Gå til innhold

Dere som har/hatt barn med vannkopper..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har tulla her på 4 fått vankopper.

Hun fikk de første prikkene i går kveld, tok feber i går kveld men hadde ikke feber, vært litt varm i natt, men det gikk også fort over. Er i storform her nå.. løper og har det gøy.

Saken er den at vi skulle reist tl Bergen (fra Råholt) i dag tidlig (ca 7 timer?). Tenkte å se ann i dag og kanskje dra imorgen.

De vi skal til er det helt iorden at vi kommer, ungene der har ikke hatt vannkopper, men da ble de også ferdig med det.. De vil veeeldig gjerne ha besøk av oss og vi vil jo besøke dem, Emilia vil også dra...

Hva hadde dere gjort? eller har gjort? Blitt hjemme eller dratt på påskeferie?

Hvordan var formen til deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde uten tvil reist på påsketur. Begge våre har hatt det. Ene ble slik som di jente og hun ble ikke særlig syk. Hun andre har akkurat hatt det og ble veldig dårlig. Men jeg hadde reist uansett, de har jo lege dit du kommer også om det skulle være behov :). PS det finnes en spray fra Aderma som inneholder hvete og sink. Den fungerer som hvitvask og tar kløe og tørker godt inn vannkoppene. Jeg brukte da ikke hvitvask.

God tur ;)

Skrevet

PS skrev litt feil.. hadde ikke reist med hun minste som ble veldig syk. Men du merker veldig fort om formen er veldig dårlig (40 i feber hele dagen osv). Vår jente har tilleggssykdommer som gjør at hun ble avhengig av mye medisin. Men jeg hadde uten tvil reist når jeg tenker på vår eldste jente :)

Skrevet

Vi ser ihvertfall ann til i kveld.. om hun ikke blir verre.. så kanskje vi drar. Hører noen sier den 3.dagen er verst.. Takk for svar :)

Skrevet

Alle mine 3 har hatt vannkopper, eldstemann var rett over 3 år når han hadde det, og fantes ikke syk, hadde sånn ca 20 prikker totalt, Midterste hadde det samtidig med eldste og var da 11 mndr, var skikkelig syk, hadde MASSE prikker og holdt på å klø seg til blods. Yngste var 2 år når hun fikke dem, hadde også masse prikker, men kan ikke huske at hun var så veldig syk, men klødde selvfølgelig.

Har hørt en gang at den "beste" alderen å få vannkopper er mellom 2 og 7 år, og det stemte med mine!! Hadde reiste med henne jeg, så lenge hun er frisk og er i form til å kjøre bil!!

God tur, og kos dere på påskeferie :-)

Skrevet

Vi har bestemt oss for å bli hjemme. Hun har fått feber, og det er nok ikke noe moro å sitte i bilen så lenge. Vi får ta den Bergensturen en annen gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...