Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 kun står som far på papiret? Jeg har foreldre ansvar alene og daglig omsorg. aldri vært samboere. Han kommer 1mnd etter dåpen, uten og sett sønnen da på 1mnd og spør når han kan få ha han annenhver helg. Da var gutten 4mnd og han ammer jo enda i en alder av 6,5mnd. Han mente at gutten kunne få MME og grøt. Vi har samværs avtale, men han kommer da det passer han, og har da vært 2 av 6dager ennså lenge, og 2 av 4 søndager enn så lenge. HVA SKAL JEG GJØRE??? fortvilet... all informasjon blir tatt hjertelig imot..
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Han har ikke krav på overnattinger før barnet runder året. Og i allefall ikke så lenge barnet blir ammet. Dersom han ikke overholder samværsavtalen, har han veldig lite å stille opp med. Jeg vil anbefale deg å skrive opp hver gang han bryter samværsavtalen, så har du noe å slå i bordet med dersom han etterhvert skulle gå til det skrittet å dra deg for retten. Jeg gjør det samme med min x, og det siste halvannet året har nå blitt til 11 a4 sider...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #4 Skrevet 3. april 2010 Han har krav på samvær, men det er ikke angitt noen steder hvor mye samvær. Samvær kan være alt fra halvparten av barnets tid til en time i året med tilsyn. ALT samvær må AVTALES mellom foreldrene. Vanlig samvær må også avtales. Samvær skal tilpasses barnet og skal være til barnets beste. Det som er bra for en på 7 år er ikke nødvendigvis det beste for et 7 mnd gammelt spedbarn. Loven har en legaldefinisjon som er veiledende, men ikke noe han automatisk har krav på. Still krav til barnefar, at han må møte opp regelmessig og følge opp samværet før det blir snakk om utvidelse. For så små er det hyppige og korte samvær som gjelder. Hvis han ikke er villig til å gå med på det, er han ikke en far som er istand til å se hva som er til barnets beste og man kan stille spørsmål ved hans omsorgsevne og omsorgsinnsikt i fht et så lite barn. Han vil ikke komme noen vei i retten om han begynner å true med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå