Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forige fredag var jeg på en ekstra kontroll på Fredrikstad, fordi følte lite mindre bevegelser. Men alt var bare fint.

Men det viste seg att hun lilla låi sete. Er det noen som har vært borte i dette? Lurer på om hun kommer til å snu seg før termin.... Jeghar termin den 25 mai,.

Noen sier da at de kan snu seg når d bare er 4 uker igjen. Vi får bare håpe på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt at alt står bra til med den lille hos deg selv om det var litt stlle.

Jeg er også i uke 32 og babyen ligger i seteleie fortsatt her også. Jeg har blitt fortalt at han kan snu seg helt frem til fødselen så det er fortsatt god tid. Jeg skal uansett til ekstra sjekk ved SØF rundt uke 36, men det er først og fremst fordi babyen min ser ut til å være ganske stor. Må innrømme at stor baby og seteleie ikke høres direkte fristende ut så jeg håper og tror at han snur seg snart... ;o)

Skrevet

etter mange uker i sete snudde min seg i uke 34. er først etter uke 36 at leiet er "bestemt" sier jordmora mi. men ingen regel uten unntak for mange snur seg også etter denne uken.

Skrevet

Ja vi får håpe de snur seg. Jeg føder ikke i seteleie. Får se hva jordmor sier den21 april når jeg skal på kontroll da er jeg i uke 36. Kanskje jeg da må en tur ned til Fredrikstad.

Skrevet

Mange babyer snur seg med hodet ned i uke 33-35. Min lå også i sete frem til ca uke 35. Nå har hun snudd seg, tror vi. (Førstemann lå i sete hele veien til termin.) Skal til ekstra sjekk rett etter påske. De gjør uansett ikke noe med leie før uke 37, da kan det evt være snakk om å prøve å snu. Men ikke tenk så langt ennå. Mest sannsynlig snur babyen seg ;-)

Skrevet

Jeg tror vel hun gjør det om man føder likt som jeg gjorde med de andre. Dette er min fjerde og alle de andre har jeg født vaginalt. Så jeg trenger vel ikke bekymre meg da nei. :)

Skrevet

Var på SØF denne uka jeg også. Min ligger også i sete/tverr. Overlegen håpet babyen ville snu seg i løpet av 2 uker. Akkuratt nå hadde den stor og fin tumle plass i magen :)

Skrevet

Jeg fødte førstemann i sete og han lå vel i sete fra uke 30 ca. Var på kontroll hos JM nå i uke 31 med andremann og ho trodde han lå i sete når jeg var der. Men jeg merker selv at han snur mye på seg og er begge veier. Hun sa iallefall at han kan snu og vende på seg i mange uker enda. Om man er andregangs er det jo enda bedre plass i livmoren også :)

Det vanlige er vel å sjekke leie i uke 37, det er liksom da ofte de fleste har lagt seg til :) Kjenner du hikkinga nede er mest sannsynlig hodet ned, er hikkinga i navelhøyde eller litt høyere er hodet opp :)

Lykke til :) Får håpe de snur seg! Selv om jeg hadde en positiv opplevelse fra setefødselen sist håper jeg på en normal fødsel denne gangen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...