Gå til innhold

Hjelp ang eggløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det vanlig at eggløsningstestene er positive? Nå er den positiv på 5. dagen, er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken! Det er fordi at hormonet LH alltid finnes i kvinnekroppen.

Jeg vil også anbefale deg å lese mer på www.pernille.info

Skrevet

EL-tester er desverre ikek så gode å bruke, da de lett blir feil. Hos meg f.eks blir de aldri positiv selv om jeg har EL.

Hvis du vil vite helt sikker om du har EL, så ville jeg heller begynt å tempe, det er en sikker måte å finne ut om du har EL på og når.

Hvis du har noen lunde stabil syklus på ca 28 dager er det også tilstrekkelig og ha sex annen hver dag mellom syklusdag 10 og 20, da er du så og si sikker på å treffe EL.

Lykke til med prøvingen :)

Skrevet

Hi her... Takk for svar alle sammen :) Jeg har vært inne og lest på linken som er nevnt i tråden her.

Har brukt både eggløsningstest/strips fra Billige-tester, og et par stykker fra Clearblue. Nå er de positive på 6. dagen.

Skjønner ingenting jeg...

Hadde SA i februar, så håper det klaffer denne gangen :)

Skrevet

Hvorfor dytter du den? Trodde du hadde fått svar :-p

El varer 1-3 dager....5 dager høres merkelig ut! Og hvis du tror det betyr positiv grav.test så fort etter el så er det feil. Ja, man kan lese av en eltest som gravtest, men ikke så kjapt etter eggløsning.

Skrevet

Jeg fikk ikke med meg ditt siste svar, var litt opptatt med baking når du postet svaret.

Skrevet

Det var ikke jeg som dyttet (Hi), jeg var fornøyd med svarene jeg fikk.

Dete er første gang jeg har benyttet meg av eggløsningstester, derfor ble jeg forundret over at de var positive over så mange dager.

Og nei, jeg tror nok ikke de ville vist at jeg er gravid allerede :)

- Hi

Skrevet

Er du helt sikker på at du ikke er gravid da HI? Det var da rart med positiv test så mange dager i strekk...

Skrevet

Hcg kan sitte lenge i kroppen etter en SA, opptil 9 uker eller noe (mener det står det på Clearblue sin side)...så jeg vil tro at det er restene derfra som lurer deg. Du får nok smøre deg med tålmodighet :-) Syklusen kommer snart igang skal du se!

Skrevet

Eller 6 uker, jeg husker ikke helt, men for noen kan det ta lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...