Cammie82 Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 God morgen til alle dere:) Jau jau, så blei det ikke noe i natt heller:( Idag er jeg jammen meg 12 dager over termin....og kjenner at NÅ begynner jeg å bli utålmodig. NÅ vil jeg komme igang snart, og få se lille prinsen! En kort opsummering: Var på sykehuset på overtidskontroll for 2 dager siden. Hodet har festa seg, jeg er veldig moden og jeg ble strippa til 3-4 cm. Legen kjente t.o.m hodet hans når han strippa meg. Lille prinsen veide da 3539, og hodeomkrets på 34. Helt perfekt:) Legen sa jo at det var stor sannsynlighet at den strippinga ville gjøre at jeg fikk rier i løpet av kvelden og at det kunne skje noe den natta. Men nei, her sitter jeg 2 døgn etter og ikke no` nytt. Har hatt masse kynnere verking i ryggen og nedpress, spesielt igår kveld-men det gikk visst over. Snakka med sykehuset igår kveld, og fikk beskjed om at jeg skulle prøve å slappe av, se om det ble vondt, at sammentrekningene kom hyppigere og varte kortere osv. Men nei, det skjedde ikke:( Nå har jeg så lyst til å bare ringe igjen, høre om det er mulig å få komme inn på en ny sjekk og om de har mulighet til å sette meg igang IDAG og at jeg ikke MÅ vente til søndag når jeg er 14 dager over. Jeg er sååå klar nå! Hva tenker dere som har vært gjennom det her før? Og jeg vet jo at det er mange metoder å bli satt igang på. Ka du trur???
MES81 Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 Jeg ble satt i gang på denne dagen for 3 år siden. Da hadde jeg gått 14 dager over termin. Fikk ikke starte fødselen før den dagen, selv om jeg også ble strippet hos jordmor 3 dager før. Jeg fikk en gelekur opp der... Vi reiste hjem og ingenting skjedde.... Dagen etter ble det ny gelekur på sykehuset og ny hjemreise. Kl 02 den natta startet riene og vi reiste på sykehuset kl 05.30. Gutten min er født 08.43 på den 16. dagen etter terminen. Rådet mitt er: Kos deg med de siste dagene og slapp av mest mulig, for du har en helt herlig liten "reise" i vente. Jeg venter nr 2 den 15 mai, men er forberedt denne gangen på at han kanskje ikke kommer før i slutten av mai.
Ladybug~N&E Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 du sier du har 3-4cm åpning og er moden så da vil jeg gjette på at dersom det ikke starter av seg selv så kommer de nok bare til å sette deg i gang ved å ta vannet ditt og ev. sette deg på drypp dersom ikke riene starter av seg selv. jeg blei satt i gang slik sist (hadde 3cm åpning og var moden) og noen timer etter at dryppet var satt hadde jeg verdens vakreste lille guttebaby på brystet;)
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 Ble satt igang 10 dager på overtid. Fikk gelkur klokka 08.30, gikk en tur til byn, begynte og få litt rier, ny gelkur kl 15.00, riene tok seg opp, 00.00 gikk vannet med et smell ( sambo våkna tilogmed av det smellet!!) Da fikk jeg veer uten pause til pressveene kom klokka 05.00, så var han ute 07.10 på morran på den 12 dagen. Min opplevelse var ikke noe god, men den har jeg glemt for 5 mai skal jeg få lov til å bli satt igang, så jeg slipper gå over menstermin. Ønsker deg lykke til!!! Men slapp av og samle krefter, og bli satt igang har jeg hørt er veldig mye hardere enn naturlig.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 Du kan lese min historie om igangsetting.. Men, du har heldigvis et mye bedre utgangspunkt da..siden du er ganske moden og har mer åpning.. http://www.barnimagen.com/forum/thread/141659070
ღMadame_mim ღ Skrevet 4. april 2010 #6 Skrevet 4. april 2010 Jeg ble satt igang for snart 3 uker siden. Datteren min er nå 17 dager gammel. Jeg ble satt igang 14 dager over termin. Men datteren min kom ikke før 2 dager etterpå. Jeg måtte ha 4 modningspiller før de kunne ta vannet. og pillene settes med ca 6 timers mellomrom og de settes ikke midt på natta. Det er litt vondt å sette disse pillene dersom du ikke er moden nok og har for lite åpning, men jeg kan trøste deg med at det blir mindre og mindre vondt jo mer moden du er. Jeg var moden, men ikke avflatet og 1-2cm åpning når jeg ble satt igang. Du bør også forberede deg på at du kan risikere å ikke få pillene til et avtalt tidspunkt fordi fødestuene er fulle. De tør da ikke gi deg en pille i frykt for at du går i fødsel når de sliter med dårlig kapasitet! Jeg opplevde dette den siste gangen jeg skulle ha pilla på kvelden, men på morgenen hadde kroppen ordnet modningen selv og vannet kunne likevel tas :-) Fødselen var helt super. Etter vannet ble tatt fikk jeg svake rier med en gang og jeg ble satt på drypp ca 1 time senere. Jeg opplevde ikke denne fødslen som veldig hard og riene bygde seg fint opp ikke sånne ekstremt vonde med en gang slik jeg fryktet. Jeg hadde kun bruk for lystgass, droppet epidural. Fra 4 cm og til babyen var ute tok det 5 timer :-) Lykke til, vi går igjennom mye vondt, men når du ligger der med babyen i armene er alt glemt og det er så utrolig verdt det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå