Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Føler jeg har ganske god "radar" på folk..vet ikke om det alltid stemmer da men:)
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Ja, det er jeg. "I told you so" er en frase jeg kunne brukt veldig ofte, men heldigvis har jeg bedre sosiale antenner enn som så.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 Kjempedårlig. Jeg kan ikke lese andre menneskers kroppsspråk eller noen ting.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 Bruker å ha påfallende mye rett når det kommer til " hurtigscanning " av mennesker jeg treffer på få sekunder faktisk...- Magefølelsen lyver skjeldent har jeg erfart, og intuisjonen like så. Jeg " føler " raskt på stemningen når jeg kommer inn i et rom med fremmede mennesker.
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 Jeg er dritdårlig. Førsteinntrykket stemmer som regel aldri.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #8 Skrevet 31. mars 2010 Jeg er som oftest en veldig god menneskekjenner. Samboeren min er faktisk veldig imponert over mine antenner:) Sist gang jeg virkelig tok kaka var da vi solgte leiligheten vår. Jeg hadde visning alene siden det var privat visning og mannen ikke kunne være med pga jobbing. Han jeg hadde visning for snakket lite under hele seansen. Jeg hadde aldri snakket med han før (han hadde bodd er helt annen plass i mange år), og da jeg skulle forklare for samboeren min hvordan han så ut, sa jeg at han så ut som en typisk lege. Vi googlet navnet hans for å sjekke om magefølelsen min hadde rett, og jammen: Han var nyutdannet lege!!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #9 Skrevet 31. mars 2010 Du er ikke dermed en god menneskekjenner..
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #10 Skrevet 31. mars 2010 Det morsomste er de som mener de er gode menneskekjennere, men snedig kommer med alle fakta de forsto tidlig, lenge etterpå: Ja, det var det jeg tenkte, det kunne jeg fortalt deg, jeg følte det på meg - hahaha
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #11 Skrevet 1. april 2010 Ja, stort sett har jeg rett; mitt førsteinntrykk stemmer som regel. En eller annen gang bommer jeg såklart.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #12 Skrevet 1. april 2010 Hva skal man gjøre som god menneskekjenner da? Jeg har prøvd å si i fra til venner angående min magefølelse før jeg, men da blir jeg bare kalt fordomsfull... Jeg brifer ikke i ettertid, sier ikke hva var det jeg sa, det blir som å gni salt i såret. Men etter at jeg lot magefølelsen bestemme litt mer, har jeg faktisk skjønt at dette er en gave! Førsteinntrykket stemmer alltid hos meg! Når det er sagt er det ikke slik at jeg tenker ditten og datten om alle og enhver. Det blir de som skiller seg ut både positivt og negativt..
Gjest Skrevet 1. april 2010 #13 Skrevet 1. april 2010 De gjorde en undersøkelse i Storbrittania hvor de sammenlignet det å basere forsikringsvilkår basert på fakta og det å basere det på trynefaktoren. Trynefaktoren pleide å gi riktig risiko i firmaets favør oftere enn fakta som inntekt, utdannelse, alder osv. Så er man smart stoler man litt på magefølelsen (og "for the record" i Norge har man ikke lov å basere forsikringsvilkår på trynefaktoren)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå