Gå til innhold

Gutten vår er livredd bikkja til foreldrene mine..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 10 mnd og blir hysterisk når han ser bikkja. Jeg syns de burde ta ut bikkja når vi er der, men det vil de ikke. Da blir det til at vi ikke reiser, orker ikke den hysterisk gråtingen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje sønnen din burde lære seg å omgås hunder? Det lærer han seg jo ved å være med hunden.

Ikke bare å sette ut en hund i dagesvis heller.

Skrevet

Livet snurrer ikke rundt dere og deres barn. Om de vil ha hunden inne i eget hjem så gjør de det og så får dere bare respektere det.

Guttungen lærer seg sikkert å like dyr etterhvert

Skrevet

Vi bor like ved, så vi er der bare et par timer hver gang.De trenger helle rikke sette ut, men i en annen etasje hadde vært fint. Han vil jo lære å omgås hunder uansett, han trenger vel ikke å lære det når han bare er 10 mnd?

Skrevet

Det er ikke så lett det der. Jeg forstår godt at gutten kan bli skremt hvis det er en stor hund og hvis den ikke er vant med barn har en baby god grunn til å være redd også for da er det slett ikke sikkert at hunden liker barn.

Jeg synes foreldrene dine burde ta litt hensyn ved å la hunden være ute deler av dagen for eksempel, men er det minus 20 går det jo ikke heller da. Det går seg nok til etter hvert som barnet blir litt større og du kan lære ham litt om dyr :)

Skrevet

Sikkert dere som er redd for hunder, også smitter det over på ungen.

Skrevet

Ved å ta ut hunden hver gang dere kommer signaliseres det at hunden er farlig! Han blir ikke kvitt skrekken på den måten. Høres egentlig ikke ut som du har så mye for hunden heller og slike ting oppfatter barn VELDIG godt. Hva med å trille tur å ta hunden med? Gjøre ting som ikke nødvendigvis innebærer at hunden og gutten rører hverandre men ting dere kan gjøre sammen? Slik at han ser at hunden ikke er farlig? Kaste pinner og slikt er moro for både hund og barn. Barna mine lo så de hikstet når hundene sprang etter pinner, etter halen sin osv.

Skrevet

Signerer 15:20 her. Viktig at dere ikke bygger opp under frykten til gutten. Dere kan f.eks. gjøre slik at pappa holder gutten mens mamma går bort og koser lenge med hunden, så ser gutten at mamma ikke er redd hunden. Gjør noe positivt ut av det, ikke noen vits i å la ungen bli redd bikkjer, særlig ikke når besteforeldrene faktisk har en.

Skrevet

Vi har to hunder og ville aldri nøle med å fjerne de ved besøk - når det gjelder voksne. Når det gjelder barn bør heller hunden være under konstant kontroll slik at ungen ikke kommer i situasjoner som er vanskelige. Jeg har ikke noen tro på at et barn på 10 md virkelig er redd hund, dette er helt opp til dere å utvikle i en annen retning. Hunden er noe ukjent og mange tyr til gråt for å fjerne det som er ukjent og kanskje skummelt der og da. La ungen bestemme tempo når det gjelder tilnærming til hunden, ikke omvendt. Hunden har ikke vondt av å bli bedt om å ligge der eller der under besøk, det er bra trening det!!! Men samtidig må jeg også poengtere og presisere hvor viktig det er å lære barnet at hunden IKKE er noe leketøy og at barnet IKKE kan dra hunden i ører, klatre på den etc. Lær barna respekt for dyr først som sist og å behandle de pent - mange unger som ikke kan det dessverre - og da skjer jo ulykkene også... Hva slags hund er det forresten?

Skrevet

en retriver (skrives det sånn?)

Skrevet

Hehe, retriever :) Har selv en slik og han kan fint klare å ligge rolig om det er bestemt slik. Men ikke alle retrievere er like rolige, men med basis-dressur bør den klare det! OG jeg tror det er veien å gå :)

Skrevet

Retriever :)

De er som regel flinke med barn de. la gutten din gi den noen godbiter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...