Gå til innhold

Skadelig for baby og sove på magen?


♥jente2010+♥jente2012

Anbefalte innlegg

Hvordan skal man egentlig sove nå? Bare på siden? Går jo ikke å ligge "normalt" på magen uten at det er ubehagelig, men tror kanskje jeg snur meg over på magen når jeg sover.. Føler at jeg ikke finner noe god stilling lenger.. Og klarer ikke sovne på siden.. Hvordan går det med dere? Går å ligge på magen hvis jeg tar et ben opp, slik at man Liksom kommer litt opp fra madrassen, eller hva jeg skal si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fysoterapauten min sa at hun sover på magen, og hun var vel 30 uker på vei eller noe. Det var ikke skadelig for babyen, men det er ikke sånn superdeilig når du våkner da, for du har liksom dytta innholdene dine langt bak i ryggen om du sjønner :P

 

Jeg sover på side/ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett, og blir ikke lettere med tiden heller hehe. Jeg sover halvveis på magen/siden. Ganske behagelig når jeg sover godt :)

 

Lykke til med å finne en god sove stilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det ikke er skadelig å sove på magen, kun på ryggen man helst ikke skal ligge da dette kan få en viktig blodåre i klem å hindre normal blodtilførsel til baby og oss... Har kjøpt en sånn lang bodypillow som jge ligger med og da er det litt mer behagelig å ligge på siden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i uke 19+1 og spurte jordmoren om akkurat dette. Hun syntes ikke jeg skulle ligge rett på magen. At det ble for mye trykk på babyen. Hun spurte meg om hvordan babyen reagerte når jeg la meg på magen, og jeg fortalte at han ble veeeeldig aktiv - sparket og dyttet. Hun mente dette var et tegn på stress. Videre sa hun at jeg kunne ligge på magen, med en fot opp under meg. Jeg gjorde det et par uker - men nå er det kun på rygg eller på siden som føles riktig. Gleder meg til å kunne sove på magen igjen ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også spurt jordmor om dette, og jeg tror man får forskjellige svar over alt. Men min sa at jeg bør gjøre det som er mest naturlig. Jeg sover med vilje på siden, men våkner ofte på magen...litt irriterende, fordi det er jo en klump i veien.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...