Monajenten Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 For meg høres det galskap ut:-P Selv er jeg 25 og vil gjerne ha tre, og tenker at det må være mer enn nok, hehe:-) Men det er sikkert kjempekoselig om man virkelig ønsker det. Jeg tror ikke jeg personlig hadde klart det, men jeg beundrer alle som har mange barn (4+.) Egentlig beundrer jeg alle mammaer da, men:-)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 Tja...du kan jo begynne med en til, og se hvordan det blir? Sjansen for at du får trillinger er vel såpass små at akkurat tallet 6 ikke er noe du burde være nødt til å ta stilling til nå?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 Det vill jeg også Men mannen er desverre ikke eni :/ Vi har foreløbig bare 1 barn
trollmamma Skrevet 2. april 2010 #5 Skrevet 2. april 2010 Det forstår eg godt at du har lyst til, for det ønsker eg meg og hehe Ta eit barn av gangen og ta det deretter. Eg har no 4 og kjenner at eg ønsker eit barn til, også får me sjå deretter, det har me gjort kvar gong
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 Jeg vil gjerne ha 4 (3 nå), men skal jo følge opp de jeg har allerede også. Dessuten er vi snart ferdig med babytiden, og jeg må si at det er deilig :-) Dessuten har jeg lyst til at ungene skal ha en glad mor, ikke en sur og hormonfylt bombe. Så her får vi se an 1-2 år før det evt skjer noe....man skal aldri si aldri! Så lenge mannen er med på det så sett igang ;-)
Gjest sug lut Skrevet 2. april 2010 #7 Skrevet 2. april 2010 Galskap. Ren matematikk tilsier at det blir for lite mamma på hver.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #8 Skrevet 3. april 2010 Nja, galskap - det kan i allefall ha innslag av psykiatri. Hva er årsaken til at du ønsker 6 barn? Mange savner følelsen - og oppmerksomheten - de får ved å være gravide, og noen synes også det er så deilig å få være på sykehus å føle at alle tar vare på en. Dersom dette er noe av årsaken som ligger bak, sogner det til psykiatri. 6 barn skal forøvrig følges opp, både mentalt, økonomisk, sosialt, fysisk osv. Jeg tror de færreste har tid og kapasitet til det, men det kan jo være at du og mannen din er overmennesker som har ubegrenset tilgang til tid, penger og øvrige ressurser.
trollmamma Skrevet 3. april 2010 #9 Skrevet 3. april 2010 Hm, fordi om nokon har problemer med å takle fleire enn to barn, så trenger man ikkje være overmenneske for å takle 4, 6 og fleire barn. Man kan klare å dekke alle barnas behov, det er heilt opp til foreldrene kva dei prioriterer det. Det er krevende ja, men også fantastisk givende, og barna er så glad i kvarandre og dei eldste ønsker seg faktisk fleire søsken. Tar det som eit godt tegn.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #10 Skrevet 3. april 2010 Jeg har som deg alltid visst at jeg ville ha mange barn. Har selv 5 søsken, som jeg alltid har hatt mye glede av. Vi hadde det mye moro når vi var små, alltid noen å leke med, og hadde aldri følelsen av at foreldrene våre ikke hadde tid til oss. Nå når vi er voksne er mine søsken og deres barn en stor del av mitt og mine barns liv. Mannen min er enebarn, og sier han ofte savnet det å ha søsken, særlig i ferier,jul ol. Han ser hvilket forhold jeg har til mine søsken, og ønsker det samme for sine barn. Ta et barn om gangen du, lev i øyeblikket, og husk å kose deg og sette pris på det du har :-) Hvem vet, kansje føler dere at alt faller på plass med nr.5, eller kansje dere ender opp med 8 om noen år.
Sånn kan det gå Skrevet 3. april 2010 #11 Skrevet 3. april 2010 Da jeg var 28 fikk jeg nr. 4 og har nå 8, så 6 i seg selv er jo ikke galskap i mine øyne, men jeg sier som flere andre her, ta en om gangen og vurder nøye for hvert nytt barn om dere har kapasitet og virkelig ønsker et barn til. Ingen burde få flere barn enn de har kapasitet til enten det nå da blir 0 eller 10. Det å bestemme seg på forhånd for å få et visst antall barn uansett, vil jeg si er galskap. Livssituasjonen må hele tiden vurderes når det gjelder slike ting. Men å ønske seg 6, men være klar over at ting kan måtte revurderes underveis er helt fint.
Gjest Skrevet 3. april 2010 #12 Skrevet 3. april 2010 Jeg lever etter prinsippet en voksen er barn, så for meg er det galskap!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #13 Skrevet 3. april 2010 Det var et spesielt prinsipp, overlord. Er det du eller mannen som er barn denne uken?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #14 Skrevet 3. april 2010 Nei det er langt ifra galskap så lenge du har økonomi og tid til å følge opp barna!!
magica fra tryll Skrevet 3. april 2010 #15 Skrevet 3. april 2010 Koselig:) Jeg hat 5 nå og ønsker meg en til...(men visste det ikke på forhånd da...tok ett av gangen liksom:)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #16 Skrevet 3. april 2010 Takk for alle svar og erfaringer God Påske! hi
lucky.nr.4 Skrevet 4. april 2010 #17 Skrevet 4. april 2010 "har" selv 4 barn (venter nr 4) å synes det er kjempekos. heldigheter er at vi har god økonomi og alle barna er veldig tette. (fått fire barn på 4 år mer eller mindre) både jeg og BF er storfornøyd med storfamilien vår det som er "bøygen" kan være at man må ha større bil, evt større sertifikat, større hus, høyere økonomi og få hobbyer utenom barna her i huset er vi begge veldig glad i barn i utgangspunktet. har et stort hus, og god økonomi.. tror ikke det blir flere barn på oss nå, men man skal aldrig si aldrig jeg synes ikke 6 barn er galskap... er bare å se på den "nye" familien.. der er det "ofte" 3-4-5-6 Osv barn... og barn er barn uansett om det kun er fellesbarn eller om det er dine-mine-våre... de krever like mye tid, oppmerksomhet, kjærlighet, koster like mye og krever det samme... så nei.. jeg ser ikke galskapen ta ett barn av gangen å kjenn på ønsket og overskuddet
Gjest Skrevet 4. april 2010 #18 Skrevet 4. april 2010 Ene onkelen til mannen har seks barn. Seks tette høres ut som galskap, men når man gjør som dem og sprer det over 20 år så er det slett ikke så ille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå