Gå til innhold

Spm ang foundation! Sminke generelt. (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken foundation er bra, men billig?

Har i.d, men så sjelden som jeg bruker noe sånt nå, så er jeg redd det er gått ut på dato... Finner ingen merking, men tror iallefall det er 4 år gammelt...Kanskje eldre også... Både foundation og øyenskyggen.... Og det er vel ikke så bra å bruke SÅ gammel sminke...

Hvilken sminke er bra for sart (atopisk) hud, men samtidig ikke så altfor dyr til å byttes ut når man bør?

Og hvor ofte bør øyenskygge og foundation byttes ut?

Begynner på jobb over påske, og bør vel shine meg opp litt mer da enn når jeg går hjemme ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette lurer jeg også på..

Skrevet

Mineralsminke er bra for atopiske hud. 4 år er kanskje litt i overkant, på mine mineralbokser står det 24 mnd.

Id kan du kjøpe billig på ebay så ingen grunn til å kjøpe noe annet hvis du liker dette merket, men vil anbefale deg et merke som heter Jane Iredale, det er mye renere enn id og vil tro det kanskje passer deg enda bedre siden du har en del hudproblemer

http://shop.janeiredale.com/products/mineral-foundation/11004-amazing-base-spf-20.htm

denne foundationene er helt fantastisk. Kjøpes rimelig på ebay

Skrevet

Som jeg tenkte da, at jeg egentlig bør bytte ut det jeg har.... Men er jo selvfølgelig noen farger jeg omtrent ikke har brukt da...

Men huden er jo viktigst!

Joda, jeg er egentlig fornøyd med id. Har passet huden min fint også i grunnen.

Er bare innimellom (sjelden nå for tiden) at jeg får utbrudd av atopisk eksem rundt øynene.

Men hva koster id-sminken i "vanlige" butikker i dag? Vet at en hudpleiesalong her jeg bor har det, var der jeg kjøpte for mange år siden, men en foundation kosta iallefall over 300,- den gang..

Men hvordan foregår den der ebay-tingen egentlig??

Skrevet

ebay er min favorittbutikk! der får du et id pudder til ca 20 dollar tenker jeg. Du må ha en paypal konto og noen steder legger du inn bud, men stort sett er det faste priser. Har aldri opplevd noen negativt og jeg har handlet MYE derfra! Ta en times tid og gå igjennom hvordan det funer - vel verdt investeringen av tid! :-)

Skrevet

Men hvordan finner man ut den riktige fargen?? Nå har jo jeg det gamle fortsatt, og kan skrive opp. Men hvis man vil ha andre farger?

har sett litt på ebay nå. Men er det virkelig trygt?? Hva med toll?

Skrevet

ikke kjøp på ebay, syns det er skummelt jeg, med tanke på hvor lett det er å bli lurt.

det er mange fake produkter ute å går der!

strawberrynet har id billig, men fargeutvalget varierer fra tid til tid.

har du hørt om elf? (eyeslipsface.co.uk)

de er et godt gjemt engelsk kvalitetsmerke, som blir brukt av makeup artister. de selger i store kvantum mest, så prisene er kjempelave!! vi snakker 16 kr for de fleste produkter her! max 38.

seriøst jeg lover deg at kvaliteten er god.

de har et mineralpudder som er like godt som id, bare litt mindre boks.

den koster 38 kr!

jeg bruker den og den dekker like godt og er like god mot huden!

løp og kjøp! :D

Skrevet

ang toll så kan du gå inn på toll.no, der er det en importkalkulator som du kan bruke for å regne ut hvor mye det blir i toll. :)

elf har frakt på ca 43 kr.

strawberrynet har gratis frakt (+ at du får rabatt mer og mer for hver gang du handler der)

og så lenge du handler under 200 nok, så blir det ingen toll. (frakt utenom)

annie 22.09

Skrevet

Hudpleieren min sa faktisk at i.d har ubegrenset holdbarthet, om det stemmer vet jeg ikke. i.d foundation er uansett veeeeldig drygt, jeg sminker meg hver dag, og har en boks iallfall i 6 mnd! De koster rundt 350 kr tror jeg, altså ikke veldig dyrt. Gå til hudpleier, de sminker deg gratis så du får se hva som passer til deg. Personlig stoler jeg ikke på å handle i.d på nett, er livredd for at de skal putte rottegift og slikt i den hehe. Gjør sikkert ikke det, men jeg handler hos hudpleier, enkelt og greit. Jeg anbefaler i.d, det er den beste sminken jeg noengang har brukt! Husk å vaske kostene 1 gang per mnd:)

Skrevet

Ja, er litt skeptisk til sånn som ebay i grunnen....

Vil nesten heller kjøpe fra nettbutikker som bare driver med makeup feks.

Selv om jeg synes netthandel egentlig er litt småskummelt...

Vil egentlig helst ha faktura jeg ;)

Men skal sjekke ut den siden. Hva med toll der?

Skrevet

Ikke noe problem med ebay, det er jo sminkebutikker som selger sine ting der ,men bruker ebay som distribusjonskanal. alle selgere får stjerner av tidligere kjøpere så finn en med bra score. et id pudder på 20 dollar er langt under tollgrensen. De fleste skriver også ned verdien.

ganske bra fargebeskrivelse på nett, eller ta turen innom en hudpleier og finn fargen din. Jeg har handlet alt fra barnevogn, sminke, hudpleie, crocks, uggs etc fra ebay og har KUN positive opplevelser.

Skrevet

Som sagt så har jeg brukt id noen år, og er fornøyd med den. Sminket meg nok mer før, men synes ikke jeg får brukt opp en boks så fort likevel, så sånn sett blir jo ikke 350,- så dyrt da.

Men jeg kan jo ta en tur til den salongen hvor jeg har kjøpt og spørre ang holdbarheten. Har også fått fargehjelp der.

Har også sånn å vaske kostene med, men er nok ikke flink på det nei... Skal vaske dem i morgen jeg ;)

Skrevet

Quick change kan du bruke om du skal slifte farge, men kostene skal vaskes en gang i mnd med shampo og tørkes vannrett:) Vask helt til vannet er blankt/rent. Rull dem inn i tørkepapir etter vask. Et billig tips for fin hud!

Skrevet

ja, husker noe om den vaskinga ja ;) Kjøpte sånn eget rensevann (?) til kostene som er fra id.

Skal gjøre det i morgen den dag jeg ;)

Hva er Quick change? Noe nytt fra id?

Skrevet

Det er det rensevannet som heter Quick change, om jeg ikke husker helt feil:) Om kostene vedlikeholdes, holder de jo en evighet også, de er jo ganske dyre!

Skrevet

ja, selvfølgelig! Det stemmer :)

Bruker ikke makeup så mye lenger gitt ;)

Skrevet

Jeg må bare henge med på hun som anbefalte ELF (eyeslipsface.no)

Jeg har ikke prøvd fundationen deres, men har mange andre produkter fra dem, og er strååålende fornøyd! Jeg har blandt annet kjøpt øyenskygge (som er mineralsminke) og den kommer jeg til å bruke til jeg dør. Den er et MUST for meg!

Mineralsminken til ELF er litt dyrere enn den vanlige sminken, men for de 3 mineraløyenskyggene og 2 koster kostet det 138 kr.

Det er rett og slett en billig sminke med høy kvalitet.

Det tok bare en uke fra jeg bestilte til det kom i posten.

Skrevet

Det var jo ikke akkurat dyrt det da! Sjekker siden deres nå. Og det ser jo rimelig likt ut som id.

Men hvilke farger anbefaler du?

Jeg er ganske lys i huden, blir sjelden brun.

Mørk blond/lys brun i håret.

I id-makeup bruker jeg bruntoner i øyenskyggen.

Skrevet

http://www.eyeslipsface.co.uk/product~prodID~89.htm

Der er linken. Jeg bruker det settet som heter basic browns. Jeg har ganske lys hud, men har mørkebrunt hår og grønne øyner. Bruker alle tre fargene samtidig og "soter" Aldeles nyyyydelige farger.

Jeg må nett si at jeg strever med å legge øyenskygge, får det bare ikke til. Men med dette settet her går det som en drøm.

Skrevet

Har kikket på de settene ja, og fant ut at basic brown må passe meg også. Har blå øyne jeg da, men bruntoner passer meg fint. Faktisk også noen grønntoner da.

Men de har ikke settet i basic brown inne nå virker det som.

Vurderer sterkt å kjøpe noe derifra nå ja..... Blir jo ikke så dyrt faktisk, billigere enn id også.

Vurderer foundation; light, og to forskjellige øyenskygger; natural og sassy, men vet ikke hvor godt de passer sammen... Så det er jo fordelen med et sett.. Eller ulempen med å ikke kjøpe i en salong i Norge ;)

Ellers har jeg gått makeup-kurs for 100 år siden, så husker jo hva jeg lærte der ang å legge makeupen ;)

Skrevet

Må jeg forresten regne inn frakt i tollgrensa på 200,-? Eller er frakt utenom sånn at jeg kan bestille varer for 200,-?

Skrevet

Sendinger fra utlandet med vareverdi under NOK 200 er toll- og avgiftsfrie. Produktene fra E.L.F. Cosmetics blir sendt fra England, så vær oppmerksom på om du handler for mer enn NOK 200, må du ofte betale et fortollingsgebyr samt mva (25%) av totalverdien (vareverdi+frakt). Sminke er tollfritt, men man må ofte betale et fortollingsgebyr.

Bruk norsk språk så får du opp prisene i norske kroner. eller www.eyeslipsface.no

Skrevet

Da ble det så jeg bestilte fra elf!

Kunne ikke dy meg. Så det blir spennende å få ny makeup i posten snart!

Krysser fingrene for at den er like god som id da. Men brukte ikke mer enn 195,-, for 3 koster, 1 foundation og 2 øyenskygger, så da er det jo uansett billigere enn 1 foundation fra id....

:)

Men nå MÅ jeg legge meg, selv om det er min tur til å sove lenge i morgen ;) Takk for all hjelp :)

Skrevet

farkt kommer utenom.

så bare det du handler kommer under 200,- så blir det ingen toll.

du kan regne det ut på toll.no på importkalkulatoren hvis du vil være sikker :)

Skrevet

Jeg anbaler IKKE Elf!

..eller noen annen sminke som inneholder bisnuth!

Bismuth er svært irriterende for huden for mange, og skal i hvertfall ikke brukes av de med følsom hud.

En googlerunde burde gi no info om det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...