Gå til innhold

Begynner dere å få utstyret på plass...? :)


NitaMora

Anbefalte innlegg

Under 3 månder igjenn nå jenter! Hvordan ser det ut på sjekklisten deres? Mye som mangler enda?

 

Jeg har nettopp fått in en del av de store tingene sånn som vogn og vugge så jeg føler at jeg er litt i rute...

 

Hvordan ligger dere ann? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 32. Jeg har alle de store tingene for hånd men ikke i hus. Arver barneseng av søsteren min og vogge av min svigerinne, og dette står fremdeles hos dem.

Har hatt vogna i hus i 1,5 måned og kjøpte stellepute og vippestol sist uke. Bilsete fikk vi av sviger`s for 3 måneder siden.

Men mangler en del klær til babyen. Har ikke helt klart å kjøp noe særlig fordi jordmora sa at de var ganske sikker på at det var jente, men hun ville ikke ha regninga på alle jenteklær om det kom ut en gutt. Så er litt forsiktig med å kjøpe klær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sharazi

Ja, vi har det viktigste på plass, men mangler hovedsakelig tekstiler som sengetøy og sengekant. Vognen og møblene er skrudd opp og plassert inn på roterommet vårt. Vi er nemlig ikke ferdig med å pusse opp babyrommet ennå! :( Tok litt lengre tid enn beregnet, da vi har hatt andre prosjekter på gang også. Men man bli jo så utålmodig! Gleder meg skikkelig til å plassere alt inn på babyrommet. Klærna ligger allerede i skuffene! :) Har arvet masse fra søstra mi, så har t.o.m lekekassa klar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er litt dumt å ha mye ting å ingen plass å gjøre av det jah! har enda ikke funnet en stellekomode jeg liker så babyklærne og alle småtingene er fåreløbi sortert i kurver på boden... begynner å bli en smule mye nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det meste av utstyr på plass. Ikke vogna enda, den var det leveringstid på.. Også mangler vi manducaen, vippestol og litt småting. Merker at jeg konstant tenker på hva vi mangler, skriver lister og planlegger hvor det skal kjøpes fra.. Litt stress :S Gleder meg til alt er i hus, vil helst være forberedt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers har sagt de skal kjøpe seng og stellebord, men bor en halv time unna IKEA så det gidder vi ikke gjøre før det nærmer seg litt mer.

 

Vogn har jeg hatt siden uke 12 (fikk billig på finn.no)

 

Svigers har kjøpt vippestol, dyner, sengetøy, kommode, div. leker, kluter etc (shoppe-dilla!!)

 

Har arvet masse klær. Trenger ikke kjøpe none ting tror jeg. Bortsett fra noen tepper og kort-ermede bodyer (satser på varm sommer :) )

 

Det jeg mangler nå er vel ting til stell (bleier, salver etc), baby-call, stelle-veske, ja, og ikke minst å få pusset opp barnerommet... (Må bare bli ferdig med stua, soverommet, kjøkkenet og gangen først... Haha)

 

Stresser ikke i det hele tatt. Venninna mi har termin neste fredag og har ikke kjøpt noen ting ennå... Og hun har nettopp flyttet inn i ny leilighet som må pusses opp... Det er jeg litt stressa for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mye i hus, og enda mer klart. De store tingene er kjøpt, men vogna og vippestol står på lager i butikken til vi vil hente den og vogga står klar hos foreldrene mine, så bare å få den levert når det nærmer seg litt mer. Babyrommet er ferdig oppusset, så mye står der. Veldig greit når ting kunne legges i skap og hyller der. Men sprinkelsenga ligger fortsatt flatpakket under senga vår. Har en lang liste over ting som må være klart, og har fått strøket mye av den. Stort sett stelleting (bleier, salve osv), baby-call, stelleveske og bæresele som gjenstår. Bæresele ble jeg forresten anbefalt å vente med til etter babyen var født for da kunne vi prøve i butikken med babyen oppi hvilken som var best. Men har vel mer eller mindre bestemt meg for ergo. Arvet mye klær, leker, sengtøy osv, så det er en av grunnene til at det meste er i hus. Gjenstår jo en del vasking av div tekstiler, men det får vente en stund. Stresser ikke, men syns det er kos å få tingene på plass og å kikke i babybutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...