Gå til innhold

Godt sted å bo ca 30 fra Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips meg. Veldig gjerne landlig, barnevennlig, gjerne liten skole, men bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

30 minutter fra oslo

Skrevet

Tredve minutter fra Nationaltheateret eller fra Ullern eller Vestli?

Skrevet

Røyken er et bra sted. Jeg vokste opp på et lite sted som heter sydskogen, ligger i bødalen som igjen ligger i røyken kommune. Slemmestad er vel stedet som er nærmest som kanskje er mest kjent da.. Kunne godt tenkt meg å flytte tilbake dit jeg, men får ikke med meg gubben,....

Skrevet

Sørum er genialt...

Skrevet

Røyken kommune har flere rolige steder hvor det er fint å bo med barn. Bor selv i Slemmestad og trives godt. (vi er begge tilflytta, ingen av oss er fra østlandet) Det er grei avstand til Oslo, kollektivfelt nesten hele veien(så med EL-bil eller mc går det alltid raskt å komme seg på jobb i Oslo), det er gode bussforbindelser til Oslo, nært Asker som har veldig koselig sentrumsområde(og togstasjon med flytog om du skal ut å reise)

Det går også hurtigbåt fra Slemmestad til Aker brygge og tilbake igjen i rushtida.

Er flere mindre skoler i kommunen. Vi har turområder og sjøen med bademuligheter og båtliv nære, og et lite handlesenter med div butikker og bensinstasjon i gangavstand.

Det er rett utenfor Asker kommune, så derfor er det rimeligere å kjøpe bolig her ute siden det ikke lengre er noe fancy postnummer. Folk er hyggelige og laidback, lite snobberi(har ihvertfall ikke sett mye til det)

Det er mange nyetablerte småbarnsfamilier rundt her, i gata vår f.eks er det 12 barn på de første 200 metrene, bare :-)Vi har full barnehagedekning og både barnehager, barne- og ungdomsskole i gangstand.

Oi, skulle jo vært megler, jeg, haha!

Skrevet

Hvis du flytter rett innenfor grensa til Østfold, så er husprisene mye billigere enn f.eks i Akershus.

Vi bor på Knapstad i Hobøl kommune, og her er det flott for barn å vokse opp. Lite koselig sted, med barne-og ungdomsskole og barnehage i nærmiljøet.

Skrevet

Nittedal, fra Rotnes og nordover.

Skrevet

Takk frøkner. Nittedal, det vil jeg lukte mer på, skolene der, og miljø for barn; er det et fordomsløst samfunn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...