Cybele Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 Hei! Kasta pillebrettet 10.desember og har siden det hatt to blødninger. En mens 20.januar og en 4.mars. Hadde el i går (slim borte i dag) og regner derfor med ikm 15.mai. Jeg har altså regelmessige sykluser med merkbar eggløsning (masse slim og stikkinger 14 dager før mens), men de er så lange! Jeg har el på dag 27/29. Er det noen som vet hvorfor noen har lange sykluser? Jeg er ganske sikker på at jeg har eggløsning, selv om jeg leste et sted at om man har sykluser på over 35 dager så har man ufungerende el. Jeg tror heller ikke jeg har psco (eller hvordan det staves;)), jeg er 180 høy og 60 kg, altså heller komplekser for "for lite kjøtt på beina" enn det motsatte, ikke sjenerende hårvekst eller acne. Men kanskje man kan ha ulike "hormonsykdommer" selv om man ikke har disse karakteristikaene? Om det er andre her med lange sykluser og erafringer med dette, gi en lyd! =) Er så redd noe er galt og at jeg ikke kommer til å få det til=/
Fløffen79 Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 Hei Må innrømme at jeg er veldig usikker selv på om jeg er "defekt" eller ikke. Har utrolig rar syklus. Min varierer fra 30 til 60 dager. Helt merkelig. Og når jeg har tatt el test viser den ingen el desverre. Venter på å få komme inn til utredning. Kan desverre ikke svare deg noe på dette, men er selv interisert i å se om noen med erfaring svarer deg. Lykke til videre
Lillevenn33 Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 Jeg har sykluser som varierer. Stort sett rundt 40-45 dager, noen ganger 35 og noen ganger 60. Jeg har PCOS. Jeg er slank. Hormonprøvene for PCOS slo ikke ut hos meg, men jeg har syster på eggstokkene. Jeg har også to barn som jeg lagde uten noe særlig problemer. Brukte ikke EL-tester på førstemann men så etter EL-slim og lignende. Førstemann satt på første forsøk. Med andremann brukte jeg EL-tester og han satt på 3de forsøk. Så PCOS er ingen dødsdom og betyr ikke alltid at man er ufruktbar. Man trenger ikke å ha det i stor grad heller. Det er mange kvinner som ikke vet at de har PCOS fordi de har en noenlunde regelmessig mens. Det er mange som er slanke som har PCOS. Hvis man synes dette er et problem kan man dra til legen. Men, stort sett er "behandlingen" p-piller og det vil man ikke når man skal bli gravid. Ellers kan man bruke Pergo, men jeg fikk bare enda lengre syklus av den. Ingen av mine barn ble til på en Pergo-syklus. SÅ, spør du meg er det PCOS, men ikke i alvorlig grad, slik som jeg.
kvinne29-m/tvillinger Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Jeg har pcos og ingen eller sjeldent eggløsning av meg selv. Da er syklusene alt fra 43-60 dager. Jeg er 175 høy og veier 58 kg, så er en "tynn pcos'er", og ikke så mye som "utseende messig" tyder på pcos, men har fått det bekreftet. Jeg må ta pergo får å få regelmessige sykluser på 35 dager nå under prøvingen. Har blitt gravid to ganger, men dessverre mistet..
Cybele Skrevet 5. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2010 Takk jenter for gode og utfyllende svar! I morgen bærer det til lege og blodprøver av hormonene. Akk!
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Heisann! jeg har nå ikke hatt eggløsning siden før jeg begynte på p-piller for mange år siden. Har vært uten i 17 mndr nå. Og har hatt første bekfreftede eggløsning denne syklusen, ved hjelp av bidronninggele! El på dag 25 og syklusen ble 41 dager Så det er godt mulig, men lange sykluser tyder ofte på hormonubalanser, så det er like greit å få det sjekket!! Tenkte bare jeg skulle informere at det er godt mulig å ha lange sykluser uten at det trenger å bety noe galt. Hos meg tror jeg nok mest at det er stress og dårlig kosthold som har gjort at jeg ikke har kommet i gang helt. (dårlig kosthold som i heller manglende kosthold...spist altfor lite!) Så jeg har advart mannen. Jeg skal aldri begynne på p-piller igjen. Hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå