Gå til innhold

Baketips! Dere flinke husmødre ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Får noen venninner på besøk i morgen, og som den vertinnen jeg er ønsker jeg å diske opp med noe hjemmebakst.

Noen tips til noe relativt kjapt, godt og greit jeg kan bake? Helst ikke veldig usunt. Har tidligere laget diverse muffins med müsli og havregryn. Litt kjedelig med det samme nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Horn med spinat og feta

- Grove pizzasnurrer

- Grove scones med müsli, server med brunost, tin opp litt frosne bær og rør med litt sukker.

- "grove" vafler, bytt ut litt av hvetemelet med havregryn og grovt mel. Bruk vaniljekesam i stede for rømme, ha revet epler i for søtstoff.

Skrevet

Kjempefint frk Nilsen.

De grove vafflene skal jeg huske på! Har ikke epler eller vaniljekesam i huset, så de får vente til neste møte;)

Noen med andre tips?:)

Skrevet

Hva med prinsessekake? Kan gjøres kjempeenkelt;

En pose med lettbakte boller blandes ut og heves. Dekk bunnen av en idfast form med 1/5 av deigen. Smør utover 1/2 liter vaniljekrem. Lag "rullekake" av resten av deigen, som fylles med bringebærsyltetøy. Skjær rullen i skiver, og legg det utover bunnen i den ildfaste formen. La heve i 45 minutter.

Stek ved ca 200 grader i 30-40 minutter (se at den er gjennomstekt)

Pyntes med melisglasur.

Skrevet

eplekake!

den jeg baker er bare å "kaste" alt sammen i mixern, blande og ha i kakeform. rull epleskiver i kanel og sukker og stikk i kaka, så mange du vil. så strø over litt sukker og kanel og stek.

den blir kjempegod! og er noe av det raskeste jeg lager.

får bestandig masse skryt for denne kaka :))

Skrevet

du får si fra hvis du vil ha oppskriften forresten.

btw, det er ingen slankekae altså ;)

annie 20.40

Skrevet

Kan jeg få oppskrift på eplekaka?

Skrevet

eplekake fra annie 20.40 :

250 g sukker

200 g tinesmør

3 egg

200 g hvetemel

1 ts bakepulver

2-4 epler.

visp sukker og smør hvitt, så bland i resten.

"gnu" epleskivene i sukker og kanel og stikk dem i kaka (mange, tynne skiver blir best), strø over sukker og kanel over hele kaka tilslutt.

stek midt i ovnen på 200 grader i 45-60 min.

denne blir bestandig saftig og god.

enjoy :D

Skrevet

Rullekake er raskt og veldig godt, og de fleste har ingrediensene i skapet.

3 egg og 75 g sukker piskes til eggedosis. Vend inn 75 g hvetemel og 1 ts bakepulver. Ha i en bakepapirkledt og smurt stor langpanne. Stek ved 225 grader i ca 8 minutter. Hvelv ut på et sukkerstrødd kjøkkenhåndkle. Dra av bakepapiret, men legg formen over igjen og la kaken avkjøles slik.

Smør på fyll (f.eks. bringebærsyltetøy, evt også pisket krem) og rull sammen fra langsiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...