Gå til innhold

Er det noe dere blir spesielt kvalme av?


osima venter 2 små

Anbefalte innlegg

Jeg fikser ikke brus lenger, bare tanken på det gjør at jeg gulper i munnen.. Samme med melkeprodukter, helt forferdelig, og kjøttdeigmat..

 

Leste at man ikke burde drikke Pepsi Max og andre lettvarianter ved graviditet, men heller den ordentlige varianten, så kanskje like greit jeg ikke orker det, siden jeg har vært helt avhengig av Pepsi Max :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir egentlig kvalm av alt. Spesielt kjøtt. Vi har knapt en middag i huset her som ikke har kjøtt i seg, men nå er det helt uaktuelt. Så idag er middagen pitabrød med salat og dressing og pommes frites ved siden av ;p

 

Appelsin er noe av det eneste jeg spiser mye av om dagen. Spiser en etter en, og samboeren min må løpe og skjære opp nye hele tiden.

 

Jeg er også pepsi max-fanatiker, men har prøvd å holde meg unna siden en helst ikke skulle drikke altfor mye koffein. Men jeg tror jeg må ty til den igjen littegrann nå, og håpe at det stagger kvalmen litt.

 

Om det er sånn formen skal være framover, spøker det for jobbing kjenner jeg :( Jeg vil så langt det går være på jobb også, for jeg har bare vikariat til sommeren, og uansett om jeg får nytt vikariat der jeg er, eller om jeg begynner en ny plass, så tenkte jeg at det kan være et pluss at jeg ikke har vært noe dårlig til tross for graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir såå kvalm av å tenke på ferdigmat som pizza, kebab, pølse, pomfrit,klarer ikke det. Ellers så kunne jeg bare spist kjøtt hele tiden. Er heller ikke så glad i brød, men noe må jeg jo spise. Har kuttet ut mye av kaffe og brus, bare pga koffinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kvalm av å dysje her,sikkert en kombinasjon av varme og såpelukt,skal nå prøve å dusje med parfymefrie såper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir kvalm av baguettsalaten jeg var så glad i (kylling i karri), karbonader... tja... det eneste jeg spiser er igrunnen skive med majones, servelat og ost... middag har jeg ikke hatt problem med til nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen til det, akkurat som jeg skulle sagt det selv!:) jeg har mye oppskjært kålrabi og knaskerøtter med holiday dip! også drikker jeg stort sett cola, aldri vært no fan av det før men funker nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er ikke plaget av kvalme i det hele tatt sånn sett...men har lagt merke til at banan det blir jeg skikkelig dårlig av....:/ en banan gjør meg kvalm i timevis!

 

jeg er cola drikker til vanlig men nå begrenses det etter anbefalinger ned til 4 glass ca hvis ejg ikke drikker te eller kaffe samme dag....koffei er jo ikke så bra visstnok.....men dere som er dårlige..ser at hos mange går det i cola og kjeks....drikker dere som det passer dere eller prøver dere å begrense og supplerer med andre ting??

 

har så lust på cola heeele tiden at jeg blir gal....men det var disse "reglene" da...nå er jeg overnervøs for sa og ma og alt det der sånn at det er sagt:/ men det har sine grunner.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kvalm av pepsi max(egentlig yndlingsbrusen min),

en parfyme jeg kjøpte på ferie, tanken på kylling,

og frisørlukt, kjenner det vrenger seg i magen bare jeg tenker på det:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det stinker av kjøleskapet... ¤urgh¤ Har lyst til å be sambo bare tømme hele skiten i søpla og vaske med eddik (skjønt, det siste må jeg vel få svigermor til å gjøre...).

 

Hvis jeg bøyer meg blir jeg kvalm. Og hvis jeg ligger på høyre side om kvelden (leste det var noen her inne som syntes det hjalp _mot_ kvalmen, men for meg er det motsatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk og kylling orker jeg ikke tanken på. Jeg får til å spise rødt kjøtt, men orker ikke å ha lukten i huset, så det blir bare når vi spiser ute eller er på besøk. Matlaging utgår i det hele tatt for det meste. På kokkereportoiret mitt står pannekaker og ostesmørbrød nokså alene om dagen. Jeg begynner å bli lei av å ikke spise noe særlig og av å måtte tvinge i meg næring (for jeg har ikke lyst på noe som helst) og håper at dette med matlaging ordner seg når jeg går over i 2.trimester.

 

Egentlig er alt jeg har lyst på ferskt grovbrød med brunost eller servelat eller kanskje norvegia, men iom at jeg bor i Mexico er det dessverre lettere tenkt enn spist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...