Gå til innhold

Uff, er så bekymret..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. for alt og ingenting nå!

Er 37+3 uker på vei, og til nå har svangerskapet gått kjempefint. Mistet en gang tidligere i uke 10 ca, men denne gangen har det ikke vært noen problemer. Er frisk og rask. Var hos jordmor på mandag og hun sa jeg hadde litt høyt blodtrykk (140/90). Dette kunne være ett tegn på begynnende svangerskapsforgiftning, men det var ikke sikkert. Nå er jeg bekymret for alt her. Føler jeg merker litt mindre liv enn hva jeg pleier, men jeg merker jo at hun beveger seg litt..

Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke kan slappe av mer, men det er vel kanskje helt normalt? Vil bare få henne ut nå, slik at jeg slipper å bekymre meg mer!

Noen andre som bekymrer seg mye?

Hvor stor er egentlig sjansen for at alt skal gå fint når man er så nær termin? Har sett en prosentdel ett sted, men husker ikke helt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var hos jordmor på mandag, da var jeg 38 + 2. Jeg hadde høyere blodtrykk, litt vann i kroppen, protuin i urinen og magen var veldig hard å kjenne på. Dette var veldig gode tegn på at det snart ble fødsel, sa jordmor til meg.

Så det at blodtrykket dit har blitt høyere har sikkert med at fødselen nærmer seg. Ta det med ro og nyt den siste tiden i svangerskapet. Det er meget sjelden det skjer noe i siste del av svangerskapet, men tror en får vondt i hode, svimmel og slikt ved svangerskapsforgiftning. Men det er jeg ikke sikker på.

Lykke til.

Skrevet

La oss håpe fødslene er like rundt hjørnet :)

Fornuften min sier at jeg ikke skal bekymre meg. Jeg kjenner jo liv, så jeg regner med alt er helt perfekt inni magen. MEN, det er litt vanskelig å lytte til fornuften alltid!

Lykke til videre med deg også :)

Skrevet

jeg har hatt litt protein i urinen(+1) i hele svangerskapet og vann i beina siden uke 20 ca. Hatt litt høyt bllodtrykk i det siste også(høyeste var på 156/95), men har ved de siste kontrollene gått litt ned igjen om mindre protein i urinen. Er 37+4 i dag(fredag).

Har allerede vært på føden med falske rier for en uke siden og har hatt masse kynnere, mensmurringer i mage og rygg med stråling ned i beina.

Så jeg satser på at det betyr at noe er på gang snart:-) Men kjenner igjen bekymringene dine! hadde det vært opp til meg hadde jeg hatt blodtrykksapparat hjemme:-P

Skrevet

Åhh,kjenner meg igjen...

Mistet også i uke 9,og har vært ganske mye bekymret dette svangerskapet i forhold til tidligere..Kjenner etter alt..

Så lenge du ikke har andre symp på svangerskapsforgiftning tror jeg du kan ta det med ro,og merker du forandring ringer du bare føden for en sjekk:)

Veldig stor sjanse for at det går bra nå,tror den er på 98 % :))

Gjest Mangebarnsmamma *fødeklar*
Skrevet

Hei.

Symptomer på svangerskapsforgiftning kan være store hevelser, høyt BT, protein i urin, hodepine, smerter øverst i magen på høyre side. Det regnes ikke som svangerskapsforgiftning dersom du bare har ett av symptomene, minst to må være tilstede samtidig.

Forstår godt du er bekymret, det er ikke noe gøy å vite at en har høyt BT eller noe annet som ikke er helt som det skal være. Godt mulig de synes det er greit å måle et BT på deg på føden dersom du er så bekymret at du kontakter dem.

Mht. liv: Du skal kjenne et visst antall spark / bevegelser i løpet av en 20 minutters periode i løpet av ett døgn. (Husker ikke om det dreier seg om 5 eller 10, men det husker sikkert noen andre her). Dersom du kjenner dette, regnes det som normalt:) (Ikke sikkert du kjenner det første gang, for mulig babyen sover el.l; en eller annen gang i løpet av et døgn holder).

Lykke til, håper du klarer å slappe av og nyte påsken:)

Klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...