Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Jeg har to unger på 4 og 6 som deler rom. Leggingen går ikke som en lek, for å si det sånn. Det er opp 100 ganger, for bare tulle ting. Så jeg trenger tips for hvordan å få leggingen til å bli positiv og at den faktisk skjer i løpet av en normal tid, ikke at det tar 2 timer fra første legging til de faktisk sover. Tenkte på belønningssystem, men da blir det jo evt belønning på morgenen etter, funker det på barn, at de får belønning så lenge etter selve handlingen. Vil tro at dersom de fikk belønningen på forhand så vil de ikke gjøre større innsats, og dersom man truer med å frata belønningen dersom de ikke legger seg til å sove, så er jo ikke det særlig koslig?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Gutten min får smileansikt når han våkner. 5 smileansikt betyr lørdagsgodt og lommepenger. Vi har gitt opp å få det til å bli 7 smileansikter, for han vil alltid dra leggingen ut og stå opp, men det viktigste er at jeg faktisk ser at han prøver sitt beste.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 Hva med å ha en plakat på rommet? Hvis de er greie om kvelden kommer det et klistremerke eller en tegning på plakaten før de våkner neste morgen. Når de har nok merker/tegninger skjer det noe morsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå