Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Ringte legen i går da febernedsettende ikke virket på ungen,og fikk time midt på natta...Men litt ekkelt når feberen ikke går ned,den stiger heller litt..Men de på legevakta ville jo ha henne inn og da... Ikke hadde vi barnevakt heller og jeg ville ikke dra alene,så da måtte jeg få min bror til å bli med oss *flau* men syns det var greit å ha med noen til å kjøre tilfelle ungen skulle bli dårligere... Er jeg pinglete som ikke reiser alene til legevakt? Og typisk at hu er ganske frisk igjen idag!!!
Gjest Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Heller gjøre det du gjorde enn at om det hadde skjedd noe da, tenk så dårlig samvittighet du hadde fått da!!! Men når man har feber, kan det hjelpe å ta en kald klut på pannen (max 10 ,min om gangen var det vel..) Og høy feber er jo ikke skadelig for barna, er "jojo" feber som er farlig... Når den går opp og ned hele tiden i tide og utide... Ikke tenkt at du er pinglete iallefall!! Du er mor og tar ansvar :-)))))
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 1. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2010 Hun fikk kald klut i panna og spiste 2 is,drakk kaldt drikke og feberen gikk ikke ned...Etter 2 timer begynte den å gå nedover..Men de på legevakta mente den skulle gått den innen en halvtime og siden hun bruker astmamedisiner så syns de ikke hun skulle vente med å komme..Men var ikke noe galt heldigvis,og idag er hun jo pigg! Men ble da sjekket så slapp jeg å bekymre meg:) Og så lenge legevakta syns vi ikke skulle vente til idag så...
Gjest Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 Kommer litt an på hvor langt det er til legevakten. Hos oss har vi 10 min kjøretur (om det ikke er midt i verste rushet), og jeg kjører ungene til legevakten selv (og mannen blir hjemme og passer det barnet som ikke er sykt). Hadde det vært lengre tur ville jeg hatt med en person til å kjøre så jeg selv kunne fulgt med barnet. Så det kommer litt an på omstendighetene synes jeg. (Jeg hadde nok ikke ringt inn noen andre midt på natta, hadde det vært så alvorlig at jeg måtte fulgt nøye med barnet hele vegen ville det vært såpass alvorlig at vi hadde ringt ambulanse).
mammamammamammamor Skrevet 1. april 2010 #5 Skrevet 1. april 2010 Du er ikkje pinglete. Men febernedsettande kan godt ta opp til 1,5 time til 2 timar før den virker.Men eg og blir bekymra når feberen ikkje vil gå ned. Og det er lurt å vere forbred. Egentlig så er det bedre å reise til legevakta ein gong for mykje, enn inn med ambulanse dagen etter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå