Gå til innhold

Noen som har blitt gravide med (hormon)spiral/mistet mensen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har hormonspiral, og har hatt denne i ca halvannet år nå. Jeg trodde aldri jeg skulle bli ferdig med å stadig ha blødninger, men dette gav seg så og si etter litt over et halvt år. Etter det har jeg hatt mensen som normalt hver måned (bare i litt mindre mengder enn uten spiral, heldigvis, for før det hadde jeg stoore mengder...). Så sånn sett er jeg veldig fornøyd med at jeg fikk satt inn spiral.

Men nå har jeg ikke hatt noen blødninger på to måneder, og jeg må innrømme det er én tanke stadig dukker opp i hodet mitt om dagen -å nei, tenk om jeg er gravid! Jeg vet jo at mange mister mensen etter en stund med hormonspiral, men kan det skje etter halvannet år da? Jeg trodde i så fall at det kanskje ville ha skjedd på et tidligere tidspunkt..?

Er det noen andre som har erfart det samme, og ikke vært gravide?

Om det skulle vise seg at jeg nå er gravid, så er ikke det helt krise det altså, men min bekymring er i forhold til et eventuellt foster, og det at jeg ikke tar folat eller noe sånt. Men så har jeg jo ikke lyst til å løpe ned dørene på apoteket for å kjøpe graviditetstester heller, prøver å ikke være helt paranoid her ;P Men...hvis jeg skulle være gravid, og ikke finner ut av dette på en stund på grunn av frykt for å virke paranoid, så vil jo dette kunne gå utover babyen, og det ønsker jeg jo selvfølgelig ikke...

Men hva tenker dere andre? Er det normalt at jeg ikke har hatt mensen på to måneder etter halvannet årmed hormonspiral, eller ville dere anbefalt meg å ta en test?

Takker for svar :)

Ps:ser jeg har et litt gammelt nick her fra sist jeg hadde bebis i magen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...

Skrevet

Hei! Det er helt normalt å miste mensen, men ta en test så er du sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...