Gå til innhold

ka kommer til å skje da?? (ang rettsak om foreldre rett)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg klarer ikke gå ifra samboeren min pga er redd for å miste barnet vårt. nå vett jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre.

han sier vist jeg går i fra han hadde han kjempet gjennom retten for å ta ifra meg foreldre retten, jeg vett at han ikke hadde fått den pga alt volden og fullekjøring han har på rullebladet men er redd jeg heller ikke hadde fått foreldreretten (tror rett og slett barnevernet hadde tatt barnet) pga min fortid som tennåring, rulle bladet mit er rent men jeg HADDE medesinske problemer og jeg er oppvokst i barnevernet selv og ønsker ikke dette for mitt barn.

når jeg ble født hadde min mor masse problemer og var alene med meg. mi far har altid vert nakoman og aldri kjøpt verken julegave eller bursdagpresang til meg.

barnevernet har vert inn blandet meste parten av livet min, men de var først når jeg var 14 år min mor ga fra seg foreldre retten over meg og jeg hadde mange ganger blir slått å misshandlet av min ste far og fikk til slutt en stor knekk som ende med at jeg prøvde å ta liv av meg selv i sinne, fikk behandling på psykehuset og ble der ikke mer en 1 uke. ting var ikke bra hjemme så etter en stud pakket jeg tingene mine å flyttet, hadde en venn som lot meg bo hos han. de tok ca 1 mnd før barnevernet tok hånd om meg, men det var ikke lett på ungdomshjemmet jeg bodde på. fikk beskje at jeg var for gammel for en fosterfamilie.

innen jeg hadde blitt 15 år hadde jeg flyttet 6 ganger. når jeg blei 16 blei alt bedre live mitt var å leve med igjen og min mor og jeg har bra kontakt og fikk samvær sammen igjen, men er så redd dette skal smelle tilbake på meg i en rettsak og at de skal tror jeg har problemer enda, er liv redd for å miste barnet min. vil ikke barnet mitt skal vokse opp slik som meg. men jeg er liv redd for at samboeren min skal gjør barnet noe. han klarer ikke kontrollere seg når han ahr drukket og jeg vett han er litt for glad i alkoholen til at han klarer å holde seg borte.

min sviger mor har også fortalt meg en del om hans far og hvordan han misshandlet henne. min samboer har aldri gjort mer en å ta hardt tak i meg, men er redd han kunne gjort meg mye mer. vi har vert sammen i snart 10 år og nettopp fått vårt første barn og etter dette har alt forandret seg.

nå er de nok mange som tenker "å herregud hun der burde aldri vert mor" men jeg har ikke problemer lenger har klart meg selv i over 10 år nå. har både godt jobb, utdanning, leilighet og aldri rører jeg alkohol eller noe andre rusmiddler. synst selv jeg er en godt mor til barnet min og hver dag tenker jeg at i dag skal jeg gi barnet mitt en god og fin dag.

me er liv redd nå for hvordan dette skal gå. er ikke redd for å miste min samboer men er redd for at han eller barnevernet skal ta barnet fra meg.

hva sjer i en rettsak og hvor mye bakgrunn sjekkes og hvor mye teller dette?

dette blei litt langt orker ikke holde på å rettskrive de. vett de er masse skrive feil.

må nesten være anonym, siden jeg har delt veldig mye av private ting.

OG DETTE ER IKKE TULLE INNLEGG, ER SÅ LEI AV AT ALLE TROR AT DENNE VERDEN ER PERFEKT! MED ENGANG NOEN DELER ET AV PROBLEMENE SINE HER INNE SÅ MÅ DE JO VÆR TULL!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva jeg tenker at du skal gjøre følgende; kontakte barnevernet og legge frem saken din. Alle bekymringer o.l. Du kan jo ikke bo sammen med en mann basert på trussler. Ta også kontakt med familievernkontoret. Snakk med noen som kan veilede og hjelpe deg. Barndommen din er trist, men dessverre ikke unik. Mange klarer seg svært bra og det virker som at du er en av dem:)

Masse lykke til!!

Klem på veien

Skrevet

Kan aldri tenke meg at de bruker dette i mot deg og tar i fra deg barnet. Så lenge ikke en gang bv har vært innblandet fra barnet ble født eller at de har grunn til og tro at du er uegnet som mor, så tar de ikke i fra deg barnet.

Foreldre som har hatt store rus probleme har jo klart og få tilbake ungene sine etter at de har blitt "friske". Så lenge du er en god mor så har de ingenting de kan bruke i mot deg. Så kom deg bort fra den dotten du er sammen med og ikke la han true eller herse med deg.

Ikke tro på en dritt han sier. Bestill time på familievernkontoret for mekling og skaff deg en advokat. (har du lav inntekt har du krav på fri rettshjelp).

Tror ikke at du har stort og frykte alltså;)

Lykke til!!

Skrevet

tusen takk for svar, har time på helsestasjonen neste uke å har tenkt å snakke med de om dette. er vanskelig dette her, vertfall når de er barn inni bilde, ønsker bare barnet mitt et godt liv, og vil aldri at han skal få oppleve alt jeg har måtte gå gjennom.

er så takknemelig for at vi har muligheter på denne siden når vi lurer på noe. og jeg takker dere masse for at dere gidder å lese og gi meg råd :)

HI

Skrevet

Ta barnet og gå, han vil ikke få daglig omsorg hvis ting er som du beskriver her. Og barnevernet vil neppe gjøre noe som helst - de bryr seg ikke om hvordan du har vokst opp så lenge du gjør en god jobb som mor nå. Vær gjerne åpen med barnevernet og gå i dialog med dem før du evt havner i retten - det er lov å ringe dem og forklare situasjonen - og gjerne si at du er redd fortiden din skal slå tilbake på deg. Skaff deg en god advokat (gjerne hør litt rundt om noen vet av noen som er dyktig) like gjerne først som sist- for det er vel fare for at dette havner i rettssystemet uansett.

Jeg har vært med min samboer i retten, ikke mindre enn to runder, før han fikk daglig omsorg for sin datter. Mora vant i tingretten selv om barnevernet hadde fulgt henne fra hun var barn, og også fulgte datteren helt fra fødselen av. Jeg tror det var snakk om 6 timer oppfølging i uka + uanmeldte besøk i lengre perioder - så de var tungt inne. Allikevel fikk ikke faren daglig omsorg, fordi det var for stor omveltning å flytte barnet (selv om sakkyndig mente at jeg og faren helt klart utgjorde det "beste" hjemmet). I neste runde vant vi fordi jentungen da hang så langt etter på utvilking og diverse at barnevernet uansett ville tatt henne ut av hjemmet og satt henne i fosterhjem. Så det skal MYE til. Og trøst deg med at selv om det heter det er likestilling så skal det mer til for far å få daglig omsorg enn omvendt.

Og tar du henne og drar, så vil hver dag dere to bor alene gi deg et forsprang i forhold til å få beholde henne om det blir rettssak. Og det kan gå bortimot et år før det kommer opp i retten - om ikke mer. Bor hun da allerede hos deg, slipper du unna med å bevise at du er god nok som mor - mens han må bevise at han er så mye bedre enn deg at det er grunn til å utsette barnet for en flytting.

Det ordner seg for snille piker vettu! Og det er lov å ha barn selv om man ikke har hatt en god oppvekst selv :)

Skrevet

Fortiden spiller mindre rolle - det viktigste er hvem som er best skikket til å ta seg av barnet I FREMTIDEN.

Skaff deg en god advokat, og sørg for at du har barnets beste i fokus.

Mvh

Familierettsadvokat

Skrevet

Er så masse skrivefeil her at jeg blir svimmel :S

Sikker på at det ikke er et tulleinnlegg? Er jo litt rart at du klarte å skrive retsak, men måtte skrive foreldre rett? Begge ordene inngår i samme kategori,og begge skal skrives ilag.

Forumtroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...