....mammatilto... :))) Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 når slutta deres barn med smokk ?? Snuppa mi er snart 2,5år og er heeeelt avhengig av smokken så lurer på om jeg skal kutte ut på dagtid og bare gi den til ho på kvelden. Ho blir så sint bare ho mister den eller den blir borte, for det er den eneste kosen ho har. I bhg så får ho den bare når ho skal sove noe jeg synest er kjempefint. Men orker jeg en survete unge nå som jeg er 6mnd på vei tenker jeg ???
WP-TLogPeanut Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 TL var 3 år når hun sendte smokken til Kaptein Sabeltann Da hadde hun hatt den kun når hun sov om natta lenge. Er man konsekvent på å si nei til smokken på dagtid,går det som regel ikke så altfor lang tid med sutring og mas etter den..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 1,5 år Smokk er for soving eller trøst, selv som baby. IKKE noe de får gå med i tide og utide..... Minste er 10 måneder og får den om ho har slått seg eller skal sove- og bare da!! Smokk er for babyer som jeg sier til eldste på 2 år når han sier "tutt" Så slår han seg til ro med det!!
Ranveig R Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 Eldste slutta av seg sjølv då han var 15 mnd. Lille er 2 år og 5 mnd og brukar smokk enno. Men berre når ho skal sove, slik har det vore sidan ho var baby. Tenkar ho skal få ha smokken til ho er rundt 3 år.
Terese med to jenter Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Eldste mi var over 3 år når hun slutta med smokk, var helt avhengig. Det gikk faktisk utrolig bra, samboeren min "trylla" bort smokkene hennes og hun spurte bare etter de et par kvelder etterpå, så var det over. Trodde det skulle bli et styr uten like, derfor jeg venta så lenge, men så tok han affære
❤lille stjerne❤ Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 smokkene er kun tilgjengelige i senga/vogna når hun skal sove og slik har vi hatt det bestandig. Stå opp=legge fra seg smokken. Jeg pleier også å gå og ta ut smokken når hun har sovnet om kvelden slik at hun ikke ligger og sutter i timesvis. Hun skal slutte med smokk for godt innen hun fyller 3 år!
Alba44 Skrevet 31. mars 2010 #8 Skrevet 31. mars 2010 Min blir 3 år til sommeren og har nettopp sluttet. Brukte smokkene kun til soving siden han var noen mnd. Var ganske så lei seg de første kveldene/nettene, men vennes raskt til uten også.
Gjest Skrevet 31. mars 2010 #9 Skrevet 31. mars 2010 2,5 år. Har aldri brukt smokk utenom i seng og vogn (ved soving). Må innrømme at jeg ville reagert om jeg hadde sett en unge på 2,5 år med smokk på dagtid. På høy tid å gi seg.
Gjest Skrevet 31. mars 2010 #10 Skrevet 31. mars 2010 Slutta når han var 1 år. Da fikk han influensa og ville ikke ha smokk rett å slett, og ville heller ikke ha den når han blei frisk igjen. Veldig greit egentlig, men han har ikke noe annet som han koser seg med eller roer han ned, så sånn sett skulle jeg gjerne ønske han ikke hadde slutta.
Lovemelikeyoudo Skrevet 31. mars 2010 #11 Skrevet 31. mars 2010 3 år gammel! Vi sendte den til nissen, og det gikk over all forventning. HUn var super-tutte jente som elska tutten sin!
Fire småtroll Skrevet 31. mars 2010 #12 Skrevet 31. mars 2010 Da de var 1-1,5 sluttet vi å ta den ut av soverommet og det aksepterte de veldig greit. Da er de egentlig for små til å spørre etter noe de ikke ser.. Ble helt naturlig for dem å legge den igjen i senga da de sto opp. Siden de bare brukte den til innsovning (alle sammen spytter den faktisk ut i søvne så det er ikke lenge de har den i munnen), har jeg ikke avvent i det hele tatt jeg. De har hatt den til de ikke trengte den lenger. Eldste var vel faktisk over 4 år da han sluttet, da syntes han selv det var flaut for fetteren hans hadde sluttet for lenge siden. Lillebror var 3 år, mens jenta på 2,5 år har den enda. Det har også mintejenta på 1 år. Var jeg deg ville jeg sluttet med smokk på dagtid, det er en dårlig uvane og ingenting annet, de har ikke det sugebehovet lenger. Så kan du ta det på natta etterhvert.. Fordelen med å ha den bare i senga er at de gleder seg til å legge seg. Jenta mi på 2,5 år blir glad når jeg sier det er på tide å finne smokken og koseteppet i senga, hun legger seg med glede og når hun får smokken i munnen er det som å slå av en bryter, hun slapper plutselig 100% av
brooklyn Skrevet 31. mars 2010 #13 Skrevet 31. mars 2010 21 mnd her og bare smokk i vogn i bhg ved soving, og i seng her hjemme ved soving. (og i går da, da han trynte i kanten på stuebordet og slo hull i kinnet. Da var smokken god å ha i tillegg til mammas trange fang). Smokk på dagtid for stor gutt liker jeg ikke. Sutring innimellom ja, men da avleder vi med noe annet. Går så fint atte!
Mamma til ♀♀ & ♂ Skrevet 31. mars 2010 #14 Skrevet 31. mars 2010 Eldste sluttet når hun var 3 år, mellomste skal gi de til påskeharen i morgen så spennende å se hvordan det går. Begge har vært veldig avhengig av smokken og eldste hadde litt problemer de første nettene med å sovne.
Isilra Skrevet 31. mars 2010 #16 Skrevet 31. mars 2010 Vi hadde en skikkelig smokkegutt vi også.. han er 2,5 år nå og vi slutta for et par mnd siden (på dagtid, bruker fortsatt om natta). vi måtte slutte pga utslett som han har, som blir værre ved smokkebruk. så legen sa vi burde slutte, og det var et tupp i baken for vår del. Var i grunn bare vår "latskap" som gjorde at han var så smokkegal.. Vi satt oss ned og forklarte at han kun kunne ha smokken når han skulle sove, fordi ellers fikk han utslett og vondt/aue på kinnet. Og det forstod han.. så og si ikke noe sutring! Ble skikkelig overrasket, for vi hadde gruet oss fælt til å måtte slutte med smokken. Men null problem altså Lykke til! Kommer nok til å gå kjempebra!
Mummys Muffin & Nakenfis Skrevet 31. mars 2010 #17 Skrevet 31. mars 2010 6 mnd og 2,5 år... sabeltann fikk alle våre smokker samtidig. veldig greit!
C&B♥♀07+♂10♥ Lykkelig :) Skrevet 31. mars 2010 #18 Skrevet 31. mars 2010 tulla mi sluttet med smokk for et par mnd siden, da var hun 2 år og tre mnd... Ville gjerne avvenne henne før lillegutt kommer til verden i Mai.. Hu var super avhengig, helst en i hevr hånd, samtidig med en i munnen, døgnet rundt... smokken betød alt... men det gikk over ALL forventning.. vi sendte smokkene i en isboks til smokkenissen, og hvis hun ikke begynte og mase etter smokken igjen skulle hun få en liten pakke av "smokkenissen". Hun har ikke spurt etter den EN gang, og fikk noe byggmester Bob Leker av denne nissen da, som hun er livredd for at han tar tilbake hvis hu begynner med smokk igjen.. skryter til alle vettu " Jeg er stol Jente, slutta med smokken" bare kast deg ut i det er mitt tips, kanskje går det over all forventning hos dere å Lykke til
Gjest Skrevet 31. mars 2010 #19 Skrevet 31. mars 2010 Uff gruer meg selv jeg HI, min er 3 år til sommeren og da skal hun slutte med sutt, muligens blir det bleieslutt og da, går hvertfall den retningen. Spent på hvordan det skal gå Dere som sier man bare skal være konsekvente ang sutt på dagtid så gir maset seg; Vel vi er dødskonsekvente med sutten, kun i bilen til barnehagen på morgenen og så til barnetv på kvelden. Thats it! Men likevel har vi hatt en diskusjon om den sutten hver dag siden vi innførte disse reglene for 8 mnd siden. Forskjell på hvor utholdene barn er;) Ellers masse gode tips her:) Takk!
mor_til_Kristoffer Skrevet 31. mars 2010 #20 Skrevet 31. mars 2010 1 år. Ville ikke ha den mer.... Vi brukte den kun til soving..... ikke noe annet.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 31. mars 2010 #21 Skrevet 31. mars 2010 min gutt er 2 år og 2 mnd, og han tenker jeg får ha smokken til han er 3 år. MEN det er KUN når han skal sove, ikke aktuelt at han får gå rundt med smokken hele dagen. Det er han altfor stor til. Minste bruker tommel, men kun når hun er trøtt og hun er 1 år.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 31. mars 2010 #22 Skrevet 31. mars 2010 og en ting til: Du sier du ikke orker en survete unge nå hvis du skal smokkavvenne på dagtid? Hva er planen din da? At når du har fått nr 2 og du har myyye mer å gjøre, og virkelig trenger at eldste er snill og grei skal begynne med smokkavvenning på dagtid? tror du det er bedre? og da vil jo eldste være nærmere 3 år, og da er det vanlig og kutte den helt. har en ting å si: ta kampen nå, det går bedre enn forventet, bare være konsekvent hele tiden på at det er UAKTUELT å ha smokken på dagtid...
Mammapudding Skrevet 31. mars 2010 #23 Skrevet 31. mars 2010 Leah er 2,5 år og får ha smokken om natta og i bilen. Ligger en smokk i hver bil og den legges igjen når vi går ut av bilen, smokkene i senga legges igjen når vi står opp. Når hun er syk får hun ha smokken hele tiden. Brukte adventskalenderen til å slutte med smokk på dagtid, sa at hun skulle få en pakke om hun la smokken i senga da vi sto opp 1.desember, funket supert:) Vurderer samme taktikk ved nattsmokkslutt, men vi får se..syns ikke det haster.
Joikaboll@ Skrevet 31. mars 2010 #24 Skrevet 31. mars 2010 Mente å pakke inn alle smokkene å gi til nissen på julekvelden, men minsten var syk helt jula så vi utsatte det. Plutselig en dag hadde "mørtemann" hvert her å tatt dem for å gi til alle de små babyene som ikke hadde smokk. Da var mini 20 mnd gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå