Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 Jeg venter på operasjon nå for og få fjernet galleblæra. Og da lurer jeg på ett par ting, dere som har fjernet galleblæra, hvordan er det nå uten den? Om det enda er vondt i magen, tåler dårlig fet mat, går mye på do. Har vekten forandret seg? Opp eller ned i vekt etter operasjon?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 Jeg fjernet galleblæra for to år siden, og den eneste forskjellen er at jeg er helt uten smerter ;-) Jeg spiser akkurat som før og har aldri merket noe på magen eller do besøk. Jeg har hatt vanskeligere for å gå ned igjen etter svangerskapet nå, men det tror jeg nok har mer med at det er fjerdemann og at jeg er over 30 enn at jeg ikke har galleblære ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 Takk for svar. Gleder meg til og bli smertefri før jeg skal tilbake på jobb etter permisjonen. Hørt om folk som lettere går ned i vekt etterpå, lov og håpe. haha.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 Datteren min har fjernet den. Hun hadde gallesten som baby. Hun spiser som normalt og har nesten aldri problemer med magen. Jeg ble fortalt da datteren min ble operert at hvis man kun fjerner galestenen og ikke galleblæra må man være forsiktig med fet mat og man har økt sjangse for å få gallesten igjen. Hvis man fjerner galleblæra fjerner man jo også årsaken til problemet. Hun fikk et gadigent arr på magen, men det er blekt og fint i dag. Hun er og har alltid vært veldig slank. Lykke til med operasjonen.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 Jeg la på meg en del når jeg hadde gallestein (følte sult hele tiden), så jeg gikk raskt ned noen kilo når jeg hadde fjernet blæra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå