nuni Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 hei! så hyggelig å se noen spørre etter meg. ja det går vel bra, de på ahus sa bare at føler du deg gravid så er altok, det er vanlig siden jeg har hatt litt problemer. fikk liksom ingen kontakt med den jordmoren, men alt virkerjo greit nå da heldigvis :-) er du langt på vei ? første gangen?
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 3. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2010 Så bra ting er bedre:) Jeg er 27+ med nr tre, jeg:) Hadde litt trøbbel med førstemann med gjentatte blødninger, og vet hvor slitsomt det er med gjentatte påminnelser om at man ikke kan være for sikker. Foreløpig et problemfritt sv.sk dette:) Frustrerende når jordmødre kommer med vage svar. Vi vil jo undersøkes skikkelig så det ikke er noen tvil om at alt er i orden. Men, men - hadde de vært bekymret for deg ville de jo bedt deg komme inn.
nuni Skrevet 3. april 2010 #4 Skrevet 3. april 2010 hehe, jeg er også på vei med nr 3 :-) første gangen hadde jeg endel blødninger og var innlagt 2 ganger,men har jo glemt hvordan det var. rart hvor fort man glemmer div ting. men blir like bekymret hver gang. hvor stor/liten aldersforskjell er det mellom dine? mine er snart 2 og snart 3,5 år. hvordan tar folk rundt deg at du skal ha tredjemann da?
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 3. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2010 Trodde ikke jeg skulle bli så lett å bekymre nå med tredjemann, men tror faktisk jeg er verre nå enn sist! Kanskje fordi det er to små det blir store konsekvenser for om minstemann trenger mye ekstra? Fikk eldste tidlig så han er nesten ni og bare min:) Så har jeg og mannen min en liten villstyring (gutt) på to og et halvt, og så kommer tredje gutten nå til sommeren. De fleste synes det er helt ok, men en del synes vi er litt gale:) Og mange tror vi er skuffa over at det er tredje gutten "Nå ville dere vel ha ei lita tulle" utsagn. Men vi er storfornøyd vi:) Dine blir imponerende tette:) Regner med at de sover godt om natta siden dere går på en til:) Tror det skal bli hektisk med to små og en litt stor. Er jo seks år mellom de to første så vet jo ikke helt hva vi går til. Men å være gravid med en spinnvill toåring i huset er jammen annerledes enn med en mild seksåring som det var sist:) Men som jeg gleder meg! Synes spebarnstiden er helt nydelig:) Hvordan er dine? Mye leven?
nuni Skrevet 3. april 2010 #6 Skrevet 3. april 2010 tre gutter, hehe, de kommer jo til å få et godt brødresamhold og stille mye opp for hverandre- når de ikke slåss selvfølgelig hehe. synes d er helt herlig m barn, selv om det er mye slit og. nja de sover helt ok, men hun eldste kommer til oss om natta da. har ikke sagt d til så mange enda, tror ikke de blir så begeistret.... de synes det er nok med to, og til og med en av hver...men jeg vil ha 3 barn og har god erfaring m å ha de tette, så jeg får bare overse og glede mg selv :-) leven? hahaha, jaaaaaaaaaaaaa. de går ikke i barnehage engang, og leker og slåss masse! men har en super svigerfamilie som stiller opp , er din 2 åring i barnehage elr? du får nok hjelp av eldstemann, mens 2 åringen vil ha masse oppmerksomhet. når er termin?
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 4. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. april 2010 Eldstemann er desverre litt sær om dagen og ikke så begeistret for lillebror på to. Lillebror dilter etter og sutrer fordi han ikke får være med og storebror okker og ojjer seg:) Han er veldig opptatt av pusleting som tecniklego, mens lillebror er mest opptatt av å rase ned og ødelegge...Ingen kog kombinasjon:/ Men han synes det er stas å skulle bli storebror igjen og håper på en litt roligere variant av lillebror:) Hehe jeg har mine tvil:) Synes det er så rart at folk skal ha meninger om kjønn og hvor mange barn man velger å få. Det er da en svært personlig avgjørelse? Vår minste går i barnehage. Har ikke noe alternativ da både jeg og mannen min jobber fullt. Men han er en skikkelig barnehageunge også. Stortrives og får helt abstinens sånn som nå med mange fridager. Om sommeren vil han ikke være hjemme med meg så mye selv om han kan. Jeg er lærer og kan ha han hjemme hele sommeren. Men da blir det korte dager i kjedelig vær og stranddager når været er bra. Vi bor på Nøtterøy og så har lange og gode dfager om sommeren. Gleder meg! Dere da? Glemte helt å skrive - har termin månedskiftet juni/juli, men håper på rundt st. Hans:) Du da?
nuni Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 ja det er jo litt aldersforskjell mellom dine så det er vel en typisk situasjon du har der ;-) nja d kan jo hende babyen blir rolig, men med 2 gutter fra før vil han nok bli en del av "gjengen" etterhvert som han blir større! har søkt 50 prosent til begge til høsten, evnt 100 til hun eldste i barnehage, kan være greit at de får litt avkobling, og ikke minst jeg også siden babyen kommer i skifte aug/sept dere bor bra til da, vi bor utenfor oslo. det er greit med uteomeråder, men vi pleier dra inn til oslo eller en av øyene og slappe av når været er bra. håper på en fin sommer, men ikke for varm hehe, ikke særlig å gå høygravid midt i stekende sol. håper familien min ikke går i taket når de nå snart får vite det, vet de skal klage og leke bedrevitere, men får bare ta det selv om jeg er sååååå lei!!!!!!! går det bra på jobben da, sikkert mange som ser magen din. er du lærer på barneskole eller for eldre barn? jeg er student, men kan ikke si det går så bra nå hehe. hvor gammel er du egentlig? har dere hatt en fin påske da, ble ikke så fint vær som jeg håpet på.. men men, nå kommer våren hvertfall
Luna har født. Skrevet 5. april 2010 #9 Skrevet 5. april 2010 Dette var en svært koselig tråd:) Er det lov til å slenge seg med? Selv venter jeg nr 3, men er bare 6 uker på vei, dvs 5+6 da...er veldig spent siden jeg blødde mye sist. Hva har vært problemet nå denne gangen nuni? Blør du? Jeg har to gutter fra før, de er 6 og 11 år gamle, de vet ikke om den store begivenheten ennå, det er ikke før i mnd-skiftet nov-des.. Blir en spennende jul. Lykke til videre begge to:)
nuni Skrevet 5. april 2010 #10 Skrevet 5. april 2010 hei hei så klart kan du bli med! ja da venter vi alle nr 3 her problemet er at jeg har hatt en stor blødning samt at jeg blør "gammelt" helt siden uke 8. men krysser fingrene for at det ikke blir verre. du får 5 år mellom alle dine du da hvor er du fra?
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 5. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 5. april 2010 Synes ikke familien din skal legge seg så mye opp i hvor mange barn dere velger å få. Det er jo du og mannen som tar dere av det:) Du får trampe litt i gulvet om de blir ufine. Det er utroooolig varmt å være høygravid om sommeren! Min gutt på to er født i slutten av august og jeg har det friskt i minnet! Til sist var jeg som en vannballong. Hadde ikke føtter men labber med små poteter til tær:/ Det er mange fine steder rundt Oslo når en vil bade. Bare synd det er så utrolig mange som vil til det samme stedet som du:) Det er det desverre her og. Mange hytteturister. Men sånn er det når man velger å bosette seg som vi har gjort:) Det er ikke mulig for meg å ikke vise magen, nei:) Ganske stor. Gikk greit å si det på jobb, selv om jeg tror sjefen min også synes det holder med to barn:) Nå etter påske skal jeg ha delvis svangerskapspermisjon, så jeg skal undervise litt mindre. Har en klasse på småskolen. Er egentlig ungdomsskolelærer, men med små barn passer tidsbruken på småtrinnet bedre. Får se hva jeg gjør når ungene blir litt større. Vil nok studere litt mer og etterhvert. Er straks 29, så har god tid:) Eneste i min omgangskrets som klarer tre barn før 30:) Hva studerer du? Du rekker vel vårens eksamner og så blir det pause eller er formen ikke så bra? Barnehage er et supert alternativ til å ha ungene hjemme. Det er deilig å kunne kose seg litt med bare babyen også. Skjønner ikke hvordan du klarer å studere med to små hjemme? De må være veldig greie?
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 5. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 5. april 2010 Bare å slenge seg med:) Så hyggelig med en til når de andre har blitt så store! Hos meg er den ene gutten en rolig lesehest, mens han minste er en skikkelig villstyring. Artig at de kan bli så forskjellige. Nlir spennende å se nr tre:) Det er ikke sikkert du får noen problemer nå selv om det var mye blødninger sist. Jeg blødde som sagt mye med nr en, men hadde et problemfritt sv.sk. med nr to:) Har ikke "bank i bordet" hatt noe trøbbel hittil heller. Lykke til videre!
nuni Skrevet 8. april 2010 #13 Skrevet 8. april 2010 hahahaha, må le av formuleringen din (små poteter til føtter, hehe) ja gleder meg ikke særlig men men.. jepp, det er bra med 3 før 30! jeg er eneste som klarer 3 barn mens jeg er 28 synes det er bedre å få barn tidlig, og heller prioritere en evnet "karriere" og utdannelse senere.. nå vil vi nyte livet med barna, reise litt før de begynner på skole og ha det gøy!! ja klart jeg rekker vårens eksamner, men jeg har ikke klart å være på en eneste forelesning pga ekstrem kvalme, og etter at jeg fikk blødning har jeg ikke hatt lyst :/ men jeg tar det så som så, jeg leser hjemme så vi får se hvor godt forberedt jeg er.. studerer jus. veeeel de er ikke såååå greie hehe, men har litt hjelp i familien til mannen min:) plus jeg leser på kveldene. har dere funnet navn da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå