Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Kan dere som har så i mot polakker fortelle meg hvorfor? Når jeg titter ned på barnet mitt, så blir jeg lei meg.. Skal hun vokse opp med de fæle fordommene?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Hvilke fordommer er det du tenker på da? At de er flinke til å jobbe og spiser mye søtsaker? Det er jo ikke alle som er sån, men i forhold til nordmenn stemmer det ofte.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 Jeg vet ikke hva du snakker om, det er derfor jeg spør. Hvis du vil ha hjelp eller tips får du skrive litt mer utfyllende. Hva er det du og/eller din datter opplever som mobbing av polakker?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Hei, mobbes polakker? Det har jeg ikke fått med meg, annet enn litt fleiping om billig arbeidskraft osv. Mitt inntrykk er at de regnes som rolige, flinke arbeidsfolk. Så dumt at du lar deg berøre av dette! Folk sparker nedover av uvitenhet. Det stikker nok ikke så dypt. Du skal heve hodet, og være stolt av at datteren din har tilknytning til et spennende land med lang historie, masse kultur osv som den historisk sett lille provinsen Norge ikke kan oppdrive. Når levestandarden i Polen øker (det gjør den vel?) vil det kanskje ikke bli så attraktivt å komme hit og jobbe heller? Kos deg med datteren din!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 Hun mener sikkert at de har en meget spesiell hodeform. Du kan se det er polakker på lang avstand. Gjerne spiss nese. Pluss at det ser ut som noen har klint til de i bakhodet med en steikepanne, dønn flatt. Lekkert!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #8 Skrevet 31. mars 2010 Jeg tenker på at folk sier, jordbærplukkerne, fyllefanter, stygge, tyver, gjerrige. Jeg bryr meg personlig lite om det. Men jeg blir morderisk i tankegangen når jeg tenker på at mitt barn skal bli berørt av dette. En gang på jobben var det en kunde som la ut om hvor fæle disse polakkene var, og hvordan de kom hit og stjal fra oss, hvor elendig arbeide de gjorde, og hvor upålitelige de var. Hu ble litt paff da jeg svarte at jeg var polsk. hehe
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #9 Skrevet 31. mars 2010 Fryder meg over den damen på jobben din, HI, håper hun lærte noe! Men er du polsk selv altså? Er du ikke stolt over det? Det må du i så fall bli! Polakker stygge? Det er jeg ikke enig i, kjenner til mange vakre polakker, store øyne, slanke kropper. En små-shabby polsk arbeidskar ville sikkert gjort lykke på byen kledd opp i trendy klær, nybarbert og kul!
Gjest Skrevet 31. mars 2010 #10 Skrevet 31. mars 2010 Er det ikke bare grinebitere over 70 som synes alt av utlendinger, polakker og svensker inkludert, er noe pakk som burde holde seg hjemme da? Trøst deg med at den holdningen nok vil dø ut med generasjonen det gjelder. Blant folk på min alder er de fleste positive til polakker. De jobber hardt og det er sjeldent noe tull med dem Jeg samarbeider selv med en del polakker og mer positive og samarbeidsvillige kollegaer kan du lete lenge etter.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #11 Skrevet 31. mars 2010 Det er vel med polakker som det er med nordlendinger, samer, bergensere osv. Noe som sies er verre enn andre ting, men det meste er da godlynt harselering og ikke noe å ta seg nær av :-D Hilsen NordNorge-Samen
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #12 Skrevet 31. mars 2010 Og samer ser ikke ut. Smale øyne og gedigne høye kinnbein. Urk!!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #13 Skrevet 31. mars 2010 Vel, trøst deg med at det er alltid noen som har det værre. Selv bor jeg i et land der jeg har barn med en av minoritetene, og de blir diskriminert daglig og ofte begås det drap pga etnisiteten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå