Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Når hu ikke har hørt på meg etter 3 nei+ forsøkt å avlede. Jeg synes ikke det er noe galt i det, hun får ikke vondt, men hun får oppmerksomheten rettet mot hva jeg sier.
Tante Bassa Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Det du oppnår ved det, er jo at jenta di lærer at det er greit å slå!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 For noe tull. Synes du det feks. er greit den dagen hun slær andre fordi hun ikke får viljen sin? Vil at barna mine skal høre etter meg fordi de respekterer meg. Ikke fordi de er redde for at jeg skal klapse de...
Gjest Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 Det er stort sett bare folk som ikke vet bedre som oppdrar med å klapse på lanken i våre dager. Skaff deg en bok om barn og lær deg litt om andre måter å få oppmerksomhet på. Klaps på lanken gjør neppe gagner neppe noen i det lange løp.
Gjest MMJ Skrevet 1. april 2010 #5 Skrevet 1. april 2010 Hvis mannen din ikke hører etter, klapser du han og? Synes du det hadde vært greit om arbeidsgiveren din klapset deg om du ikke gjorde som han/hun sa? Ved å klapse henne viser du henne at om noen ikke gjør som "jeg" vil, så kan jeg SLÅ!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #6 Skrevet 1. april 2010 Når du må slå for å få barna til å høre har du tapt. Tapt ansikt overfor noen som er mye mye mindre enn deg. Herregud for et nederlag tenker jeg...
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #7 Skrevet 1. april 2010 Vet dere.. Jeg tror ikke på noen av dere. Faktisk tror jeg de fleste foreldre klapser lanken innimellom. Og kom ikke å si at de da tror det er greit å slå. En episode: Hun er ved peisen, den er så varm at hun ville fått brannskader om hun fortsatte. Etter å ha fjernet henne flere ganger, og hun fortsetter med den pellingen på peisen, så fikk hun en klaps på lanken. Nok til at hun forstår at det ikke er greit. Jeg ser ikke at det kan føre til at hun tror det er greit at jeg slår. Men jeg tar det absolutt til meg det dere sier! Gode forslag til hvordan man får en unge til å høre, tas imot med stor takk!
Gjest MMJ Skrevet 1. april 2010 #8 Skrevet 1. april 2010 Jajja... der ser du.. tenk å si du tror oss ikke! Hvorfor skulle jeg sitte å lyve her, du vet jo ikke hvem jeg er en gang! For eksempel jenta ved peisen! Sett deg ned og PRAT med jenta de, fortell henne at om du tar på den så brenner du deg og får kjempevondt!!!! Vis henne omsorg i steden for å slå henne! Vet ikke hvor gammel jenta de er, men når du slo henne, så skal jeg vedde på jenta de tenkte mamma slår meg, IKKE at hun tenkte mamma slår meg siden jeg står for nærme peisen! Vis omsorg i steden for vold! Nå provoserte du meg enormt!!! Vil du jenta de skal slå andre når jenta de ikke synes andre gjør som hun vil! Nei, vett du hva!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #9 Skrevet 1. april 2010 Hjernen på små barn er ikke så godt utviklet som hos voksne, vi klarer kople sammen. Det gjør ikke små barn like godt. Det tar tid, og man skal bruke ord og ikke vold for å få barn som er velutviklede og sunne. Da jeg gikk i åpen barnehage hadde jeg en viss aning om hvem av barna som ble slått hjemme. For de barna SLO de andre barnaø
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #10 Skrevet 1. april 2010 Men kjære Lilje. Jeg ser jo ikke svart og er sint, jeg er kun bestemt. Og jeg setter meg SELVFØLGELIG ned å snakker med henne først, men selv etter alt er prøvd, vil hun ikke høre.
Gjest MMJ Skrevet 1. april 2010 #11 Skrevet 1. april 2010 Som hun under skriver, små barn klarer ikke alltid plusse 2+2. Hjernevevet dems er ikke utviklet nok til det. Det er noe om utvikler seg over tid. Men men, kan jo ikke nekte deg. Om du seriøst mener det er den eneste formen for å få henne til å ikke brenne seg... ja, da får du bare klapse da. Jeg hadde ikke gjort det, om mi jente IKKE hadde hørt, etter tusener av forklaringer, nei... da hadde jeg fjernet henne fra "situasjonen". Hadde ikke slått henne, aldri... det er jo lille jenta mi.
Gjest Skrevet 1. april 2010 #12 Skrevet 1. april 2010 Jeg gjetter på at jenta di knapt har passert året ... les litt om ettåringer du, HI.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #13 Skrevet 1. april 2010 Herregud! Det er da forskjell på å fise og drite vel?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #14 Skrevet 1. april 2010 Men herregud,-sett noe foran peisen da vel! Jenta di blir fort så stor at hun forstår at det er farlig! Det er jo idiotisk når vi lager situasjoner barna ikke mestrer pga alder og så slår dem når de ikke forstår noe de ikke er istand til. Å SLÅ ER ALDRI GREIT!!! Sorry,-måtte bare... hilsen 5-barns mor
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #15 Skrevet 1. april 2010 Anonym 12.20 Det at barn slår andre barn er ikke ensbetydende med at de blir slått hjemme. Barn slår ut av frustrasjon f.eks fordi de ikke klarer å gjøre seg forstått. Dessverre å si dette, men de fleste barn slår hverandre, og da er det foreldre/ barnehage ansatte å lære dem at det ikke er greit. Og det er visst noen foreldre her som også burde få litt opplæring i det, ser det ut som. Og bare så dere er klar over det, dere kan faktisk bli anmeldt for barnemishandling, fordi all form for fysisk avstraffelse er strengt forbudt. loven ble ennå strengere i fjor vinter, så nå omfatter den også klaps og knips. Så dere som gjør dette er i praksis barnemishandlere. GRATULERE!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå