Gå til innhold

Ønskeliste og single gjester.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss i utlandet og ha bryllupsfeiring når vi kommer hjem. Planen er å invitere gjester til klokken 19, ha frukt og champagne/velkomstdrink og 6-retters tapas kl 21. Fri bar under hele kvelden.

Er det da vanlig med ønskeliste? Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha det, men har et par venninner som syns det var rart. Er jo ikke sånn tradisjonelt kirke-fotograf-middag-fest-bryllup. Tanker?

Ang single gjester. Inviterer dere "Ola med følge" eller bare "Ola"? Syns dette er litt vanskelig da vi har en del single venner og dette vil kanskje bli ganske mange gjester vi rett og slett ikke kjenner (og må betale for)? Dem vi vet er single da vel og merke, resten blir selvfølgelig invitert med sin kjæreste/samboer o.l.

Takk for svar!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er man singel så må man gå alene i bryllupet, det syns hvertfall jeg. Det er jo deres dag, dere som velger hvem dere vil tilbringe den med. Det er vel ikke meningen å ha masse ukjente folk som kommer til gratis mat og drikke, bare for å ta en fest?

Så lenge det blir servert mat og drikke gratis syns jeg dere kan ha ønskeliste, jeg ville syns det var naturlig å gi gave da.

Skrevet

Vi inviterer single gjester alene. Tenker at hvis de mot formodning skulle få seg en seriøs kjæreste i tiden fra invitasjonen ble sendt ut og til bryllupet, så får vi heller muntlig si fra at også kjæresten er hjertelig velkommen.

Tror nok jeg som deg ikke hadde tenkt på å lage ønskeliste til en vennefest i etterkant av bryllupet. Syns heller ikke det er en selvfølge at man gir gaver til en sånn fest (selv om jeg selv hadde kommet til å gjort det... :)) Skjønner at noen av gjestene gjerne ville hatt en ønskeliste, men personlig hadde jeg nok hatt litt problemer med å skrive den. Føler meg nesten litt flau over å skrive en til vårt tradisjonelle kirkebryllup jeg, tåpelig, jeg vet det :)

Skrevet

Ja, jeg syns også det er litt pinlig... Men lurer på om det er janteloven som trer inn eller hva. Ble i alle fall ikke godt mottatt at vi ikke skulle ha noen ønskeliste, for de jeg har snakket med syns dette ble veldig vanskelig da de uansett hadde tenkt å kjøpe. I tillegg er det litt kjedelig å enda opp med en masse saker folk har kjøpt "bare" for å kjøpe.

Kanskje jeg lager en på tilbords og jernia og tar hovedsaklig litt "billigere" ting. Mangler jo fremdeles en del hus-ting som ildfaste former, frokostservice, skåler o.l. Det meste ligger mellom 50kr og 300kr. Legger den bare på nettsiden med info om bryllupet. Sier ikke noe mer om den, så kan jeg si det til dem som spør at den ligger der, uten å gjøre noe mer nummer ut av det.

Det er vennefest ja, men det blir både mat og alkohol på huset :)

Godt å høre, så for meg at kalaset fort kunne blitt veldig dyrt her;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...