Gå til innhold

Andre som tar dette med utstyr med knusende ro?


Lumsa

Anbefalte innlegg

Jeg forstår at det er mange som har lange lister med alt som skal være i orden, innkjøpt, lånt eller leid til babyen kommer. Jeg har ikke det, jeg. Venter fjerdemann og har erfart at det er forsvinnende lite en sånn liten tass egentlig trenger... Vi har rikitignok vogn og dyne etter storesøster, men alt annet (klær, bilstol, stellebord, seng etc) er gitt bort eller solgt før denne tassen var påtenkt. Nei, denne gangen skal det gå litt sport i å greie seg uten alskens ting og tang. Jeg er overbevist om at vi ikke trenger stellebord - enklere å bruke benken ved vasken på badet eller rett og slett gulvet. Klær? Hva trenger man egentlig, da? Ingenting annet enn et par bodyer, to par sokker og et godt teppe de første ukene. Satser på at vi får et par småting i barselgave - hvis ikke skal jeg kose meg med å handle inn småtingene selv. Jeg vet at mormor har deilig Nøstebarnteppe på pinnene, så det er i boks. Seng? Tja. kanskje etterhvert, men bagen i vogna er god å sove i også, den. Men en bilstol må vi kjøpe - det får bli vårt lille prosjekt nå i vår.

 

Finnes det andre der ute som har samme holdning til dette som meg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har vel egentlig litt samme holdning som deg:-) Ikke mye man trenger egentlig, men passer på å ha det lille vi trenger klart i god tid denne gangen i hvertfall. Venter nr. 2, og nr. 1 kom plutselig 1 mnd før termin, så da fikk pappan det travelt med å handle inn mens vi var på sykehuset, så denne gangen har vi lært. Men kjøper kun ting vi absolutt trenger denne gangen. Søskenvogn og bilsete er vel det eneste vi har kjøpt så langt. Også har vi kjøpt ny seng til storesøster, sånn at lillebror kan få hennes sprinkelseng. Fikk jo klær nok til en bataljon babyer i barselgaver sist, så selv om det blir annet kjønn denne gangen satser vi på å få det vi trenger i starten. Ellers får han klare seg med rosa;-) Har også litt småtteri som vi ønsker oss fra folk vi kjenner godt, synes det er bedre å si hva man vil ha enn å få masse man ikke trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nr. 2 og tar det med knusende ro denne gangen.. Men så vet jeg jo at jeg har det meste stående lagret da.. Vi skal nok ikke ha flere etter denne, så jeg synes det er litt stas med klær :) Finnes så mye fint babytøy. Synd de blir så fort store..hehe :)

Vi trenger nytt stellebord så det må vi fikse før babyen kommer. Har ikke noe annet som kan brukes, og ryggen min trenger å stelle i riktig høyde.

 

Hmm, ellers hva trenger vi da? jo, kjøpe noen babysmokker og tåteflaske (just in case). Ellers er det vel greit at jeg har nok med bind og ammebh er greit å ha..Tja, har ikke tenkt så mye enda jeg.. fikk igang tankene mine nå ja :) Litt godt å ha igjen 9 uker til termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar det nok mye mer med ro når man har født før. Jeg er førstegangsfødende og ønsker å ha mest mulig klart. Jeg aner ikke hva jeg går til, så jeg vil ha en avslappet start. Også er jeg opptatt av interiør, så jeg har brukt mye tid på å finne de riktige tingene til barnerommet. Men vi er forskjellige. Jeg er nemlig totalt avslappet på andre områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er også førstegangs fødende og jeg har alle store ting i boks, men mangler litt som stelle produkter og endel klær. Syntes det er vanskelig å kjøpe alt inn, har prøvd flere ganger og har hatt flere plagg i hånda, men ender med å henge alt på plass igjen.

Er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe også er det redselen for at noe skal gå galt og jeg sitte igjen med alt mulig til babyen min....

Jeg har vært super frisk hele svangerskapet så har egentlig ingen grunn til bekymring.

Er kanskje veldig bekymret av meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, vi tar det tydeligvis veldig med ro vi også. Amme bh og stellesaker?? Joda, det har dere jo rett i, hadde kanskje vært greit. Ellers er det vel på tide å gå gjennom arveklærne snart slik at vi vet hva som er brukbart. Dessuten regner vi faktiskt med å få en del barselsgaver, det fikk vi i alle fall forrige gang. Hvis ikke har vi vel så det rekker de første dagene alle fall. Ellers vet jeg at vi mangler madrass til sprinkelsenga, men vi har jo både vognbag og vogge, så det haster ikke det heller.

Men jeg har jo strikkedilla, og bor i en kald del av norge, så lillen mangler ikke strikkeklær til vinteren i alle fall. Dette er jo ting som tar litt tid å lage, så jeg er snart ferdig med det vi regner med å trenge av hjemmestrikkede ullplagg det første året:) Etter det har vi en del arveplagg, så nå får jeg vel prioritere de to større barna som vokser som ugress. Er veldig kresen på dette da det faktiskt er veldig kaldt her hele vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt vogn, bilstol og vognpose (solgt etter nr 2). Men utenom det tar vi det med knusende ro. Venter nr 3 og veit av erfaring at butikkene er åpne også etter at mini er født, pluss at det ofte vanker mange fine barselgaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. det var som om jeg skulle ha skrevet det selv.... venter også nr 4.. denne gangen blir det en gutt - de 2 forrige er jenter - så jeg koser meg litt med små lyseblå plagg, men på langt nær så mye som jeg har gjort tidligere :o) ellers så har vi jo alt.... og helt enig - hva skal man med stellbord ?? På de 2 siste har jeg brukt en slik stellematte som skal være oppå stellebord, liggende på golvet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er også førstegangsfødende. Er i uke 32, har ca 8 uker igjen til termin.Vi har gjort innkjøp av de største tingene for bare en uke sia, kjøpt vogn, seng, bilstol m.m. Men har ikke kjøpt inn noe klær, jeg også står ofte i butikken med klær i hånda, men ender som regel med å henge det tilbake igjen. Er nok litt engstelig jeg og, for at noe skal gå galt. Barnerommet er absolutt ikke klart, pappaen har tenkt å bygge nytt rom. Men i begynnelsen er vel ungen mer eller mindre på soverommet vårt, så det er jo ikke forferdelig hast. Jeg er VELDIG forberedt på termin 10 juni, så hvis hun kommer før, er jeg overhodet IKKE forberedt! hihi:-) Jeg tenker at det er ikke alt man trenger og har behov for. Produsentene av babyutstyr vet å sko seg på "parents to be". Har ei vennine som er bosatt i Afrika, har født to barn der. Merkelig så klarer man seg fint med lite utstyr og ikke så høy standard på ting og tang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at vi er flere :) Og som en av dere sier, butikkene er åpne etter at babyen er født også - om det er noe vi virkelig MÅ ha. Dette går superfint - hurra! Og snart er jammen dette svangerskapet over også - drøye 8 uker to go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...