Gå til innhold

Hvor interessant er ergoterapi egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har studert det og kan fortelle meg om det? Jeg vurderer å søke, enten på Høgskolen i oslo eller i Bergen.

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Tja, de jeg kjenner som jobber som ergoterapeuter virker i hvert fall fornøyde, uten at det er noen garanti. Spørsmålet ditt blir litt "hvor stor er en fisk".

Skrevet

Dytter litt, er det noen som har gått på det som kan si litt om studiet og om arb.livet etterpå også, gjerne?

Skrevet

Yrket er veldig allsidig og en kan arbeide innen mange ulike områder feks. somatikk, psykiatri, nav, bedriftshelsetjeneste, skole, kommune, sykehus, hjelpemiddelsentral m.m.

Fokuset innen ergoterapi er mestring, deltakelse og tilrettelegging for en aktiv hverdag.

Studiet berører mange ulike emner og temaer, men i motsetning til feks. fysioterapeuter (muskel/skjelett) blir en ikke "ekspert" på et område. En får bare en innføring innen temaene og må "spesialisere" seg nå en kommer i arbeid.

Når det er sagt er det i mange tilfeller vanskelig å få arbeid som ergoterapeut, er ikke en lovpålagt stilling i kommunen slik som fysioterapi, sykepleier, jordmor ol. Dette fører til at ergoterapistillinge ofte forsvinner først i kommuner som må kutte i årsverk

Men alt i alt er dette et interessant og allsidig yrke desom du ønsker å arbeide med mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...