Gå til innhold

Tverrleie uke 34+3

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt snudde lillegutt seg over til tverrleie.. tror jeg. Han har ligget med hode ned siden uke 28! Kjenner at noe er annerledes.. Og hikkingen som jeg konsekvent har kjent nederst kjenner jeg nå på høyre side. :(

Sparkingen er også annerledes... Huff har sittet med en muggen følelse i hele dag om at noe har endret seg og nå kjente jeg skikkelig etter og kjente også etterhvert hikkingen.

Hva nå da? Kunne han ikke bare holdt seg slik han lå! Regner vel egentlig med at han har god plass ennå, men kjenner jeg ikke liker utviklingen! Når "burde" han ligge rett vei? Jeg er andregangs..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de kan snu seg helt frem til fødselen.. er ikke uvanlig at de ligger i sete eller tverrleie frem til uke 37-38..

jeg ville ikke bekymret meg helt enda :)

Skrevet

Min ligger også i tverrleie. Jeg er 2.gangs og i uke 37 nå. Skal på ultralyd etter påske for å se om han har snudd seg og ev.prøve å snu ham. Jeg kjenner godt at han ligger i tverrleie ennå på bevegelsene hans. Han kan ennå snu seg riktig vei. Sykehuset vil uansett vente til etter uke 37 før de tar affære. Iallefall på St,Olav, kan hende det er annerledes andre steder.

Skrevet

De nasjonale retningslinjene er å vente til uke 37.... Dette fordi det før den tid er stor sjanse for at barnet spontant snur seg til hodeleie og dernest pga den marginale sjansen for at noe går galt under et vendingsforsøk - og da er det en fordel at barnet ikke er prematurt.

(Var til vendingsforsøk på tirsdag med foster i seteleie. Ikke vellykket dessverre, hun hadde festet seg i bekkenet med rumpa.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...