2barns mor Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Jenta vår er snart 6 år, å tidligere har altså dette aldri vært noe problem. Men i det siste så har hun blitt livredd alt som har med flammer å gjøre. Dvs at hun begynner å skrike hvis jeg tenner et talglys, hvis vi skal grille ute nekter hun å bli med pga. flammene og røyken. Jeg har prøvd å snakke med henne om dette, spørre hva hun er redd for - men jeg får ikke noe skikkelig svar. Ikke har vi hatt brann og ikke har hun sett brann. Kan det være noe hun har drømt?? Dette begynner iallefall å bli litt problematisk, for vi vi jo gjerne ut å grille nå i påsken. Har fått henne til å bli med å tenne talglys og hun har faktisk dristet seg til å være med å blåse ut igjen. Men er de først tent, så er det greit. Er det flere som har opplevd det samme, som kan komme med erfaringer og råd?
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Kan hun ha hørt noe på bhg/skole, eller på nyheter? De får med seg mer enn vi tror disse små. Ta å snakk med henne, uten at dere er i en situasjon der dere skal tenne lys, grill, el. lign. Og spør hun da igjen om hun er redd for noe, om hun har hørt noe. Ta å forklar for henne at ild er ikke noe hun trenger å være redd for, bare ha respekt for. Og at dere kan lære henne hva hun skal gjøre hvis det brgynner å brenne. Hvis det er dette hun er redd for
vinter1988 Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 Har det vært noen dødsfall i nærfamilie i det siste? Jeg ble nemlig livredd for brann/ild da en i nær familie døde da jeg var liten. måtte bl.a sjekke hele huset xantall ganger før jeg la meg i tilfelle vi hadde glemt å slukket/slått noe av. Så også en dokumentar på tv der barn som hadde miste en nær slekting. sa at de hadde blitt ekstra ble redde brann/ild
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå