Gå til innhold

Dere som ikke lenger er sammen med barnefar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper han ting til barn(a)et utenom å betale bidrag? Har ergret meg litt over det og hatt diskusjoner på det. Han føler han betaler sin del når han betaler bidrag. Det dekker jo ikke en gang barnehagen. Han har henne 20%. Og jeg betaler for alt utstyr og klær etc. Når alt kommer til alt så er han en fantastisk far på alle mulige områder. Jeg blir bare litt oppgitt over at han har hengt seg opp i at hans bidrag dekker alt, og det gjør det jo på langt nær. Er ikke noe big issue, jeg vil bare høre hvordan dere andre løser det:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snuppa er hos pappaen sin annenhver helg. Hun har full garderobe hos han og alle leker. Sender aldri med noe de helgene de er sammen. Hun er bare 2 år, så da hun skal ha sykkel, ski, og annet utstyr så får vi se hvordan det blir :o)

Skrevet

Jeg har det så greit at ikke betaler han, og ikke har han samvær:)

Men sånn ellers, så skal vel bidraget dekke hans del, og eventuelle innkjøp fra hans side er frivillig.

Skrevet

Jeg må sende med klær untatt undertøy. Hadde jo vært kjekt om hun hadde fått litt klær eller noe.

Skrevet

han betaler for klær og ting som småen bruker der. og beholder gaver småen får av hans familie og venner så småen har ting hos han også.

men ut over det betaler han ingen ting ekstra, noe som i grunn er helt greit siden jeg tross alt lever på småen :P

Skrevet

Jeg tenker litt at vi egentlig burde ha delt på barnehageregningen. Selv om hun er mest her så fraskriver det jo ikke at han er ansvarlig for at hun har et sted å være på dagtid. For meg er det mest en prinsippsak, men som sagt så velger jeg og ikke være vanskelig. Så jeg har innfunnet meg med det. Jeg tanker jo at dersom hun hadde bodd hos sin far mesteparten av tiden villle jeg likvel ha kjøpt ting til henne. Regntøy, uteklær, sko et..

Skrevet

Sånn er det altså ikke her da. Jeg sender med henne alt tøy, utstyr etc.

Skrevet

men sender han med gaver osv som hun får av familien hans til deg?

for om ikke så burde jo gavene nesten utgjøre det hun eventuelt trenger i løpet av en helg

Skrevet

Jada, det gjør han. Han sender med gavene. Jeg har vel egentlig ikke noe å klage på.

Skrevet

du kan jo foreslå at han ikke sender med gavene og bruker de når hun er hos han?

Skrevet

Barnefar betaler og kjøper minst mulig til ungene, de har litt klær der så det er sjelden jeg må sende med noe. Yttertøy sender jeg med, siden alt er her. Vi syns det er bedre alt er her så vi har litt å skifte i når det andre er vått eller skittent. Det er klær der for å være en helg, men er de der lenger får de litt med seg. Skal de på ferie/hytta så pakker jeg alt.

Jeg betaler det meste av utstyr, men han har spleiset litt på noe men det er lite. Men vi har besteforeldre på begge sider, som elsker å ta med ungene til byen eller å kjøpe ting til de. Så jeg får litt hjelp der om jeg må kjøpe noe og jeg ikke har det helt på topp økonomisk. Jeg får lite bidrag fra far.

Skrevet

gutten min er snart 10 år nå,jeg har aldri bodd med barnefar og da har han ordnet klær osv som sønnen min trenger der, har aldri behøvd å sende med noe ekstra.. Ski osv, har hendt at vi sender med til hverandre, enten han har kjøpt eller vi... Vi har en helt superduper ordning iallefall, aldri noe tull osv :-)))

Skrevet

Eksen min kjøper ingenting ekstra til jentene våres. Betaler bidrag og ser dem en helg i mnd. Er ikke pliktig til å gjøre det heller da.

Hadde vært fint om han kunne vært med å spleise på dyrere ting, men gidder ikke mase om det.

Skrevet

Vi deler på alle regninger som går på barnet, altså barnehage,lege,tannlege,aktiviteter osv.

Vi har delt omsorg.

Den som har han betaler det som må betales der og da.

Klær er det jeg som kjøper mest av.Pappaen kjøper det jeg ber om.

Ferier med far betales av far, det samme gjelder meg.

Han kjøper gaver om de skal i bursdag når han er der osv...

Ja du skjønner sikkert tegninga :)

Men for å si det sånn, det er bare det siste året vi har fått til dette. Tidligere år betalte jeg det meste og slet med å få han til å forstå.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg vet ikke. Regner med at hun har det hun trenger der.

Han mente at jeg (etter å ha hatt 50/50 i lange tider), skulle sende med alt av klær hun trengte. Jeg sa at det var helt greit, men at han da måtte komme til meg med alle klærne sånn at vi kunne gå gjennom de sammen, fordi mye av det jeg har sendt med tidligere blir borte... da hørte jeg ikke noe mer om det.

Men, nå snakker vi ikke sammen da, så det er vel best sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...