Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 Hvordan er skolene der, miljø alt av interesse
Gjest Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 Jeg har en del venner som bor i Nittedal. Ingen av dem har skolebarn enda men de er alle fornøyde med kommunen. Rimelige bopriser sammenlignet med Oslo, sammensveiset miljø og ok skoler visstnok.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 Hus som selges i Nittedal, ligger som oftest maks en halv time fra Oslo. Vær obs på at dette forutsetter 1) Du har bil 2) Du skal ikke til Oslo for å jobbe i vanlig arbeidstid. Normalt tidsforbruk mellom Nittedal og en jobb i Oslo er vel heller i størrelsesorden halvannen time hver vei, enten du bruker bil eller satser på toget.
Gjest Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 De jeg kjenner jobber stort sett i grorudalen og da er det jo ikke lange biten å pendle.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #5 Skrevet 2. april 2010 Ikke lange biten, det bare føles slik når køen står stille over Gjelleråsen. Og skal man satse på buss, så har den en lei tendens til å ikke gå fra dør til dør. Mange bedrifter i Groruddalen ligger en LANG spassertur unna buss-stopp. Fint om sommeren med så-som-så Grorudluft. Kaldt om vinteren. Og du vet aldri NÅR bussen kommer når du skal tilbake til Nittedal og rekke barnehagen. Nittedal er fint, men glem at det liksom er i nærheten av Oslo. Bare bo der, jobb der, eller gå på trygd der. Og regn med Oslo som noe som er for langt unna for pendling.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 Det er da ikke noe problem å bo i Nittedal og jobbe i Oslo. Går både tog og buss (rv 4). Merkligste jeg har hørt. I tillegg bruker du ikke lenger tid med bil en 30-40 min, alt etter hvor langt innover du skal (og hvor i Nittedal du bor). Jeg er vokst opp i midtre del av bygda (Rotnes). Skolene var gode og trygge da, men det er jo noen år siden. Har ikke hørt noe spesielt negativt om skolene fra midtre del og nordover. Søndre del har slitt litt med miljøet opp gjennom. Mulig det er blitt bedre i de senere år, men har ikke hørt noe om det.
Gjest Skrevet 2. april 2010 #7 Skrevet 2. april 2010 Jeg har ikke hørt folk klage på trafikken. Men så sykler mange av dem hele sykkelsesongen også da.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #8 Skrevet 2. april 2010 Sykle er en god idé. Å forurense ved å ha en bilmotor gående 60-80 minutter hver dag for å jobbe en mil hjemmefra, er derimot ikke særlig vennlig mot folk som faktisk bor i øvre del av Groruddalen.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #9 Skrevet 2. april 2010 Nei, jeg bor i Groruddalen selv og skulle ønske det var flere busser og dermed flere som tok bussen jeg da.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #10 Skrevet 2. april 2010 Jeg har også vokst opp i Nittedal. Likte meg aldri noe særlig. Men skal du bo der ville jeg anbefale Rotnes området og rundt Nittedal Stasjon. Der er det mye hyggeligere enn i resten av den langstakte bygda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå