blond Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Formkake av typen krydder med gul glasur, blir det påskekake? Har dere spesielle kakevaner i påsken?
Lene~mor til tre Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Ja man kan vel kalle det en påskekake. Nei vi har inne noen spesiellt kakevaner i påsken, vi har spist gulrotkake idag
blond Skrevet 1. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2010 Det er liksom mest godteri og appelsiner det går i, men kan prøve å skape nye tredisjoner.
Lene~mor til tre Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 Ja jeg tenkte litt på det istad jeg også at vi har egentlig ingen tradisjoner når det gjelder mat og kaker o.l i påsken, vi har jo det i de andre høytidene. Kansje gulrotkake kan bli påskekaka her i huset, den gir jo påskestemning når man smører på den hvite kremen og pynter med orange gullerøtter eller orange figurer osv. Å gulrotkake er jo så godt, mmm Her går det også som vanlig i appelsiner og godteri.
Lene~mor til tre Skrevet 1. april 2010 #5 Skrevet 1. april 2010 Jeg fikk lyst til å prøve denne kaken her, den ser jo veldig god ut men det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd den ut http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=1026
MillaCamilla Skrevet 1. april 2010 #6 Skrevet 1. april 2010 Vi har ofte suksessterte i påskehøytiden og den har jo gult fyll (kalte den "gulkak" da jeg var liten), så den er vår påskekake. Bakte den igår men glemte fløte i fyllet:( Uansett, kaken er vel kaloririk nok fra før.
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. april 2010 #7 Skrevet 1. april 2010 Jeg er heller ikke vandt med kake til påske, eller kaker i det hele tatt for den del. Men jeg har kjøpt inn et marsipanlokk og baker kanskje en kake. Ellers så har vi en del gode desserter så det er gjerne nok =)
melkekua™ Skrevet 1. april 2010 #8 Skrevet 1. april 2010 Denne her er litt morsom: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift26133.asp Jeg har kjøpt inn aprikoser, så får vi se om det blir nok krem igjen etter kællen har bakt marsipankaka.
Tokatter_USA Skrevet 2. april 2010 #9 Skrevet 2. april 2010 Jeg er ikke vant til det, men i år blir det andre året på rad at jeg lager en "påskekake" etter oppskrift fra et eller annet ukeblads påskenummer. Den er uten mel, så alle kan spise den, og den ble god i fjor, i hvert fall! Det er en nøttekake med krem og appelsinsaus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå