Gå til innhold

Dere som har 4,5,6,7,8 barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere utrolig mye energi? Synes det er helt fantastisk at noen kan oppdra så mange barn på en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når en har fra snart 4 år og opp til 21 så er det heller en jevn oppdragelse, alle bor ikke her hos meg nå....har 5 alt i alt :-)

Skrevet

Tror ikke jeg har noe mer enn gjennomsnittet nei..

Men jeg har jo ikke så mange andre interesser enn ungene da, all energien går på en måte til dem. Jeg møter venninner 1-2 ganger i måneden og det gir det påfyllet jeg trenger i tillegg til at jeg har en jobb jeg stortrives i.

Det er noen ting som må være på plass for å få det til og leve et godt liv i tillegg ;)

Man må være enig, altså ha en mann som også vil ha mange barn og tar sitt ansvar for å følge opp. Tror jeg hadde gjort meg særdeles dårlig som enslig mor..

Så må man ha litt tuktus, faste regler og rutiner som gjør at hverdagen går "på skinner".

Når det er på plass går det helt fint å ha fire barn ihverfall, men jeg stopper der også. Det hender jo det er fullstendig kaos her også, med sure unger som krangler osv, da er jeg glad jeg har sterilisert meg og ikke skal ha enda flere, hehe.

Skrevet

Jeg liker å ha mye å gjøre, blir rastløs ellers, så for meg gir 8 unger ekstra energi.

Skrevet

Hatten av for dere! Dere er superflinke :)

Jeg har nok med ett barn jeg.

Skrevet

Jeg har "bare" 4 med stor spredning i alder. Har nok ikke mer energi enn andre, føler heller jeg får energi av de. Cluet er nok å senke skuldrene og lista, gode rutiner og ta ting som de kommer. Både mannen og jeg er i overkant hjemmekjære, men kommer oss begge ut av huset for sosiale treff når vi føler behov for det.

Skrevet

Eg har 4 barn på 1, 5, 9 og 11 år.

Har nok ikkje meir energi enn andre, det handler nok mest om prioritering :) ja og struktur i kvardagen.

Skrevet

Har 5 barn, 15, 12, 6, 5 og snart 2 år. Har langt fra mer engergi enn noen annen, heller mindre vil jeg tro. Men, tro meg, det var mer slitsomt, stressende og vanskelig å være mamma til bare 2.

Vil tro dette skyldes mer rutiner jo flere man blir i familien.

Skrevet

Nei, har ikke mye energi, men er relativt flink til å delegere den energien jeg har utover på en fornuftig måte. F.eks anser jeg det som poengløst å bruke kveldene til å rydde og styre på når jeg heller kan slappe av ;-) Nå skal det sies at det aldri var meningen å få fire barn da, men er veldig glad for flokken min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...