Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Jeg er så glad i barnesanger som "den første løvetann" og "lykkeliten" men vil gjerne ha flere fine sanger å lære meg på gitar eller å synge til barna. Har du noen fine sanger å foreslå?
Jordbærpiken Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Vi har en tulle med øyne blå med silkehår og med ører små og midt i fjeset en liten nese så stor som så - Så bløt som fløyel er hennes kinn og hun er deilig og tykk og trinn med dukkehender og to små tenner i munnen sin Og hun kan bite i sine tær og hun kan danse foruten klær og hun kan spise og stå og vise hvor stor hun er Og tulla rusker i pappas hår og ler og vinker til den som går og baker kake og lar oss smake på alt hun får I baljen plasker hun, kan du tro! Vi hører aldri hun skriker nó Nei, jamen skulle du se vår tulle hvor hun er god!
bitthen Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 Blåmann, Blåmann, bukken min, tenk på vesle guten din! Bjørnen med sin lodne fell kan deg taka seint i kveld. Gamle Lykle, moder di, seint kom heim med bjølla si. Så ikring seg ho mund' sjå liksom der var fare på. Det såg ut som der var naud, kanskje no du ligger daud. Tidt du dansa kringom meg, mangt eg rødde då med deg. Når eg låg som blind og dauv, grov du på meg med di klauv; ja, du ville vekkja meg opp til leiken din med deg. Du var sprek og glad og god, all mi ros du vel forstod. Tidt du veit eg sa til deg: «Han veit meir enn mata seg.» Blåmann, Blåmann, svar meg no, mekra med ditt kjende ljod! Ikkje enno, Blåmann min, må du døy frå guten din.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 Du har to øyne som du kan se med Og munnen kan du blandt annet le med Og du kan tenke og du kan høre Og selv bestemme hva du vil gjøre Og du kan lukte en appelsin Og du kan føle med hånden din
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #5 Skrevet 1. april 2010 Kvelden lister seg på tå over kløverengen Himlen har tatt stjerner på, alle barn må sove nå, sove søtt i sengen!
Lollinondodda Skrevet 1. april 2010 #7 Skrevet 1. april 2010 Kjære lille gutten min,kom å rekk meg hånden din for ingen er det i verden her,som holder av deg som jeg. Lykken,solskinn og livets glede,gid jeg kunne det alltid sprede- over hele din fremtids øy- Min elskede lille gutt. Flotteste sangen jeg synger til mine gutter
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #9 Skrevet 2. april 2010 Stemmer for "Vi har ei tulle...." Begynte selv alltid å gråte når noen sang den for meg...helt fra jeg var bitteliten, og kjente tårene sprette frem tidlig i tenårene til og med (ikke at noen sang den for meg da men hihi). Men nå synes jeg den er SÅ vakker!
Gjest sug lut Skrevet 2. april 2010 #11 Skrevet 2. april 2010 Hva som helst av abba, om du spør her i huset...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #12 Skrevet 2. april 2010 Trenger jo ikke være norsk, når det dreier seg om verdens fineste... Hva med den franske "Allons enfants de la Patrie" (Kom igjen, barn av Fedrelandet). Om fienden (klassefienden?) som sniker seg rundt på landsbygda for å kappe hode av dine sønner og venner.
PAVEEL Skrevet 2. april 2010 #13 Skrevet 2. april 2010 Bitthen: Blåmann sangen gråt jeg av da jeg var barn ( kjenner egentlig jeg blir våt i tårekanalen når jeg leser den nå også da men;p) Utrolig nydelig og akk så trist...
prekæs Skrevet 2. april 2010 #14 Skrevet 2. april 2010 Her er i hvertfall verdens fineste sang om barn
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #16 Skrevet 2. april 2010 Hysj Hysj, kan du høre gresset gro? Hysj, kan du høre en meitemark som lo? Hysj, kan du hære en maur gå forbi Da skal du være helt stille og si: Hei, alle insekter, alle små dyr, dere som kryper, kravler og kryr, jeg er et menneske og jeg er snill, vær i min hage så lenge du vil. Hysj, vi må være stille nå, ingen må skremme de mange tusen små, og når det kommer en bille forbi, da skal du vinke med hånden å si: Hei, alle insekter, alle små dyr, dere som kryper, kravler og kryr, jeg er et menneske og jeg er snill, vær i min hage så lenge du vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå