Gå til innhold

Farlig og sove på rygg????

Anbefalte innlegg

Skrevet

er nå 27uker på vei..

og ligger MYE på ryggen..

Jeg har ikke noe plager ved og ligge på ryggen eller om kvelden/natta..

Har mer ubehag av og ligge på sidene,stikker sånn nederst på magen..

Men så lenge en ikke føler ubehag av og ligge på rygg så er det vel ikke farlig for den lille el???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er nok ikke farlig. Saken er at babyen av og til kan komme til å klemme på hovedvenen som går igjennom magen.(Den som fører blodet tilbake til hjertet.) Hvis denne blir klemt skikkelig (pga vekten av babyen over) kan du oppleve å bli svimmel og uvel, og du snur deg nok ganske raskt av deg selv pga ubehaget det gir. Selv er jeg i uke 36+ og kjenner ikke så mye ubehag av å sove på rygg jeg heller, så da sover jeg på rygg. Det regulerer seg selv, du besvimer ikke i søvne. Da hadde det jo vært farlig å gå gravid for de fleste av oss! Sov som du vil, kroppen regulerer dette selv når du sover :-)

Skrevet

da drunter jeg videre på rygg :)

så lenge det er bare meg det går ut over..Men det er den beste "stillingen" jeg kan sove i for tiden..

sidene da merker jeg det i ryggen og på siden ned ved magen.. et helvete og snu seg fra siden igjen da :S

men da ligger jeg trygt på ryggen videre

Skrevet

I forrige svangerskap lå jeg på ryggen både når jeg sov og på sofaen, hadde ingen plager med det.

I dette svangerskapet er jeg mye plaget av svimmelhet og tungpustethet, så nå kjenner jeg at det blir verre hvis jeg ligger på ryggen. men jeg synes egentlig det er best å sove på ryggen, så jeg våkner flere ganger i løpet av natta av at jeg prøver på det, men da får jeg nesten ikke puste. Så kroppen sier ifra i søvne også, så det er ingen fare å sove på ryggen med mindre du får plager av det selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...