Mortilbarn Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 Her er nesten alt ferdig Senga er reid opp, vogna står klar, klærne er vasket og brettet sammen, og sykehusbagen er pakket Eneste som mangler nå er å ta stellebordet opp fra garasjen, men det skal mannen gjøre mens vi er på sykehuset =) Hvordan står det til hos dere? Begynner det å nærme seg klart til den lille?
mamma06_endelig-liten-spire<3 Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 Ja det meste er vel klart her også Stellebordet er på plass, vogna står klar, og klærne er kommet på plass. Senga er også på plass, men har ikke reid den opp enda. Regner med det blir gjort de nærmeste dagene Bagen har stått klar en god stund nå. Sist fødte jeg 5 uker for tidlig å hadde ikke tenkt å pakke bagen enda, så det var mye jeg ikke fikk med meg i farta Så nå er det bare å vente å se når den lille vil ut )
Bumblebeee Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 Ja her er vel også det meste i orden. Klærne ligger pent i kommoden, vugga henger i taket med dyne og sengetøy oppi (pappa'n kan re denne når vi er på sykehuset) stellebordet er klart med bleier og stelleprodukter (vi bruker det enda til storesøster da) søskenvogna, bilsetet og vognbagen er klar. Mangler bare å sy litt på handlenettet på den vanlige vogna, samt å lakke tåneglene mine Hehe! Mannen skal male trevugga vi skal ha i stua, satser på at han får gjort det i påsken.
2005&2010 Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 Nesten klart, eller vi hadde. Vært på utkikk etter ett nytt sted å bo helt siden jeg ble gravid, og såklart måtte vi få drømmeleiligheten nå..hehe. Så alt som jeg har ordna her i gamle leiligheten må pakkes ned igjen. Skal få flytta til det nye stedet midten av april, og jeg har termin 20 april, så dette blir spennende... Men nå går det jo fort å sette det frem igjen da, heldigvis =)
Gjest Skrevet 2. april 2010 #5 Skrevet 2. april 2010 Alt klart her og,godt å høre at andre er like utålmodige:)Venter bare på hovedpersonen her nå! ) Nei,vi har ikke kjøpt bleier,kremer osv til vesla..så får gjøre det til uka.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 Ser jo at "2barnsmor i april" er mor fra før (så sant du ikke venter tvillinger da!) Men gjetter at mange er førstegangs også? Kjenner meg igjen fra første fødsel, men denne gangen er jeg på hæla! Vogna er klar. Seng har jeg, men mangler madrass, må kjøpes til uka. Stellebord har jeg gitt opp siden junior må stelles på matte på gulvet. Noe annet er for farlig! Så jeg gjør vel det samme med babyen som kommer. Er vant til å sitte på gulvet...stakkars bekken :-( Babyklærne er ikke vasket, men har funnet frem noe da... Mye som gjenstår m.a.o. Lurer på om det bare er meg som er så uorganisert, eller om det er noen flergangsmødre som er som meg? Litt bakpå liksom. Blir så liten tid i hverdagen i tillegg til alt annet som må gjøres.....
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 2. april 2010 #7 Skrevet 2. april 2010 Her er heller ikke alt klart... Klær, tepper og sengetøy er faktisk vasket og lagt klart i kommoden denne uken. Og har det meste jeg trenger fra nr. 1. Leander vugge, babybjørn vippestol, bæresele, ammepute, badebalje ++ Men alt er i boden enda. Utenom stellebordet, det bruker vi fortsatt til nr 1. Og.. mangler vogn! Den er bestilt og ventet om 2 uker... så håper jeg rekker det akkurat, vogna fra nr. 1 står i barnehagen som sovevogn.. Men har jo bag-delen her ved "krise". Og vi mangler bilsete! Hadde ikke tenkt å få to så tette så ga bort bilsete fra nr. 1 til kusina mi - synes ikke jeg kan be om å få det igjen siden hun bruker det. Så vi skal kjøpe nytt da. Men det kan mannen min fixe mens jeg er på barsel. Har kjøpt inn nye flasker og smokker, og må kjøpe ny brystpumpe.. kastet den forrige pga BPA. Litt forskjell fra da jeg var gravid med nr.1... da stod vognen klar fra uke 17!
Ronja&Odin Skrevet 2. april 2010 #8 Skrevet 2. april 2010 alt er klart her.. har ikke lagt på senga enda og må kjøpe bleier og såper og sånn.. men tar det nærmere termin.. har jo tross alt ikke termin før 18 juni:p hehe
Ladybug~N&E Skrevet 2. april 2010 #9 Skrevet 2. april 2010 alt er nesten klart her;) hadde jo mesteparten fra førstemann så det var jo bare å hente opp fra kjelleren. klær er vasket og lagt i kommode. har kjøpt litt mytt og må nok ha litt mer da vi etter sigende venter jente og har en gutt fra før! seng og ny madrass er fikset og montert men uten sengetøy. vogn har vi men vurderer en søskenvogn. ser an behovet når hun kommer. skal kjøpe inn stelleprodukter, bleier og apotekvarer neste uke. pluss litt nytt barseltøy til meg selv;) fødebagen er et kapittel for seg selv for den har jeg knapt tenkt på. bagen er lokalisert og jeg har en liste et eller annet sted men har ikke kommet lenger enn det. termin 28april så er ikke akkurat lenge til. vurderer å pakke den snart;)
brooklyn Skrevet 2. april 2010 #10 Skrevet 2. april 2010 Alt er på stell her i gården, termin om 9 dager:) Merker godt at det er nummer tre, hadde det meste fra før, har supplert med jenteklær, litt nytt sengetøy (rosa selvsagt), samt at jeg er forberedt og har kjøpt favorittbindene og ammeinnleggene allerede, salve til vonde brystvorter, slike ting. Lillebror sover fremdeles i grindsengen, så lillefrøken skal sove i vuggen i begynnelsen. Vognen er hentet hjem fra bhg, dynen er vasket, saueskinn innkjøpt til både vogn og vugge, bilsete vasket og satt frem, og klær vasket (men ikke strøket, til min mor sin forferdelse!!!) Fødebagen er også klar, toalettmappen står på badet og skal bare på tannbørste i før vi drar, samme gjelder mobillader. Kamera er klart, minnebrikke tom, sudokublad og Marie Claire ulest og pakket ned, ørepropper og gode mormorunderbukser på plass:)) Venter bare på liten dame som skal komme:)
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 2. april 2010 #11 Skrevet 2. april 2010 Det meste er klart, ja. Vogn, stellebord, bilstol, alt står klart. Unntaket er senga, den skal mannen skru sammen og re opp mens vi er på føden. Blir trangt for en høygravid kropp å snike seg forbi den nå, derfor venter vi siden det er trangt borte ved senga vår.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 2. april 2010 #12 Skrevet 2. april 2010 38+1 idag å har hentet ned vogga fra loftet idag.. Så snaaart klart:-) Klærne er vasket, å bleier, stellekremer, ammeinnlegg, smukk å alt stæsjet er funnet frem og kjøpt:-) Mangler vel egentlig bare bind, men det kan vi kjøpe senere;-) Bagen skal jeg se på litt ikveld, når jeg bare gidder å reise meg fra sofan;-)
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 2. april 2010 #13 Skrevet 2. april 2010 Må legge til at klærne er på plass i stellebordet, bleiene er klare og det meste i fødebagen er pakket (mangler toalettsaker, sokker og papirer/mobil/lommebok).
♥ Ble april barn ♥ Skrevet 2. april 2010 #14 Skrevet 2. april 2010 Er som flere av flergangs mødrene over. Har ikke fått ordnet så mye. Men har 8uker til da. Fikk et støkk i helga da det var like før de måtte ta KS på meg. Heldigvis slapp de og babyen har det fortsatt trygt og godt i magen. Men dette gjorde at "gammelt" utstyr er hentet frem og blir vaskes nå. Mangler nå stellebord, bleier, salver etc. Klær er også mangelvare. Men da vi synes det er gøy og ikke vite så blir det ikke så mye før babyen kommer. Far får kjøpe "ha på hjem" klær mens vi er på sykehus. Nøytrale bodier etc. kommer nok snart i hus
husmus &2 Skrevet 3. april 2010 #15 Skrevet 3. april 2010 tja, det blir jo bare 19 mnd mellom de to, så det meste er jo her fra før av. Jeg har ikke tatt opp babyklærne enda for å se hva som kan brukes og ikke. Gutt forrige gang og jente nå, men jeg tror vi var smarte å kjøpte mye nøytralt. Vogn har vi, stellebord har vi, seng og madrass er kjøpt inn, bilstolen er dratt frem fra boden og simplex og purelan har jeg fortsatt rester igjen av. Ammeinnleggene i ull fant jeg ved en tilfeldighet, og trekket til vippestolen er vasket, ellers mangler vi vel egentlig bare barnet tror jeg? Det eneste jeg solgte forrige gang som jeg nekter å kjøpe igjen var pumpe. Den drev meg til vannvidd og helt uaktuelt å gjøre det en gang til. Ellers har vi alt som sagt.
rsst Skrevet 3. april 2010 #16 Skrevet 3. april 2010 Her har vi også masse i hus pga ei på 18 mnd..... Eneste som mangler er å få satt senga til tappen på plass.... må fikse madrassen og re opp ellers er det meste i boks.... så om han kommer nå så er han hjertelig velkommen:O)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 3. april 2010 #17 Skrevet 3. april 2010 Det meste er i orden. Har bare 18 mnd mellom nr.2 og den tredje som kommer nå. Har vognen på plass, både søskenvogn og duovogn. Mangler å re opp vuggen skikkelig, stryke litt mer resten av klær og tekstiler, ordne stelleplassen på vaskemaskinen og pakke den berømte sykehusbagen. Har planlagt ks til førstkommende fredag så jeg regner med jeg kommer til å utnytte alle de seks siste dagene til å ordne siste rest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå