Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 siden vår datter begynte i bhg. (1 år siden) har vi kjøpt uendelig mange sko til hun ! hun begynte på vinteren, og måtte jo da ha Gore-Tex . de kostet oss 700 kr. dette var i str. 21, og to mnd etterpå var de for små så var det opp i str. 22 og slik har det gått til i dag hvor hun bruker str. 25! det går en del sko på disse små, men virkelig så mye? vi har vel brukt runt 6000 kr på sko til henne. da er Joggesko (som også var Gore-Tex da) regnet med, samt. noen par med støvler og finsko og div. jeg VET at det koster penger med sko, og at vi kanskje ikke alltid burde kjøpt de dyreste , men jeg bare lurer på om hvor mye DERE har brukt? jeg syns det er viktig med gode sko i bhg, derfor vi valgte gore-tex. men mine venniner (som ikke har barn) tror ikke på meg i det hele tatt når jeg sier beløpet. så jeg må vise dem skoene for at de skal skjønne det men det som er greit, er at de er av så god kvalitet at det ser ikke ut som de er blitt brukt en gang, så de går til gjenbruk til lillesøster når de blir passelige til henne
petite fleur Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 Vi ønsker oss Kavat-sko av svigermor i bursdagsgave til sønnen vår (har gjort det til 1- og 2-årsdagen, kommer til å fortsette med det). Men de koster vel en 500 kroner. Joggesko om sommeren har jeg til nå kjøpt billige sko, nettopp fordi han vokser så fort. Brukte vel 150 kroner hver på 2 par joggesko i løpet av sommeren, pluss 70 kr på et par sandaler. Støvlene brukte vi 300 på, husker ikke merket men de var veldig gode.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 6000?????? Wah... Gutten våres hadde småsko i sommer til en hundrings kanskje, skikkelige vintersko i str 24 som først nu e bynnt å bli for små (bruke jo ullsokka inni dm, dermed har dm vart hele vintern) og nu kjøpte æ nettopp skikkelige joggesko til han i str 25 som kosta 300 kr. Han e 16 mnd Skikkelig vintersko ska han alltid ha + sommersko og gummistøvla,men tvile på at vi klare komme opp i over en 1000 lapp i året altså
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 6000 kr?? Det e jo det vi bruke i åre på heile familyen. 2 b og 2 v. Ongan her har og gor tex men kjøpe jo skoen på høstn og da hold dæm heile vintern. Kjøpe ikke sko som e akkurat passe. dæm har kversine vinter sko t ca 600 kr, støvla fra obs t 150, "cheroxa" t 250 Sandala ca 150, jogesko 300, så kvær unge her i huse får sko før ca 1500 kr i åre.... Så du kjøpe nok skoen førsmå i utgangspunkte.
Mor di! Skrevet 2. april 2010 #5 Skrevet 2. april 2010 Dette barnehageåret har vi kjøpt til 2-åringen: Høstsko gore-tex 300 cherrox 150 (eller noe...tilbud på obs!) Ecco gore-tex vintersko 600 finsko 100 vårsko gore-tex 600 kommer kanskje til å kjøpe et par med joggesko til sommeren, samt sandaler. ser behovet an
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 okei nei jeg har faktisk kjøpt skoene i en str. for stor slik at de skulle vare litt. snakket med de som jobbet i butikken, NETTOPP fordi jeg ville ha de en god stund men foten til snuppa vokser visst fort, en på samme alder bruker str. 22 enda. men hun har veldig brei fot, som gjør at skoene blir for smale vi kjøper ikke sko ofte nå lengre (hun har arvet noen sko fra en i familien) , jeg tror hun har "vokst fra seg" litt nå! hehe... jeg kjøper to par sko i året til meg selv (ett par joggesko og ett par finsko kanskje). mannen i huset er IKKE interessert i sko, så han går i sine gamle "gode" hehe... men om hun skal ha finsko og joggesko går jeg også på spar-kjøp og OBS'en og får ganske rimelige greie sko der men det var bare det at hun vokste så veldig fort i føttene sine den første bhg-tiden, og jeg syns det ble VELDIG mye sko-kjøping! men men nå ser dte ut til at det roer seg, nå blir det et par joggesko til 199,- eller 299,- til sommeren. men takk for svar! :) HI
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #7 Skrevet 2. april 2010 Jeg hører ikke på de i butikken anngående str.på sko til ungene for de vil bare selge mest mulig. I år har begge ungene måttet ha to par vintersko. Toåringen fikk først ett par fra obs til 300 kr og så arvet hun ett par av storesøster som hun nesten ikke hadde brukt(viking gore tec ca.460kr). Største på 4,5 år hadde først ett par fra obs til 300 kr og så ett par til 50% fra obs 150 kr. Ellers kjøpte vi ett par sherox med ullfor til 99 kr på sparkjøp og nå ett par joggesko til 79 kr fra sparkjøp + ett par klogger til 50 kr. Skal kjøpe ett par sandaler også. Hun arvet støvler fra storesøster som kostet ca.79 kr. Så på 1 år blir det ca.700 kr til 2 åringen.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #8 Skrevet 2. april 2010 Når eldste var 2 år kan jeg tenke meg jeg hadde brukt ca 1800,- på sko. Dvs mamma elsker å handle til ungene, så hun kom med både støvler og vintersko i allefall første året han trengte sko, dermed er det ikke denne summen jeg har brukt heller. Minste tror jeg kanskje jeg hadde brukt 600,- på sko til da hun var 2 år. Arvet fra broren og andre. Nå kan jeg tenke meg jeg har brukt 6000,- tilsammen på sko til ungene, og de er 4,5 og 9,5 år.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #9 Skrevet 2. april 2010 Vil bare minne om at DET ER IKKE BRA Å ARVE SKO!!!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #10 Skrevet 2. april 2010 Vet ikke hvor mye jeg har brukt til henne jeg....skal vi se... -kavat babysko str 19 500 kt -Viking cherrox str 21 300 kr -Pony vintersko str 21 450 kr -Viking gore-tex str 22 350 kr (salg) -Ecco vårsko kr 500 -Gummistøvler 150 kr -Sandaler ecco 500 kr -Geox joggesko 200 kr (salg) -Geox sandaler 200 kr (salg) -Reima høstsko 100 kr (salg) -Gummistøvler 49 (salg) -Cherrox 199 salg -Ecco vintersko 299 salg -Viking gore tex 399 salg Det er vel det vi har brukt på sko til henne fram til nå, hun er 2,5 år. Blir vel cirka 4000 dette, hvis jeg har regnet riktig. Mulig det er noen sko jeg har glemt bort nå, men dette er vel cirka hva hun har hatt.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #11 Skrevet 2. april 2010 Bruker gjerne noen ekstra kroner på at ungen skal ha skikkelige sko. Prøvd noen billigvarianter fra sparkjøp selv og har ikke vært fornøyd, så det skal hun slippe. Kjøper heller ikke skoene 2 nr for store for at de skal vare lenge, ungen trenger sko som passer til den foten hun har her og nå, selvom den kanskje er litt større om 2 måneder.
Ranveig R Skrevet 2. april 2010 #12 Skrevet 2. april 2010 Første sko str 20, Ecco skinnsko; 450,- Sandalar str 21, Ecco (lille har veldig smal fot, berre ecco er nesten smal nok): 400,- Pensko str 21: 200,- Nye ecco skinnsko str 22: 450,- Clogs str 22: 200,- Skofus(??) skinnsko på salg, kjøpte både str 23 og 24: 350,- Vinterstøvlar str 22, Dock boots: 200,- Nye vintersko str 24 (utsolgt for dock boots), Ecco 30% avslag: 450,- Clogs str 24: 50,- Ho fekk sine første sko i mars i fjor, ved 17 mnd. No er ho 2 år og 5 mnd, og i løpet av det første året ho har brukt sko, har vi altså brukt ca 2700 til formålet. Skofus skinnskoene i str 23 er framleis passe, så dei i str 24 vil nok vare heile sommaren. Og så kan ho no bruke eit par sandalar etter storebror, så reknar med at neste året ikkje blir fullt så dyrt )
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #13 Skrevet 2. april 2010 Vel, jeg har brukt en del. Disse kjøpte jeg i høst, da han begynte i barnehagen. (han begynte å gå etter han begynte der) De første skoene var ecco sko til 600 kr Støvler (slusher med for) 300 Gore-tex Viking 700 Alle i str 21. Nå har han vokst utav alle skoene, og jeg har kjøpt nye. Slusher 150 (tilbus) Ecco Gore-tex på tilbud til 400 Så må han snart ha småsko. Blir dyrt for en alenemor dette, men ønsker at de små føttene skal ha skikkelig sko. )
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #14 Skrevet 2. april 2010 Arvede sko er bedre enn å ikke ha sko i det hele tatt.
MissBenz Skrevet 2. april 2010 #15 Skrevet 2. april 2010 Jeg aner ikke, men det er mange tusen. Jeg har ikke barna i barnehage og kjøper ikke Goretex, ecco osv. Tenker ikke så mye over prisen, kjøper de skoene som jeg syns er fine og praktiske, som er lette å ta av og på. Har mye pensko som er brukt bare en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå