Elisin m gutt ute og pike inni Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 Det er tidlig på morgnen og "gutta" sover fortsatt. Jeg har spist frokost og drukket te, deilig å ha en morgen for meg selv innimellom. Jeg skulle jo selvsagt ha sovet litt til men det var ei lita bølle inne i magen som ikke stanset så jeg fant ut at det var like greit å stå opp. Det er så annerledes å være gravid med nummer 2, på så mange måter. På den ene siden er det så lett å "glemme" at jeg er gravid i det hele tatt, ettersom dagene går så fort og jeg er så opptatt med sønnen min på 20 mnd. I tillegg så er bekymringene mindre, plagene færre og svakere enn forrige gang slik at jeg kjenner ikke fysisk eller psykisk så godt at jeg er gravid heller. På den andre siden så føles det enda mer verdifullt denne gangen, ikke fordi det er et viktigere svangerskap eller en viktigere baby, men fordi jeg vet hvor stort det er å bli mamma, hvor perfekt babyen er når den kommer ut, hvor overvelmende følelsene er og hvor sårbår den lille er. Jeg vet at jeg kommer til å få en ny bit på hjertet mitt, bli like glad i denne babyen som jeg er i godgutten min, noe som også er så overvelmende at man nesten ikke får puste noen ganger. Lite vet man før man får barn hvor viktige de blir i ens liv og hva man er villig til å ofre for at de skal ha det bra. Det er det eneste som betyr noe!!
Gjest Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 Helt enig med deg Elisin...De er så overveldende de følelsene:) Venter nr 4,7 år siden sist..men denne gangen er det ny pappa og jeg vet at det blir noe helt spesielt siden det blir første gang for ham...De andre barna gleder seg så veldig og tiden har i motsetning til deg vært veeeldig lang fordi alle venter på dette lille vidunderet.. Vi er så heldige som får oppleve dette,er jo så mange som ikke kan,selv med hjelp.. Ja,barna våre er absolutt det viktigste i livet,uten tvil! )
mjhanse Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 Fine tanker på morgenkvisten ) Jeg går og med nr 2, men er motsatt av deg. (fått plagene sterkere denne gangen) Sitter her sammen med sønnen min på 6 år som er skuffet over at mamma er oppe så tidlig. Han elsker nemlig å ha litt alenetid på morgenkvisten når det er skolefri : ) Skjønningen... Klarte ikke ligge mer i sengen. Har verket i korsryggen og hatt sammentrekninger hele natten. Måler de nå for morro skyld, men det er nok ikke i gang. Har holdt på frem og tilbake siden natt til mandag. Begynner å bli sliten så om det ikke gir seg eller tar seg opp i løpet av dagen drar jeg inn for en sjekk. Greit å få vite hva som skjer. Ønsker deg en kjempegod morgen : )
rsst Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 Det var noen flotte tanker på langfredag... Måtte rett og slett tørke noen tårer da jeg leste innlegget ditt!! Her er pappa og lillesøster ut på tur.. og Storesøster er hos sin pappa som hun er hos annenhver helg! Nå venter vi på gutten vår!! Ha en super dag
Elisin m gutt ute og pike inni Skrevet 5. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2010 Hmm var i et litt "rørt" øyeblikk selv da jeg skrev også, skulle egentlig bare være et innlegg i dagboken min men så tenkte jeg at jeg kunne dele det. Håper dere har hatt en fin påskehelg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå