Trudelutt_ Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Jeg fikk min sønn ved akutt keisersnitt for 5år siden . Venter nå en jente om 1 uke ( mens ) eller 3,5 uke etter UL . Det har vist seg at hun ligger med rygg mot min rygg , det vil si ansiktsfødsel . Er utrolig redd for at dette ikke skal gå siden jeg har fått fortalt etter mitt hastekeisersnitt at jeg har normalt bekken til å føde et normalt barn . Hun ligger også 7% over snittet i vekst . Noen erfaringer elle gode råd ord ?
Gjest Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Hei! Det går nok veldig bra:) Fikk min første sønn slik,han veide 3840,helt normal fødsel.Eneste var at han fikk nesen sin ut av sporet.Nesen på nyfødte kan gli over til en av sidene ved trykk.Dette ordnet de samme dag,så han er helt perfekt! Lykke til:)
Gjøkeredet③ Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 Jeg måtte også ta akutt keisersnitt med sønnen min for 15 mnd siden. Det var så treg fremgang at de gav opp og ville ha han ut tilslutt. Det viste seg at han var såkalt stjernekikker (panna først), og de konkluderte med at han hadde aldri kommet ut den riktige veien uansett hva vi hadde gjort for han var stor i tillegg, 4385 g. Men nå er det jo sånn at de rotere seg ut, så det kan jo være hun roterer seg ut av den posisjonen når fødselen begynner:o) Så det kan jo fremdeles ordne seg veldig så greit:o) Lykke til!
Trudelutt_ Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2010 Tusen takk for oppmuntringer Trenger alt jeg kan av det nå , er så skummelt å gå med slike tanker for at ting kan gå gale ijenn .
brooklyn Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 Lillebror kom ut med ansiktet opp, de oppdaget det ikke før vaktskifte like før han kom ut, og pressriene begynte. Da skulle jeg LIKSOM rotere han rundt samtidig. Needless to say det ikke var særlig populært hos hverken jordmor (som ble forbanna for det ikke var oppdaget før) og meg. men det gikk bra. Vet de om det på forhånd, som de jo gjør hos deg, så er det jo kjempebra, så kan de ta sine forhåndsregler da. Lykke til!!
FruBoger fødeklar Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Jenta mi var en såkalt stjernekikker:) Nå hadde jeg en lang og komplisert fødsel fra før, for vesla lå nemlig med ryggen mot siden til å begynne med... Så hun "ble" en stjernekikker når hun ble dratt ut, hehe... Men som de sier så er det litt hipp som happ hvilken vei de kikker, bedre enn at de kommer med rompa først:)
Trudelutt_ Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 31. mars 2010 Ja sant det Men siden jeg ut i fra mine mål av bekkenet ikke er så store , så ble jeg unødvendig meir bekymra / redd for fødsel når jordmora sa at jenta mi var "stjernekikket" , da krever hun meir i diameter for å komme ut , å jeg har jo akkuratt passe bekken ( etter måla ) til å føde en normal baby . Var på vekst kontroll på sykehuset i går , da såg di også at hun er 7 % over snittet . Merkelig at di ikke tar hensyn til mitt bekken å min første opplevelse å ikke minst min angst for vaginal fødsel .
storetrille Skrevet 31. mars 2010 #8 Skrevet 31. mars 2010 Hei! Jenta mi var også stjernekikker, og det endte med hastesnitt. Nesa hennes var ganske flat da hun kom ut. Hun var riktignok ikke så stor, 3350 g. Så, mulig jeg har lite bekken, men det vet jeg ikke, de måler ikke det av den grunn her. Fikk en del komplikasjoner sist pga ks, så jeg gruer meg ganske til ny fødsel om ca 6 uker...... Jordmor påstår det finnes teknikker for å få babyen til å snu seg riktig under fødselen, men jeg vet ikke jeg - kan ikke si annet enn at jeg gruer meg for å ende med et evt nytt hastesnitt- men nå vet jeg ikke enda om denne babyen kommer til å bli stjernekikker da - men planlagt ks kan jeg nok uansett glemme - da jeg tilhører kk på Haukeland i Bergen...... Lykke til til alle sammen
¤¤ my sweet 35 ¤¤ Skrevet 31. mars 2010 #9 Skrevet 31. mars 2010 Min lille stjernekikker kom til verden for akkurat en uke siden...Det ble ikke oppdaget ved sv.kontroll pga Vena-cava syndromet, kunne aldri ligge på ryggen. Etter 1,5 timer pressrier ble det vakuum..Hun veide 3720 gr. ifølge jordmor var det ikke mulig å få henne ut uten hjelpemidler..
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 31. mars 2010 #10 Skrevet 31. mars 2010 Jeg har erfaring, men kanskje ikke den du har mest lyst til å høre om. Har nemlig født 2 stjernekikkere som lå med ryggen sin mot min rygg og dermed endte med panna først. Begge to var 4,3 kg og hadde ikke sjans å komme ut den vanlige veien. Det ble dermed akutt KS i begge tilfellene.
dragoline Skrevet 1. april 2010 #11 Skrevet 1. april 2010 min andre fødsel ble slik. De laget ikke noe big deal av det. Tok bare noe lengre tid og klippet meg til slutt, for det ble for trangt hvis ikke og jeg ville ha revnet.
Trudelutt_ Skrevet 1. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 1. april 2010 Krysse fingrene for d skal gå bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå