Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 hva tror dere? da tenker jeg ikke på svangerskapsdiabetes, men vanlig kosthold. tror dere man får mindre barn om man ikke drikker brus med sukker, spiser godteri, og generelt mat med lite sukker?
blond Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 Mener du som gravid eller om mors kosthold har betydning etter ungen er født og etter ammeperioden?
blond Skrevet 2. april 2010 #5 Skrevet 2. april 2010 Når det gjelder fødselsvekt har mor sitt kosthold mest å si etter uke 36.
Ranveig R Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 Det stemmer ikkje spesielt godt på meg i alle fall. I første svangerskap "levde eg på" ostepop og bernaise (dog ikkje samtidig). Eg la på meg 22kg, altså ca 10 meir enn nødvendig. Ungen var 4440g, så eg tenkte at kosthaldet hadde ein del av skulda for det. I andre svangerskap var eg kjempefornuftig. Eg åt sunt, Grete Roede-mat, men i normale hold-vekta-porsjonar. Litt snop i helgene, ingen ting ellers. La på meg ca 9 kg. Ungen var 4540g (fødd 9 dagar tidlegare enn broren). Hadde ho fulgt normalt vekstmønster og blitt fødd samtidig som broren hadde ho blitt rundt 4800g. Størrelse/vekt på baby har betydeleg meir med gener (mors og fars vekt som nyfødd) å gjere enn med mors kosthald i svangerskapet. Både eg og faren til ungane var store ved fødselen, og det same var alle søskena våre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå