Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Jeg er alene for barnet mitt som er 2 år nå. Han/henne blir 3 i des. Faren har vi ikke noe kontakt med og jeg har ingen problemer med det. Jeg håper at det forsetter slik det er nå. Kommer til å gjøre alt for å forhindre at han får vanlig samvær med poden. Mest sannsynlig kommer vi til å ende i rettsak og da vil jeg være best mulig forberedt. Noen her som har vunnet over barnefar i rettsak før? at faren ikke fikk samvær i det hele tatt? Jeg trenger alle råd dere har. Er sikker på at det finnes noen her som har vært i samme situasjon. Hva skal til for å nekte og for å vinne i retten? Jeg fremstår sikker som utrolig egoistisk og idiotisk her, men mange ville forstått det om jeg kom med hele historien. Han er ikke egnet til å ta seg av et barn. Jeg nekter å se på at han ødelegger ungen min.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Hvorfor nekte far samvær? Viss han ikke har hatt noe interesse av barnet før, men ønsker det nå, hvorfor nekte så lenge han ikke er en syk og gal forbryter? Synes barnet har rett på og vite hvem pappaen er.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 Nå har ikke HI kommet med hele historien, men utifra det jeg leser, så tyder det jo på at faren er en syk og gal forbryter. Må være det siden hun nekter far samvær med barnet sitt. Hi, det går an at far har samvær med tilsyn også.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Jeg kjenner en mann som ble fradømt samværsrett mens han satt i fengsel, så jeg vet jo at det går an. Han ble ikke hørt, fikk kun beskjed etterpå hvordan det hadde gått. Det var en alvorlig narkotikaforbrytelse. Ville sikkert fått samvær under tilsyn om han hadde giddet å gjøre noe i ettertid, men det gjorde han altså ikke.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 Venter i spenning Hi hva er grunnen? Viss faren er ustabil eller noe så skal det veeeeldig mye til for at han får foreldreretten eller samvær uten tilsyn. For at folk her inne skal gi deg råd må du jo komme med hele historien..
midgard Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Vel, et råd kan væreå skrive logg slik at du kan dokumentere det som har skjedd (vær objektiv - ikke kommed følerier, det kan bli brukt mot deg). Samvær med tilsyn er et godt forslag. Men for meg virker det ikke som bf kjenner sitt barn, og ingen (som er vel bevart) sender ungen sin med fremmede... så om han trapper opp for å kreve samvær kan du svare han følgende; "Så flott, da syntes jeg du skal skrive en plan for hvordan dere skal bli kjent og så tar vi det derfra..." og så tar dere med planen hans til megling. Antagelig kommer han aldri med en slik plan. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 Fyren er drittsekk tvers igjennom. Det er vel mange som sier det om sine ekser, men denne fyren gjør virkelig ingenting uten at han tjener på det selv. Han utnytter alle på det groveste og klarer å manipulere enn gråsten om han vil det. Kriminell og narkoman er han også. Han har blitt tatt for en del, men jeg vet at han har sluppet unna med mye. Han har sonet et par mnd, for narko og innbrudd. Han er også voldelig og ustabil, men som jeg vet har han ingen dom på seg der, så det kan jo ikke jeg bevise. Han var voldelig mot meg når jeg var gravid, men jeg anmeldte aldri, så det spiller jo ingen rolle nå. Det har vært frem og tilbake hele tiden. Ene øyeblikket skal han ikke han noe som helst med ungen å gjøre. Et halvt år etterpå skal han plutselig ta fra meg foreldreretten. Så kan det gjerne gå et halvt år før jeg hører noe fra han igjen. Plutselig vil han ha samvær, men jeg sier at DA må han være rusfri først. Det er tydligvis ikke opp til meg, og han setter helvete i gang fordi jeg "nekter samvær uten grunn". Det han da gjør er å sende bekymringsmelding til barnevernet. Så går det flere måneder før jeg hører noe igjen. Vi har hatt flere avtaler om samvær der han ikke har møtt opp selv om det er han som har masa for å få samvær. Vi har også hatt samværsavtale gjennom familievernkontoret, men den ble ikke fulgt av han. Nå ønsker jeg bare å bli kvitt han, for dette orker jeg ikke lenger.
mamma16 Skrevet 31. mars 2010 #8 Skrevet 31. mars 2010 Har hørt at det skal veldig mye til jeg da, men har aldri vært igjennom rettsak selv (...enda). Det blir nok her også snart. Eksen din høres ikke så veldig ulik min. Jeg vil ikke at han skal ha samvær uten tilsyn, så vi har prøvd et par ganger MED tilsyn fra meg og moren min - men det funket ikke, siden han ikke holdt sin del av avtalen (rusprøver). Jeg håper at han ikke får samvær uten tilsyn i en rettsak heller, men har hørt fra andre som har vært igjennom rettsak at det er VELDIG vanskelig å få dommeren til å dømme samvær med tilsyn.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #9 Skrevet 31. mars 2010 Hvis du klarer å bevise dette så kommer han ikke til å få samværsrett uten tilsyn. Og da blir det kun noen timer i uken. Du får se hvor lenge han gidder det. Han høres ut som en kvalm dritt.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #11 Skrevet 31. mars 2010 Det er nå betryggende at han har dommer på seg. Pass på å samle på alt av bevis hvs du blir truet eller noe (sms, epost osv). Pass på å anmelde det som er å anmelde fra nå av av trusler (det du finner truende). Jeg tror at du kan anmelde det som har skjedd også, men det vil nok bli henlagt da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå