☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Jaja, så kom TR enda en pp, litt motløs nå kjenner jeg, men humøret stiger mange hakk når det nærmer seg EL og så stiger det igjen til nye positive "høydare" når jeg nærmer meg IKM, en uforbederlig optimist, hehe Nå MÅÅÅÅÅÅ det da bare være min tur igjen snart??!?!?? Og så må spiren feste seg, spire og gro, og signere en 9 mnd lang leiekontrakt med magen min Ha en riktig GOD PÅSKE IKM uke 17 jenter Stooooor klem fra
mrs. hs Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 sender det stor klem ☆Meg og lille snuppis☆2MA,25pp og håper at denne gangen lykkes det ) Skal du gjøre noe for å øke sannsynligheten for å lykkes (bidronninggel, wild jam, etc)? Jeg tar bara folin og omega-3... lurer på om man skulle gjøre noe mer??? Men jeg merker også at dette er første gangen som mensen er som den pleide å være etter siste MA tar det som et godt tegn og håper at nå blir det vores tur
andreita med 2 prinsesser Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 Hei jenter Ja det er det ny runde igjen Meg og lille snuppis, klem til deg ja, og skryt skal du ha for ditt gode pågangsmot. Tanta kom idag, en dag før den skulle, og ja, den var ventet da jeg hadde spottet litt denne gangen, trodde virkelig på at alle disse innbilte(det vet jeg nå at de var innbilte) symtomene var tegn på graviditet, føler meg litt dum, det er jo ikke mitt første barn, så jeg burde jo vite bedre............men,men Vel , denne gangen blir det el tester Lykke til jenter
Lillemy36 Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 Hei, hei jenter... ja det ble ny runde på meg og. Denne mnd går jeg i gang med fertillitetsmonitor og el-tester siden monitoren bruker 1 mnd for å lære seg syklusen min....travelt??? åh, ja!!! ;-) Tror ikke jeg skal bruke bidronning denne mnd. fikk TR på besøk 2 dager over ikm og lurer på om det kunne være bidronning kapslene som har forskøvet den....?? Jepp da er det bare å vente på EL... Skal til Gyn den 13 april for å ta celleprøve så da skal jeg få han til å ta ul for å se hvordan det står til med eggene;-)
mrs. hs Skrevet 2. april 2010 #5 Skrevet 2. april 2010 Jeg synes det er litt koselig å se samme navnene igjen.... men næste gang håper jeg at vi går sammen til 1. trim. Jeg syntes det var utrolige bra å få gratis el.tester denne gangen (se under gratis el.tester) dersom jeg har allerede brukt litt penger på el. og gr.tester .... :/ ) Pga to MA'er ser det ut som jeg har 30 dagers syklus nå... det betyr el rundt 15 april og gr.test 30 april jeg håper at du får gode nyheter fra gyn lillemy75!
Lillemy36 Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 ja skulle også så gjerne sett oss inne på 1trim:-) Det blir nok vår tur også:-) Snedig det der med gratise el-tester???? bestillte meg ett par sett jeg også:-) jeg håper det går bra for min del hos gyn. har selv begynt å lese litt om pco og de greiene der. jeg er litt plaget med noen irriterende stygge hår som kommer på haken min og litt uren hud. begge tegn på dette, men jeg har regelmessige sykluser...sååå vi får se hva han finner ut:-) Litt sånn hypokonder tendenser her...??? man leser jo og tolker aaaaalt man kommer over her inne!!! en besettelse det her!! Nei damer... nå skal vi slappe av og ta oss ett glass vin eller to med god samvittighet før EL kommer:-)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 3. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. april 2010 Fikk mail fra babyplan i dag jeg (bestilte selv i går), en oppdaterings-orde, ordren ble annullert da det var en feil Ellers er jeg i gang med min første trippel pergokur, skal inn til UL på dag 12-14, og nye blodprøver igjen på dag 21, samt utvidete prøver på dag 24-28. Håååååååååper virkelig det gir resultater denne gangen!!! Dag 2 med pergo i dag - og ingen bivirkninger ennå, jippiiii, men samtidig så ønsker jeg jo bivirkningene velkommen også da - for da vet jeg jo at det er noe som skjer i kroppen, hehe - utrolig hva man går gjennom av hormonkurer, MA`er og SA`er og kjemiske graviditeter og full pakke bare for å få en liten spire. Og når man først har fått en liten spire i magen så er en utrolig bekymret i hele 1 tri og lurer på om det er noen der inne eller ikke, bekymret for om det går galt osv. En har bare noen få uker i graviditeten som er ok og flott i 2 tri, så kommer 3 tri hvor alt begynner å bli tungt, du sover ikke, geier ikke bøye deg, ikke løfte tungt, får ikke klippet neglene på tærne og intimbarbering kan man bare glemme, hehe!! Så blir babyen født og deretter går man inn i den slitsomme barseltiden med såre bryster, amming, amming og atter amming, brystbetennelser, hemorroider/sårhet etter at man har sydd x antall sting fordi du revnet under fødselen, du sover enda mindre fordi man må opp om natten for å amme og sjekke babyen, babyen skriker og du er så fortvilet og lurer på hva som er galt, er babyen sulten, trøtt eller vondt noe sted?... Du setter alt mulig annet til side, inkludert deg selv for å ta vare på og forvalte godt - dette skjønne utrolige mirakelet Nei, det er helt utrolig hva vi gjennomgår for å få en liten spire, hehe - men når alt kommer til alt er det bare helt fantastisk å få bli mamma!!! Jeg håper virkelig jeg får oppleve å bli mamma for andre gang Lykke, lykke til jenter Stoooooooor klem fra
blå og rosa+lillebror Skrevet 4. april 2010 #8 Skrevet 4. april 2010 Da kom TR her også jaja, satser på januarbaby, det er jo bra da blir det 2 år mellom barna, så, ja prøver å være positiv som dere ser. lykke til neste pp alle sammen
Night 78 - keiser og prins Skrevet 4. april 2010 #9 Skrevet 4. april 2010 Hei, jenter! Jeg har ikke helt regelmessige sykluser så regner med at jeg har IKM først i uke 18 (men sist måned uten pergo fikk jeg mensen etter 21 dager!). Ligger liksom akkurat i grensen uke 17 til 18. Er egentlig litt skuffet siden jeg ikke ble gravid denne gangen. Tre doble kurer tar på. Skal ha pausemåned nå og så en siste dobbel pergokur... etter det er alt ut i det blå... Men håper på treff denne måneden. Vil vil vil!! Januarbaby hadde vært noe, ja! Da er babyen akkurat passe stor når sommeren igjen kommer, og man slipper å gå høygravid om sommeren!
mrs. hs Skrevet 4. april 2010 #10 Skrevet 4. april 2010 Night78 - 8. pp lykke til (og lykke til dere andre også)... spiller ingen rolle om du er akkurat på grensen, du er velkommen her ) Ja... tenk jenter om vi kunne få januarbaby tjah... eller februar (bara sånn for sikkerhets skyld hehehe) ) det hadde vært topp!! syntes det var valdig kult å tenkte på ikke å være høygravid om sommeren, og at når man får barn i begynnelsen av året da blir det koselig til sommeren Her blir det en positiv skravletråd med masse babystøv
VLPB 1SA1MA1Engel Skrevet 4. april 2010 #11 Skrevet 4. april 2010 Ja jeg må og melde meg på her siden TR kom 4 dager over tiden den 31 mars. Var noen som skrev at EL kom typisk ca 18-19 dager etter en SA. Næsjda tenkte jeg....er sikkert ikke slik med meg siden jeg ellers har en veldig pålitelig syklus på 28 dager. Vel! Ser ut til at de hadde rett ja... Skulle ha stått på med "rulling i høyet" da og, men min kjære var dessverre borte da! Men denne mnd skal han få holde seg hjemme og det skal produseres til den store gullmedaljen. Kommer ikke til å telle dager eller bruke Bidronninggele eller Wild Yam siden jeg tydligvis kan blir gravid (ble det i første pp)....får heller satse på at alt klaffer og at spiren holder seg fast denne gangen! Blir spennende å følge dere:)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 4. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 4. april 2010 Heisann jenter Night78 - 8. pp :Jeg har 4 doble pergokurer bak meg (begynte sommeren -09), nå er jeg på første trippelkur, fy søren - kjenner meg megasliten og så "sur" som jeg er, hehe - stakkars mann og barn... Håper det går over snart. Er i dag på dag 3 med pergo, bare 2 dager til Ellers har jeg prøvd bidronninggele (følte meg veldig oppkvikket av dem, fikk en del mer energi), og wild yam. Når jeg brukte Wild yam spottet jeg ikke og jeg fikk litt lenger syklus (tror den forlenger lutealfasen min med 1-2 dager!), har også brukt den sammen med Progesteronkrem, så ut til at det funket fint ifht spottingen osv. Har prøvd akupunktur også, men akupunktøren sa at det ikke funket på meg og hun ville ikke loppe meg for mer penger enn nødvendig. Da hadde jeg gått ca 10 ganger Denne gangen får det bare gå som det går Nei, nå får jeg ta meg av lille snuppis, hun skal få bade litt før hun legger seg - og så er det tid for påskekrim etterpå Deilig med påskeferie Blir spennende å se hvem som tester positivt denne gangen da, og håper jeg kan få sette navnet mitt blandt de gravide - lykke til jenter Stooooor klem fra
Night 78 - keiser og prins Skrevet 5. april 2010 #13 Skrevet 5. april 2010 Klarer ikke holde meg borte. Hehe! ☆Meg og lille snuppis☆2MA,25pp; du har jamen stått på! Kjenner meg veldig igjen i det pergohumøret. Stakkars alle rundt meg da!! Vi får krysse fingrene for at dette blir siste kuren din da! Har ikke prøvd noe annet enn pergo og metformin. Blir liksom nok tabletter. Har vurdert akupunktur eller soneterapi. Får se. Sist ble jeg gravid like etter en aromaterapitime :0) Fikk den i gave, så det var helt tilfeldig. Har el-testet meg. Har fått noen positive sykluser. Var skikkelig positiv i forkant av sist syklus og tømte lageret med tester, tamponger og bind. Haha! Nå har jeg ladet opp skuffene igjen. Bestilt en drøss el-tester, graviditetstester osv. Tjihi. Håper at påskeferien har bidratt til redusering av kvardagsstress og at vi derfor blir gravide alle sammen denne syklusen!!!
mamma til twins Skrevet 5. april 2010 #14 Skrevet 5. april 2010 Hei jenter. Blir nytt forsøk på meg også, til tross for at symptomene nesten lurte meg. Denne gangen skal jeg ikke la meg lure. Ti hi.. Jeg begynner å bli veldig klar for dette nå og håper inderlig spira sitter før det nærmer seg juni (da hadde jeg termin med den jeg måtte ta bort..). Men men, er bare å stå på! :-)
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 5. april 2010 #15 Skrevet 5. april 2010 Meg og lille snuppis!! Eneste grunnen til at jeg er her inne nå, på "bli gravid" og inne på barnimagen i det hele tatt er for å se hvordan det går med deg!!! (har gått over til babyverden jeg) Og jeg håper at jeg ikke finner deg på "bli gravid" lenger... Men her er du... enda..... Får håpe dette er mnd for deg Du fortjener det så masse!!! Lykke lykke til!! Håper tanta reiser lang langt bort fra deg!! Stor klem fra meg
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 5. april 2010 Forfatter #16 Skrevet 5. april 2010 ÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååååhhhhhhhh - Superteam GRAVID <3<3<3<3 Det var vel koselig å høre fra deg altså :D Du er nå utrolig søt som kommer inn her bare pga MEG??!?! *Gliser*, hehe... Er inne på babyverden jeg også, men bare leser så langt, har ikke lagt ut noen innlegg enda, hehe Ja, håper virkelig at jeg går over til de gravides verden nå, skjønner ikke at det skal ta så lang tid??!?!?? Nå går jeg på trippel pergo og har humørsvingninger så det holder, ja nå har tanta bare å holde seg vekk, ihvertfall frem til 2011/2012 Lykke, lykke til superteam, kjempekos å høre fra deg!!! Hvor langt er du på vei nå? Stoooooooor klem fra
Lillemy36 Skrevet 5. april 2010 #17 Skrevet 5. april 2010 Juuhu, der var TR dratt avgårde fra påskebesøket hos meg:-) da er det bare å vente i spenning på hva fertillitetsmonitoren forteller meg de neste dagene:-) Må vel hive inn ei ny bestilling på EL testere for denne første mnd med monitoren. Den forrige " gratis" bestillingen ble jo kansellert for meg og.... Har lest og sett at veldig mange bruker Pergo. Virker den slik at den fremtvinger EL eller gjør den slik at kvaliteten på eggene bli bedre?? ååååh nu er det virkelig vårfølelse ute. Blir i så himla godt humør når det går mot sommer og sol:-)
Night 78 - keiser og prins Skrevet 5. april 2010 #18 Skrevet 5. april 2010 lillemy75, jeg har fått beskjed om at det fremmer eggløsning og det skal også gjøre miljøet bedre for egget til å feste seg. Men man bør virkelig ha lyst på barn - sjangsen for flerlinger er 10 % ifølge min gynekolog (mot ca 2 % normalt)! Tror ikke at pergo gjør noe med eggkvaliteten? Jeg tar metformin i tillegg for å få regelmessig syklus. Noen hevder også at det gjør sjangsen for abort mindre. I dag sendte jeg forespørsel til en alternativ klinikk for å høre om de kan hjelpe meg å bli gravid og evt lindre allergisymptomer (viss de kommer)... de skrev noe om øreakupunktur... og urtemedisin, men urter tror jeg at jeg skal holde meg unna siden jeg bruker annen "medisin".
Lillemy36 Skrevet 5. april 2010 #19 Skrevet 5. april 2010 okei ja flerlinger håper jeg ikke på.... bestemora mi var tvilling og det er ingen etter henne som har fått det.... Uansett alt er velkomment:-) Er veldig spent på hva jeg får vite hos Gyn i neste uke. Har på følelsen av at ikke alt er helt bra...., men vi får se...tenker jo det verste... Har ikke prøvd så lenge denne gangen, men forrige gang brukte vi 9-10pp, og jeg har jo blitt 10 år eldre siden da. Spennende å prøve alternativ behandling. Her jeg bor er det ikke så mye slikt å velge i mellom. En akupunktør så vidt jeg vet, og det er jo verd å prøve hvis denne prøvingen skulle bli langvarig. Ellers sitter jeg å tenker på den nyyyydelige lukten av å snuse litt i nakken på en nyfødt baby....:-) Å den som kunne få oppleve det en gang til....LYKKEN I LIVET:-)
Lillemy36 Skrevet 6. april 2010 #20 Skrevet 6. april 2010 Jepp da var EL testene bestillt sammen med folsyre fra billigtester:-) Dette blir spennende:-)
prøvende Skrevet 7. april 2010 #21 Skrevet 7. april 2010 Hei alle rugeklare jenter;) Henger meg på lasset her jeg også, da jeg forhåpentligvis får en el om ikke så veldig lenge. Sist mnd var eggløsningen 14 dager "forsinket", så er spent på om det blir en "normal" syklus denne mnd. Var første mnd jeg brukte el.tester forrige mnd, så kommer til å fortsette med det, siden syklusen mine er litt variabel. Dessuten får jeg jo kontroll på om jeg har el eller ikke, noe jeg har vært litt usikker på siden jeg har slitt litt med lange sykluser til tider. Men, nå går jeg inn i min 12 pp, så jeg håper det snart vil klaffe! gjør det ikke det nå, vil jeg antakelig prøve bidronninggele og wj, da mange her har hatt gode opplevelser med det. Masse lykke til alle babyklare jenter:)
Lillemy36 Skrevet 8. april 2010 #22 Skrevet 8. april 2010 Hei Prøvende og velkommen skal du være her sammen med oss:-) Ellers jenter hvordan går det? Nå begynner det å nærme seg EL uka.... Har dere gjort noen spesielle ting i forkant?? vitaminer, tilskudd, Bidro, WJ??? Jeg har tatt meg på tak med vekta mi.... har ca 10 kg for mye og det er jo bare positivt hvis man klarer å gå ned litt i vekt. Så jeg spiser sunt, ingen som helst gotterier og har begynt å gå litt. Skal lete fram sykkelen om ikke så lenge når isen er borte fra gangstiene. Ellers tar jeg omega 3, b vit med folat og en slik multivitamin sak. og EL testing da....
prøvende Skrevet 8. april 2010 #23 Skrevet 8. april 2010 Må selv prøve å gå ned i allefall 10 kg, så har litt av en oppgave forran oss! Men kan det hjelpe på å få en spire til å sitte, så er det jammen meg verdt strevet! Heldigvis er det vår og fine dager i møte, litt lettere å komme seg ut og å være i aktivitet da:) Ellers blir det nok ikke andre metoder på meg denne mnd, enn å snart begynne å teste etter el, og å leve sundt, være blid og glad! Har vært sammen med min kjære i 6 år i dag, så er på tiden med en liten familieforøkelse nå synes jeg:) Ha en fin kveld jenter!
Lillemy36 Skrevet 9. april 2010 #24 Skrevet 9. april 2010 Ja da har vi en stor jobb forran oss, det skal vistnok være positivt for sjangsen til å bli gravid hvis man går ned noen kilo;-) Hvis man har for mye altså.... Har du foressten barn fra før eller er det første? I kveld er jeg på jobb og jeg sitter her og kjeder meg.... skal snart ta kvelden.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 10. april 2010 Forfatter #25 Skrevet 10. april 2010 Da nærmer det seg EL uka for oss uke 17 jenter... I dag er jeg på CD 11 og begynte EL-testing i går, tror ikke den blir positiv før langt ut i neste uke - og da håper jeg at jeg får tidenes kjempe-EL etter trippel pergokur denne pp. Ha en strålende fin helg jenter Stooooooor klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå