Gå til innhold

Flere som skal ha hjemmefødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nesten bestemt meg for dette:) Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal jeg ha flere barn og føderiket ikke finnes lengre blir jeg hjemme :P

Skrevet

Jeg bor ca 2 timer unna nærmeste sykehus som tar i mot planlagte fødsler... og de to forrige fødslene mine ble unnagjort på under 1 time. rakst og fint:) sistemann rakk jeg bare såvidt opp på sukehus før han var ute... Føden på lokalsykehuset som jeg da fødte på er nå nedlagt, men de tar jo i mot fremdeles med jordmødre der, om en fødsel skulle være kommet så langt at det er uforsvarlig å sende vidre..

hadde denne føden fremdeles vært her så hadde jeg garantert født på sykehuset her som bare er 10 min unna.. men siden alternativet for meg nå er å risikere å føde i ambulase på veg til et sykehus langt unna, så foretrekker jeg en hjemmefødsel med alt det trygge og rolige rundt meg her.. har hatt perfekte svangerskap og fine fødsler, så for meg virker dette som den beste løsningen for meg....

synes jo også at det er småskummelt på en måte, men fødsel i en ambulanse fremstår så lite fristende for meg at dette blir nok det jeg lander på... Kjedelig at de legger ned lokaltilbud på sykehusa:S

kanskje dette får noen til å se litt annerledes på det? Leste først nå om mange sine meninger om dette temaet på en link rett neden for.. folk har sterke meninger om dette... kanskje dette kan få folk til å se at det ofte er gode grunner til at folk tar de valgene man tar...

Gjest sug lut
Skrevet

Tja, for meg ville egen og ungens overlevelse fremdeles veid tyngst. Men det er nå meg.

Skrevet

Syns Luten kommer med ett sterkt argument som jeg er helt enig i.

Jeg håper (og ber) om at jeg slipper hjemmefødsel. Jeg har raske fødsler,og begge ganger er barnet regelrett blitt klippet ut pga fare for barnets liv.(navlestreng rundt halsen).

Jeg vil ha alle måleapparater,leger,oksygen og alt det der i nærheten så ikke jeg mister barnet mitt.

Skrevet

Ingen av mine svangerskap har vært risikosvangerskap. Begge fødslene har startet helt normalt. Etter noen timer har begge endt med hhv haste- og katastrofesnitt. Jentene og jeg ville dødd i fødsel om vi hadde vært hjemme. Legene har ikke sett det kommer. Så nei, ingen hjemmefødsel.

Skrevet

Jeg hadde en ufrivillig hjemmefødsel sist gang, og selv om alt gikk helt fint vil jeg ikke føde hjemme neste gang. Fødselen min skjedde så rask at ambulansen ikke nådde frem en gang (bor 20 min fra sykehuset), så da jeg var midt oppi det hadde jeg ikke tid til å tenke på alt som kunne gå galt. Men i ettertid har jeg tenkt mye på hva som kunne ha skjedd, så jeg tar ikke sjansen på det en gang til nei.

Skrevet

Jeg hadde en strålende hjemmefødsel med nr 3. Jeg skulle ønsket jeg hadde valgt å føde de to første hjemme også. Men jeg hadde på det tidspunkt en overdreven respekt for og tillit til det norske helsevesen.

Så da tenkte jeg i de baner Mom2Two og Sug Lut og pila tenker nå.

Men så vet jeg nu altså så meget bedre:-) Det er tryggere å føde hjemme enn det er å føde på mitt lokalsykehus.

Med nestemann skal jeg vurdere et sykehus litt lengre unna, opp mot jordmor hjemme, som også får lengre reisevei og kanskje ikke rekker frem til meg.

Nyere forskning viser faktisk at det er INGEN grunn til, under gitte forutsetninger, å fraråde friske fødekvinner å føde hjemme.

To av mine har hatt strengen rundt halsen, det har vært medisinsk ukompliserte fødsler, og ikke medført så mye som en hevet øyebryn fra verken den ene eller andre hvitfrakken.

Der fødekvinnen føler seg tryggest, er det faktisk tryggest å føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...