Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Tenker dere at de er tøffe, dumme eller annet? De kan jo ikke få smertestillende heller..
blond Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Jeg tenker at det er tøffe jenter med stor trygghet og tillit til egen kropp. Hvor har du det fra at de ikke kan ta smertestillende?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 Overmodige kanskje...jeg hadde aldri turt det, men du verden så deilig det måtte være å føde i sitt eget hjem.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 Har jeg bodd litt mer sentralt og hadd muligheten til å føde hjemme, så hadde jeg gjort det. Man er mer naturlig hjemme, og man trenger jo ikke avstå fra smertelindring fordi. Jeg fikk kun akupunktur ved begge mine fødsler. Så tru nok at jeg har valgt hjemme fødsel om jeg har hadd mulighet med nr 2. Men bor folk veldig langt i fra sykehus og evt hjelp om noe skulle gått galt, så synes jeg det er en stor risk å føde hjemme.
Tokatter_USA Skrevet 2. april 2010 #5 Skrevet 2. april 2010 Jeg har flere venninner som har født hjemme. Jeg har ikke tenkt annerledes om dem av den grunn. Det er da helt opp til dem.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 2. april 2010 #8 Skrevet 2. april 2010 Jeg synes det virker som de da har tenkt gjennom hva som er best for dem selv. hadde jeg bodd nærmere sykehus og hatt muligheten hadde jeg sikkert valgt å føde hjemme, men i og med at det er 2,5 timer i bil til nærmeste sykehus, så er det risikabelt om det skulle sje noe. Går bare 10 min med fly, men da må man jo vite at flyet er i nærheten, og det er det jo ikke alltid.
Ranveig R Skrevet 2. april 2010 #9 Skrevet 2. april 2010 Eg tenker at dei sikkert har ein grunn for å velge det. Eg har to kjappe og ukompliserte fødslar bak meg. Vi har 40 min å køyre til sjukehuset. Hadde vi hatt f.eks. 2 timar er det ikkje sikkert vi ville rekke fram før barnet blei fødd, så då ville eg vurdert det som tryggare å føde heime med jordmor til stades, enn i bilen på veg til klinikken. Eg har alltid hatt lyst på heimefødsel, men det er det med at ting plutseleg KAN bli komplisert som held meg tilbake. Det med smertestillande bryr meg ikkje, eg har fødd to barn utan, sjølv om det var tilgjengelig. Så lenge vi har "mjuk avdeling" på klinikken (og mulighet til å reise heim like etterpå så sant ein er i form) er eg fornøgd med å føde der. Eg har ingen tankar om "kvinner som har planlagte hjemmefødsler", generelt, alle er forskjellige og alle velger ut frå sine forutsetningar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå