Sånn kan det gå Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Dagen før misten ble 4 mnd var han 70,5 cm og 9350g
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 Jeg tror ikke du har veldig stor baby. Jenta mi er like gammel, og hun er ca 6000 gr, og 59 cm.. Men hun er også en mnd for tidlig født, og var 700 gr mindre enn hva hun skulle vært da hun vart fødd, pga svangerskapsforgiftning.. Så hun skulle ha vært 1,7 kg tyngre i igjennomsnittet, som da blir 7700 gr
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #5 Skrevet 1. april 2010 Min første var omtrent like stor på den alderen, min andre er så stor som 9 mnd gammel, så her holder vi oss til ytterpunktene på skalaen.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #6 Skrevet 1. april 2010 Hva i helvete forer dere babyene deres med? Sønnen min er 9 mnd, og veier 8 kg! Stakkars ungene deres. Håper de vokser av seg dette fettet.
Ranveig R Skrevet 1. april 2010 #7 Skrevet 1. april 2010 Hehe, det er heilt normalt, og dei veks det av seg etter kvart. Dvs vekta jevnar flatar ut når ungen begynner å krabbe/gå. Babyen til HI er forresten så lang at h*n kunne ikkje vore noko lettare utan å komme nedanfor normalområdet på vekt/lengde. Men h*n er lang for alderen. Ungane våre var hhv 7900 g/67 cm og 7170 g/65,5 cm då dei var 4 mnd gamle. No er dei gjennomsnittleg høge (men tynne) ungar på 15,8 kg og 108 cm (4,5 år), og 11,6 kg og 92 cm (snart 2,5 år).
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #8 Skrevet 1. april 2010 Babyen er stor for alderen men lengde og vekt passer jo godt sammen. Kunne ihverfall ikke vært lettere. Min 1-åring er 70 cm og 9,5 kg, og er altså lav for alderen. Det er mye som er innefor normalen og det finnes flere babyer som er større enn snittet. Jeg vet om andre babyer som har vært like lange på den alderen, og jeg har forstått det sånn at så lenge babyer følger sin egen kurve er det ingen fare. Kan liksom ikke få ungen til å slutte å vokse. Jeg ser at en anonym her reagerer på at babyen er feit, men da er hun ikke så veldig god i regning. Babyen kan ikke veie mindre uten å bli undervektig.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #10 Skrevet 2. april 2010 Nei babyen er ikke tjukk i det hele tatt Han er helt perfekt! Og angående hva jeg forer han med, for å bruke anonym sin betegnelse, så er det morsmelk. Har ikke begynt med noe tilegg i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #12 Skrevet 2. april 2010 Babyen feiler det ingeting med, alle er forskjellige. Jeg selv har en stor baby. Som noen sa over her, så følger de sin egen kurve, og det gjør også min. Du ano over som spørr hva vi forer ungene med. Da kan ikke du vite mye om babyer. Babyer er nå forskjellige alle som en.
2 små og en undulat Skrevet 2. april 2010 #13 Skrevet 2. april 2010 Jeg synes babyen din høres veldig normal ut, jeg! Begge mine gutter var 8 kg da de var 4 måneder, og de fikk kun morsmelk. Førstemann så kanskje litt småkjukk ut ved 4 månedersalder, men det vokste han av seg. Nå er han 2 år og 13 kg. Andremann har alltid vært tung, men ser tynn ut..
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #14 Skrevet 2. april 2010 Min var også rundt det på samme alder. Vesla til svigerinnen min var over 10 kg når hun var 6 mnd. I dag er hun en tynn flis på 12 år, som klærne knapt henger på:-) Babyer skal ha litt ekstra. Forsvinner når de begynner å springe rundt.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #15 Skrevet 2. april 2010 mini her i huset veide 8100gr rett för han ble 3 mnd så det er absolutt ikke STOR baby du har..
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #16 Skrevet 2. april 2010 23:13; er du helt dust?? Snakke så stygt til noen, da! Skal jeg kalle babyen din "en tynn, ekkel, slingrefis av en baby, tynn som faen...? Stakkars tynne baby, han tåler nok ikke en omgang med sykdom!!" 4 mnd, da ammer hun sikkert bare. Det er jo forskjell på babyer, og de færreste gir annet enn morsmelk før 6 mnd. Dust!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå