cakes Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 jeg fikk en liten jente i august 09, mitt 3.barn. og følte meg egentlig litt ferdig med barn, 3 syns jeg var nok... jeg går siste året på vernepleien også, så jeg skulle nyte barseltida og gjøre siste innspurt på skolen, og se frem til å begynne å jobbe igjen i august... men neida, tross amming og mini p-piller (cerazetta) så ble jeg jammen gravid igjen, 2mnd etter fødsel! jeg oppdaget ingenting før jeg var midt imellom 13 og 14 uker riktignok, men det kom som et sjokk... nå er jeg 21 uker og sjokket har lagt seg for leeeenge siden, og vi gleder oss veldig til å få en jente til men fy som jeg er lei av å være gravid!! det er sikkert ikke populært å si det høyt, men dette er jo for meg 2 året på rad jeg går gravid, på akkurat samme årstid... termin nå er 20 august. (jenta mi ble født 25august i fjor..) så det blir 2 rimelig tette ja... og august har aldri virket lenger unna... sukk... jeg skjønner at jeg gjør det vanskelig for meg selv å lengte etter fødsel allerede nå, siden jeg såvidt er halvveis... jeg er også sterkt plaget med bekkenløsning, og en prolaps i korsryggen, som jeg fikk under forrige svangerskap, hadde akkurat begynt å få tilbake litt styrke i kroppen før den detter sammen igjen, og jeg må snart tørke støvet av krykkene.. dette er absolutt ikke sytete ment, jeg syns ikke synd på meg selv, men dette bidrar jo til at jeg er lei av å være gravid da, og bare vil knipse i fingrene og havne i august slik at jeg får født. er jo lov å ønske? for jeg kan jo være så lei jeg bare vil, gå gravid i 4,5mnd til må jeg jo uansett:) og hvis noen skulle tro at jeg ikke ønsker meg bebisen, så er det feil... den nye, lille, vakre er hjertelig velkommen, det er bare "rugetida" som føles altfor lang og kjip akkurat nå
M@msen Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 >Huff ja jeg føler med deg:) Kan tenke meg at det er tungt... Jeg er også lei, jeg har 2 fra før og hadde ingen plager med de, denne gangen har jeg alt... he he. SÅ gleder meg til rugetiden er over jeg også, men han får da holde seg inne noen mnd til (har termin i juli). Du får tenke at hver dag er en dag mindere å gå gravid...det er sånn jeg tenker nå Jeg nyter sprkene i magen, men som deg kunne jeg ønske at jeg kunne knippse fingrene så var det juli og føde tid... men men vi får ta en dag av gangen:) Lykke til:)
cakes Skrevet 1. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2010 ja, sant det... er jo bare å ta en dag av gangen:) prøver å tenke på andre ting som kommer fremover, navnfesten til vesla på 7mnd, og bryllupet til ei veninne og avslutningseremoni på skolen og sånn.. og tenker at det skjer så mye fremover at tida kommer til å gå kjempefort!
sosol Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 Skjønner så utrolig godt at du er lei ja. Jeg er dritlei selv jeg, dette er min nr 4 og det er over 6 år siden sist jeg var gravid, men dette svangerskapet har det vært noe hele tiden, ut og inn av sykehus osv og jeg er lei. Går hele tiden og venter på hva blir det neste. Jeg har kun igjen 12 uker nå, men herre min det føles ut som en hel evigehet til, Virker sm\om jeg aldri kommer til å komme i mpl. Jeg prøver å ta en dag av gangen, ha noe å gjøre hele tiden bare for å få tiden til å gå. Jeg ønsker det lykke til og skjønner deg godt.Håper du får tiden til å gå fort slik at det virker som tiden har flydd av sted...
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 Hehe!! Jeg synes bare det er godt å se at andre sier hva man kanskje tenker selv! Jeg forstår bare ikke alle som kommer med "åååh så heldig, ja jeg eeeeelsket å gå gravid, det var de fiiiiineste månedene i livet mitt, jeg var så STERK og FRISK!" Okei, jeg kommer helt sikkert til å savne å gå gravid av og til når det er over...men jeezez...nei, jeg kan ikke si at det er så himla fint å være humørsyk som et troll, konstant sulten eller så mett at man ikke får puste, hoven i føttene, tissatrengt og ØM i puppene....for ikke å snakke om all gassproduksjonen som foregår...huff... (og jeg er førstegangs...og bare 16+4...hihi....men VELDIG glad for lille nurket i magen!)
sprellemor Skrevet 2. april 2010 #7 Skrevet 2. april 2010 Skjønner godt at du er drittlei. Jeg er drittlei selv, og jeg venter bare nr 2, og fikk forrige mann for 4 år siden. Jeg har i grunnen vært lei av dette svangerskapet siden det begynte.:-) Som deg så ønsker jeg meg barnet og gleder meg til barnet kommer, det var jo planlagt :-) Men det er tungt å vente på det, ja. :-)Skulle gjerne hatt juli nå. For to-tre uker siden satt jeg en kveld og regnet, og fant ut til min store glede at jeg hadde 3 1/2 mnd ignjen, og ikke 4 1/2 som jeg hadde (i min litt tidlige ammetåke) regnet meg frem til. LYKKE! Har nå 3 mnder igjen, minus et par dager, til termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå