Carina har to små gull Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Så ble det enda en pp på oss da... inn i den 10 pp og jeg begynner å bli lei. Når skal det bli vår tur da? Jeg har kommet til det stadiet at jeg forventer meg at jeg ikke skal bli gravid. Har jo blitt det to ganger, men mistet begge gangene. Først en liten gutt i uke 19 i februar i fjor og ei lita spire som kunne blitt ei jente om jeg haddet fått beholdt spira, men dette endte med en ma i uke 8. Blir jeg gravid denne pp har jeg termin på nyttårsaften. Er idag på cd 9 og det er ikke så mange dagene til man må begynne å legge inn aksjene. Blir jeg ikke gravid denne pp begynner jeg med akupunktur på nytt igjen. Ble gravid sist ved hjelp av det. Masse lykke til til dere jenter med ikm uke 16 og ha en fortreffelig godd påske
Ønskebaby08*12 Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Først, ha en fantastisk påske du også Spenningen for min del er om jeg får eggeløsning/TR i det hele tatt denne måneden. Fikk første TR etter fødsel og amming forrige måned, så krysser fingrene for at kroppen har justert seg og kommer rett inn i syklus igjen. Dersom jeg skulle bli gravid i løpet av denne pp, noe som jeg sannsynligvis ikke kommer til å bli, vil terminen bli 30. desember. Jeg er egentlig innstilt på at jeg og min kjære må vente noen måneder, men håpet er jo at jeg skal bli gravid fort. Vi har ikke lyst til at det skal bli altfor stor alderforskjell på nr 1 og nr 2. Har en datter på snart 1,5 år. Har investert en formue i EL tester, og gr.tester, har vært en god kunde hos billige-tester nå, og vært en tur innom urtesenteret og bestilt bidro og wild yam...så får vi se hva tiden bringer. Lykke til i denne pp damer, måtte hellet være med oss
Carina har to små gull Skrevet 6. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2010 Må vel dytte oss opp litt Har dere hatt en flott påske? Her er enda ikke påskeferien over, har fri helt tl fredag De skal nytes og håper påskeværet frotsetter. Idag er jeg på cd 14, trorjeg hadde el slim på cd 10, men er lit usikker. Har i allefall lagt inn aksjer siden da. Pleier som regel å kjenne at jeg har el, men denne gangen har jeg ikke kjent noe som helst. Kan jo være det at jeg ikke har kjent etter da jeg har gjort veldig mye di siste dagene. Har ikm 21 april, blir noen lange uker, men forhåpentligvis går de fort. Hvordan går det med dere? El unnagjort eller er den på veg? Nå skal jeg hive kakao, appelsin og kvikklunsjen i sekken og stikke på fjellet sammen med min mor. Ha en flott dag damer!
Ønskebaby08*12 Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Hadde positiv EL test på søndag, det var vel den 4.april, i går var den negativ igjen, så da satser jeg stort på at kroppen er i gjenge igjen. Forventer EL i dag eller morgen, hvis jeg tar utgangspunkt i syklus før forrige graviditet. Har ikke merket noe til EL denne gangen, men jeg pleier ikke å merke det så godt, egentlig. Så blir spennende å se om det kommer noen tante på besøk rundt 20.april. Belager oss på å måtte vente litt på spiren, det vil være for godt til å være sant om det klaffer de første mnd.. Ellers er det tilbake til hverdagen, på en måte er det godt da. Jeg for min del kommer alltid litt ut av hverdagens "rytme" i feriene
vekten desember baby Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Hei! Henger meg på skravletråden deres. Har ikm 19 april tror jeg. Hadde positiv i går og i dag. Har gått på pergo for første gang så håper spira sitter. Hatt sex annenhver dag i over en uke nå, samt i går og i dag. Lykke til
Carina har to små gull Skrevet 7. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2010 Cd 15 idag og siden jeg ikke kjenner noe til el måtte jeg tappe tafse litt idag og den er vid åpen. Så har nok el nå. Vi var så trøtte igår at det ble ren plikt sex (ikke noe godt egentlig), men vi fant ut at vi måtte ha oss. Ser ut til at vi blir å hoppe i køya idag også.
Ønskebaby08*12 Skrevet 7. april 2010 #7 Skrevet 7. april 2010 Jeg lurer på dette med å kjenne på tappen hvordan man er i syklusen...hvordan fungerer dette, hvordan skal tappen være når man har EL, i forhold til hvordan er den til vanlig. Jeg har aldri tenkt over at jeg kan sjekke dette ut, "oppi der", har som regel kjent på kroppen at en EL er i anmarsj, men har ikke gjort det denne måneden. Men, fikk positiv EL test her om dagen, (men det er jo ikke en garanti for EL, så vidt jeg har forstått...). Uansett, så regner jeg med at El er over, og jeg får vente på tanta..
*3 prinsesser* Skrevet 7. april 2010 #8 Skrevet 7. april 2010 Hei:-) Vil være med her jeg og:D Har ganske sikkert IKM i uke 16...trodde det var 22.april, men nå ser det ut som det blir 20.april? siden jeg mest trolig hadde el i går, to dager før jeg trodde den skulle komme... Jeg er nå i 3. pp og har om jeg skulle bli verdens lykkeligste menneske termin 30. desember ( evnt 1.januar). Er forsatt forholdsvis fersk her, så har hverken brukt el tester, graviditets tester, temping, wild jam eller bidroninggele:D Nå krysser jeg fingrene for at uke 16 blir lykkeuken for oss alle;D
Carina har to små gull Skrevet 7. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. april 2010 Ja vi får satse på at denne pp er vår pernille.info eller noe sånt har god informasjon om livmor tappen og ellers mye annet gjennom syklusen. Har vært til hjelp mange ganger for min del. Har ikke el slim denne pp ser det ut til. Eller jeg hadde det på cd 10, men tappen er åpen på cs 15. Vi får bare se om tanta dukker opp. Kan hende jeg allerede har hatt el. Aner ikke, har sluttet å teste.... Har vært å snusa på en 3 mnd gammel baby idag, kanskje det gjør susen
BettyBoob Skrevet 7. april 2010 #10 Skrevet 7. april 2010 1 pp på meg tror jeg har ikm den 20 april, spennende å se hvordan dette går. Aner ikke når EL er, har ikke tempet, testet eller noe - det får jeg evt ta siden! jeg har en gutt på 4 år fra tidl. forhold, da ble jeg gravid uplanlagt to dager før forventet mens. Masse lykke til oss alle!
Ønskebaby08*12 Skrevet 7. april 2010 #11 Skrevet 7. april 2010 Slenger meg på den...ønsker oss alle sammen lykke til denne pp, og alle andre som måtte komme... Jeg for min del har aldri vært prøver tidligere, så må si at jeg syns det er spennende. Nå er dette første pp og da, syns sannsynligvis ikke det er så spennende om noen måneder (dersom det ikke har klaffet til da). Forrige graviditet var ikke planlagt, så fikk aldri sjansen til å EL teste, tappe tafse, frustrere meg over tante-besøk og ellers alt annet vi prøvere interesserer oss for. Men, barnet var veldig velkommen :) Nå går jeg og sambo for et mer planlagt søsken. Forhåpentligvis får jeg mens 20 april..det vil si, jeg håper jo at jeg ikke får det, og at jeg heller har blitt gravid på første pp, men på en annen side så er greit om den skulle komme også, for da vet jeg om kroppen er tilbake i normalen etter 1,5 år med amming. Litt ambivalent om jeg vil ha IKM denne mnd.
Kanskje snart <3 86 Skrevet 7. april 2010 #12 Skrevet 7. april 2010 Slenger meg på denne tråden jeg også I følge El-tester hadde jeg EL 3. eller 4. April (mest positiv 3), så er 3-4 DPO. Ble sengekos 3-4 dager før EL og 1-2 dager etter EL. Er ikke så lett å treffe rundt EL da mannen er mye vekke (jobb). Har hatt litt uregelmessige sykluser etter jeg sluttet på pillen i Nov 09. Alt i mellom 29.34 dager syklus. Flertallet på 31 dager så tar sikte på IKM 20. April. Forrige PP var en smule frustrende med masse forventninger og forhåpninger da TR ble forsinket og en svaaaaak (nesten usynlig) positiv g-test og positive EL tester like før TR, men TR kom til slutt Er nå i 5 PP og prøver å holde forventningene litt nede så ikke skuffelsen blir så stor igjen. Ønsker alle sammen LYKKE TIL
GogJSpentNå Skrevet 8. april 2010 #13 Skrevet 8. april 2010 Hiver meg på her jeg .. Skulle ha eggløsning mellom den 5-7 sån ca:) Så håper d klaffet denne gangen.. Har hatt en lang pause fra barn i magen.. Har ikke vært her noe siden januar tror jeg, skulle se om det var det som skulle til for at det skulle klaffe, men nej.. Så her er jeg da igjen.. Skal ha TR ca 23-24 tror jeg.. Alt er litt usikkert. Har TR så utrolig varierend fra månte til månte så er faktigst ikke sikker på noe.. Må kanskje begynne å ta eggløsningstester.. Masse lykke til jenter..
Carina har to små gull Skrevet 8. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 8. april 2010 Cd 16 og kjenner ikke noe til el, men jeg er full av influensa så kan jo hende at kroppen utsetter den litt. Er ikke det normalt? Slapper bare maks av idag, orker ikke gjøre en skit. Er en litt trist dag idag. Katta vår gjennom 17 år skal avlives idag. Gruer meg, men er for det beste. Han har det bedre en annen plass. Dere får ha en strålende dag.
BettyBoob Skrevet 8. april 2010 #15 Skrevet 8. april 2010 nie, uff så leit ( jeg er veldig glad i puser, og har vokst opp med puser! Husker godt da våre 16 år gamle katter måtte avlives kan fortsatt bli veldig lei meg bare av å tenke på det - selv nå 15 år etter! Hender kroppen utsetter ting når man ikke er frisk, satser på at den kommer straks! Eller så kan det jo bare være at du ikke kjenner noe til den denne mnd. Jeg kjenner aldri noe som helst! Iflg el kalk. så er jeg i "fruktbar periode" nå fra den 4-9 april, har hatt sex den 4,5 og 6. Fikk nemlig ikke go på babyprøving av samboer før søndag! (som var den 4) hehe, så det spørs om man rakk det! Men men, gjort et bra forsøk, og kommer til å fortsette utover i syklusen, for jeg ble nemlig gravid forrige gang 2 dager før ikm... God bedring!!
Carina har to små gull Skrevet 8. april 2010 Forfatter #16 Skrevet 8. april 2010 Ja man går hjemme å kjeder seg. Jeg er av den typen som ikke klarer ligge stille når jeg blir syk. Sprakk gjor jeg også. Skulle ikke teste etter noe el. Men så gjorde jeg jo det da og testen ble knall positiv. Smile fjeset smilte til meg. Tappen er langt nede og åpen så det blir vel sengekos når sambo kommer hjem. Det SKAL jeg klare. Febersvetten får bare renne den
Barnnummertre Skrevet 8. april 2010 #17 Skrevet 8. april 2010 Hei,- da er jeg tilbake her på "Bli gravid" etter en MA og utskraping for noen uker siden....vet ikke helt når jeg kan vente IKM men tror rundt den 20. april da jeg normalt har 31 dagers sykluser. Kjente jeg hadde EL i helgen og har prøvd å legge inn aksjer....noen sier en er mer fruktbar etter en abort.....men det vil jo tiden vise. Brukte 2 pp på første bar og 3 pp nå siste, så jeg håper det ikke tar for lang tid denne gangen. Den 22. april blir min sønn 1 år,- så det ville vært en fin presang om jeg var gravid igjen til det :-) Lykke til alle sammen!!!
Carina har to små gull Skrevet 9. april 2010 Forfatter #18 Skrevet 9. april 2010 Kjedelig at du skulle oppleve en MA barnnummerto. Håper spira di sitter om ikke så alt for lenge igjen Idag er jeg på cd 17 og jeg har fortsatt positiv el test. Håper egget slipper snart. Ser ut til at det blir en lenger syklus denne pp. Fra neste pp blir det akupunktur. Ble jo gravid med en gang sist jeg prøvde det, men som endte i an MA. Har i allefall stror trua på det. Hvordan får det med resten av dere?
Gjest Skrevet 9. april 2010 #19 Skrevet 9. april 2010 Så gøy, her va det mye aktivitet :-) Slenger meg på denne tråden jeg også! Er rykende fersk på denne siden, dette er 3 pp. Har EL idag eller imorgen (denne gang har jeg gått til innkjøp av el-tester) så dette kan fort bli en spennede periode :-) har etter planen IKM rundt 22.april.. Følest ut som en hel evighet til!! Lovde meg selv å ikke være like "hysterisk" (krysse av dagene på kalenderen frem til IKM) som de tidligere periodene, men så snart EL nærmet seg visste jeg at det var på'n igjen. Guud, så snålt skal bli artig å se hvordan det går for oss alle håpefulle når det nærmer seg slutten av april :-)))
Mummimamma(2 barn, 2 i vente) Skrevet 9. april 2010 #21 Skrevet 9. april 2010 Da hiver jeg meg også på her igjen, etter en SA i uke 5 - bare tre uker siden. Har ikke lyst å vente en syklus og testet positivt på EL-test for to dager siden. Har bare testet den ene gangen nå, men prøver iherdig hver dag ( til gubbens store fornøyelse) ;-) Satser på at tredje gangen gjelder! Lykke til alle sammen!
Ønskebaby08*12 Skrevet 9. april 2010 #22 Skrevet 9. april 2010 Hei, til alle dere nye i tråden Et par dager siden siste jeg var innom her. Nå har jeg begynt på Parodel, for å hemme melkeproduksjonen. Produserer fortsatt melk, siden det ikke er så lenge siden jeg sluttet å amme jenta mi. Snakka litt med legen om at jeg ønsket å bli gravid igjen, og da spurte han med en liten latter om jeg virkelig ville dette...han husker nok sist jeg var gravid, og spydde i vasken på legekontoret hans.. (hadde rent "glemt" hvor sjaber jeg var i hele forrige svangerskap, skal gjerne gå gjennom det en gang til...) Ihvertfall, spurte om han trodde jeg hadde hatt EL i og med positiv EL test forrige søndag, han mente at det nok ville komme en eggløsning, med påfølgende tantebesøk (dersom jeg ikke ble gravid). Har ikke hatt noen form indikasjon på EL da, intet slim/ stikkinger..Så nå venter jeg i spenning på tanta. Har ikke merket noe særlig til noen symptomer på verken det ene eller det andre, så må vel bare vente å se. Ha en fin helg damer
Carina har to små gull Skrevet 10. april 2010 Forfatter #23 Skrevet 10. april 2010 Ja velkommen dere nye Jeg er skarve 1 dpo idag. Hadde positiv el test igår morges og negativ til kvelden. Så egget slapp vel iløpet av dagen. La inn akjser på torsdagskveld og sovna med sæden oppi meg. Fikk ikke lagt inn akjser igår, men ga det en ekstra sprut i morges... jaja Her deler man alt. Håper det klaffer som vanlig, men tviler. Dere får ha en fin lørdag. Jeg er fortsatt syk og ligger bare på sofaen å slumrer.
Emelina Skrevet 10. april 2010 #24 Skrevet 10. april 2010 Henger meg på her jeg og. Etter alt for mange dager ble endelig el testen positiv, så ikm blir 23. april. Når man har uregelmessige sykluser er det dyrt å el teste! Fikk positiv el test på dag 11 forrige syklus, og denne gangen på dag 31, så gikk med endel kan en vel si! Jeg har ikke el av meg selv, så tar blodprøver hos legen for å sjekke om el har funnet sted, så er igrunn mer spent på blodprøve svaret enn om jeg blir gravid Ønsker alle dere som har prøvd lenge masse lykke til! Håper alle får positiv test denne pp ;o)
*3 prinsesser* Skrevet 10. april 2010 #25 Skrevet 10. april 2010 Ja det hadde vært så flott lykkeønske:D Jeg krysser fingrene for oss:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå