Figa Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Jeg har nettopp plantet noen frø og lurer på hvor mye de skal vannes og hvor ofte. Jeg lot de stå ca fem min ute i regnet. Er det nok?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 Har du sådd i potter eller lignende? Kan du legge plastfolie over? (ikke helt nedpå jorda da) Da tørker ikke jorda så fort ut, og du får et lite drivhus. Hvis de står litt lunt og får litt solstråler nå og da, ser du at det blir kondens under plasten. Og godt og varmt:-) Vanskelig å gi råd om vanning. Du må nesten bare følge med på hvor tørr jorda er. Kjenn litt nedi jorda så ikke det er tørt på overflaten og søkkvått i bunnen. Lykke til da!
sukie Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Kommer ann på hvor mye det regnet:) Sørg for at jorden er lett fuktig hele tiden så går det fint. Kommer litt ann på hvilke frø du har sådd, men som regel liker de gjevn, gjerne stue temperatur. Altså pass på at de ikke fryser eller at tempen går i berg og dalbane. Men regnvann er utrolig sundt. Veldig fint å samle vann ute i en beholder å gi planten inne.
Figa Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 31. mars 2010 Takk for svar! Nå har jeg vannet de litt ekstra. Jeg har kjøpt et lite drivhus i plast. Skal de stå i lys eller i mørke? Jeg leste et sted at frøene skulle stå i mørke til spirene kom og så i lys, så leste jeg det omvendte etterpå. Jeg er helt grønn på dette. Blir veldig glad for svar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå