Gå til innhold

Babybox x2 og Magnhild81!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er fødeklare i dag! :-D

Hvordan går det med dere? Formen fin eller?

Allerede vært på sykehuset en gang jeg pga kontraksjoner/falske rier. Ble sendt hjem igjen:-( Ingen åpning og ingen andre tegn..

Hatt mye vondt de siste dagene, så håper noe er rundt hjørnet:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda. Føles veldig merkelig å ha kommet så langt..

Fødeklar liksom.. Litt skummelt hvor nærme slutten vi er nå:o)

Var på modningsakupunktur på mandag og det gikk jo fint.

Hadde også ultralyd for vekstestimering da forrigemann var litt over gjennomsnittlig stor, men denne er visst hele 10 % under gjennomsnitter, så det var jo good news.

Ellers er det modningsakupunktur og stripping 2 ganger i uke 38 og i uke 39 for å få fart på sakene. Hvis ikke blir det ny evaluering den 21.

Fikk brev i dag om å møte opp på føden klokka 0900 den 21. April, så tar de det derfra. De er veldig greie å sykehuset denne gangen, og legger alt til rette for at det skal bli en hyggeligere opplevelse denne gangen enn forrige. Og slipper ihvertfall mye overtid. Det er litt deilig:o)

Så at du hadde vært på sykehuset eher for ikke så lenge siden.

I og med at du kjenner så mye kan det jo være at endene er nærmere for deg enn vi aner.. Jeg har jo ikke en kynner en gang jeg, så ser ikke for meg at det blir noe action før termin denne gangen heller gitt..

Får bare smøre meg med tålmodighet:o)

Keep us posted:o)

Skrevet

ja var der for kontroll pga blodtrykket mitt.. samme kveld fikk jeg falske rier. magen ble hard, det var vondt i korsryggen og nederst i magen og det kom og gikk med ca 5min mellomrom til slutt.. men neida! var ingenting på gang! blæh! kjedelig!

skulle ønske!

tenkte å høre med JM når jeg skal på kontroll igjen til torsdagen om jeg kan få modningsakupunktur og/eller stripping... hadde kanskje ikke vært så dumt.. er så klar for å møte denna lille gutten nå! :-)

Har masse kynnere og mensmurringer om dagen så er jo lov å håpe:-)

håper bare jeg slipper å gå 14 dager over tiden... det hadde vært slitsomt! :(

ellers da, hvordan er formen? sliter litt med kvalme om dagen også.. og bekkenet er litt kranglete. men det er vel vanlig på slutten kanskje:-)

Skrevet

Er faktisk heldigvis i veldig god form..

Merker ingenting på kroppen bortsett fra denne lille ballen på magen, så sånn sett er jeg veldig heldig.

Tenkte vi skulle prøve oss på noen turer i Dyreparken i påska, siden det blir hjemmepåske, så da får nok bekkenet kjørt seg litt.. Hehe!

Får jo bare holde meg i aktivitet og satse på at det fremskylder prosessen:o)

Ellers så har jeg hatt meg en tur på Kid og handla litt dill og dall. Egentlig så har jeg vel alt jeg trenger til dette lille mennesket nå, men finner jo alltid en unnskyldning for å bruke litt penger.. Hihi! Og nå var det jo tross alt 40% rabatt på hele sjappa:o)

Åh... Tenkt i morra er det APRIL! Hurra!!

Vet jo med sikkerhet at det uansett blir en Aprilgutt, siden de ikke har tenkt til å la meg gå noe særlig over termin! Hurra Hurra Hurra!

Skrevet

ja da er du heldig:-)

har vondt overalt til tider..

ARG! Blir så forbanna på enkelte mennesker! var i butikken i stad og mistet noe på gulvet i køen ved kassa. I steden for å hjelpe meg, ble han idioten bak meg i kassa stående å glane på at jeg skulle plukke det opp fra gulvet. dust! hva skjedde meg vanlig høflighet a?

Ja mamma sa i stad at hu tviler på at jeg blir gående så lenge over.. At jeg har alle tegna på at det skal skje noe før. Håper det!

tiden virker så lang nå som jeg har så mye vondt og alt er et ork!.... 21 dager er jo ingenting, men det virker som en evighet når man ikke orker noe som helst nesten..:/

Har dager hvor energien er mye bedre selvfølgelig, men i det store å det hele så har jeg mye vondt. Sover dårlig om natta oxo...

uff,det var dagens klaging;-) hehe..

Ja tenk at det er april allerede i morgen! Har jo gått utrolig fort når man tenker tilbake da:-) Syns ikke det er så lenge siden det var september og jeg testa positivt jeg! Siste røyken jeg tok 3,september.. herregud det er jo 7 mnd siden!

Ja ting går fort, og de går helt sikkert ikke noe tregere etter at lillemann kommer heller:-D

Skrevet

Heisann Linyen-Fødeklaaaar!<3 og Babybox x2

Her går tiden fremover, sakte men sikkert. synes det er så rart å tenke på at nå er vi offisielt ute i permisjon, ennå en tegn på at det er ikke så lenge igjen, i hvertfall for meg, men nå har jeg jo gått hjemme siden 1.des også, så jeg setter stor pris på alle disse små tegnene :D

Formen er ikke så bra, sliter fortsatt skikkelig med bekkenet, huff jeg håper virkelig det gir seg ikke så lenge etter fødselen, for jeg hater å være totalt avhengig av mannen, kan jo hverken kjøre bil eller handle selv lengere :( Ellers savner jeg en god natts søvn, hvor jeg slipper å våkne hver gang jeg prøver å snu meg... Har hatt mye kynnere og nedpress de siste par dagene, håper på det betyr lillegutt ikke er så altfor langt unna... Ska først til legen den 6. og da skulle han skrive brev til sykehuset, så får vi se om det blir i gangsetting eller hva det blir...

Lurer forresten på en ting er det bare meg som har blitt "mannevond" nå, (husker ikke jeg var det de forrige gangene) har så mye kynnere på kvelden at jeg rett og slett ikke orker å være i nærheten av folk. Er bare mannen, guttene og bestevenninnen min som får komme nær meg, har vært sånn i 3 dager nå :( Biter hodet av alle andre, spesielt svigerinnen og svigermoren min, sikkert for de er så ekstreme til å kommentere magen min; denne kom i fra svigerinna min i går;

"wow, du er diger, sikker på det ikke er tvillinger inni der", da slengte jeg tilbake "har du ikke noe fint å si så hold kjeft!!" nei tror vel i grunnen det er best jeg holder meg unna folk, ja...

Skrevet

Uff jeg kjenner meg så godt igjen i det du beskriver.. Er skikkelig mannevond til tider jeg å... Prøver å la være å kontakte eller svare på tlg osv når jeg er slik.. sender bare telefonen videre til samboeren min...

Har slitt veldig med bekkenet i det siste selv. På fredag var jeg på sykehuset med falske rier. hadde ikke åpning så ble sendt hjem, med råd om å hvile masse. Etter sykehusbesøket har problemene bare kommet på rullebånd! Ekstremt vonde kynnere. vondt i ryggen hele tiden, mye vondt i bekkenet og nedover i beina og div.

Savner også å kunne sove om natta. Har ikke sovet en hel natt på maaaange netter nå. Opp og tisse, ,halsbrann og snuoperasjoner dominerer nettene her.. :( Også er jeg som regel litt utmattet av å "jobbe" så fælt om natta at jeg rett å slett våkner opp sliten..

Håper ikke det er lenge igjen iallefall, så kanskje jeg kan få tilbake litt energi ettehvert....:)

Skrevet

Hallaisen kvinner:o)

Etter at jeg la på meg 22 kilo med førstemann, så har jeg vært veldig godt fornøyd med de 8 jeg har fått på meg i dette svangerskapet (uten å gjøre noe anderledes enn forrige gang, bare ikke fått vann, enda ihvertfall), men i går fortærte jeg en hel boks med Haagen-Dazs Strawberry Cheescake, og har akkurat vært på 7-Eleven å kjøpt meg en ny en, så nå går jo alt rett åt skogen her.. Hihi!

Men syntes helt ærlig jeg fortjente det etter 4 timer i Dyreparken i dag:o) Kjenner det godt i skambeinet gitt.. Det er on fire!

Det er ufattelig deilig å ha mannen hjemme noen dager nå i påska så han kan underholde storebror litt, for han har blitt enormt mammadalt nå de siste ukene, så det er akkurat som at han skjønner at noe er på gang, men så er han bare 15 mnd, så tror egentlig ikke han skjønner så mye likevel:o)

Syntes forresten evig synd på dere som har kranglete bekken. Jeg må jo ærlig innrømme at jeg ikke har noe peiling eller erfaring, men ser for meg at det er rimelig uholdbart! Hang in there. Dere er kjempe flinke:o)

(Lett for meg å si, I know)

Nå ser jeg bare frem til å få denne ballen ut i verden så jeg kan ta fatt på livet som 2 barnsmor;o)

Syntes det er helt surrealistisk at jeg skal bli det... Hehe!

Skrevet

hehe ja jeg syns jeg er rimelig flink med tanke på dette bekkenet mitt:-)

Har perioder i løpet av dagen(ikke hver dag men...) hvor jeg ligger på sofaen å sutrer fordi jeg er sååå lei av å ha vondt hele tiden, mens andre perioder er alt topp og jeg er super innstilt på å gå til termin! hehe...

Det er ikke så greit å være så hormonell som jeg er nå:-P

Griner av alt å ting er bare blææææ innimellom:-P

Jeg har allerede begynt å se for meg livet som 2 barnsmor jeg da:... dette er førstemann, men kunne veldig godt tenkt meg to, det er perfekt antall:-) Imponert over deg som skal ha to så tette,BabyboyB! Jeg kunne tenke meg at det var ca 2-3 år mellom småtrolla jeg da:-)

Håper dere nyyter dagene framover nå og ikke sliter dere ut:-) Jeg passer på å slappe av så mye jeg kan så jeg ikke skal være sliten om det skjer noe i løpet av natta:-)

Har masse kynnere og menssmerter i magen og ryggen om dagen, og blir mer og mer hver dag så satser på at det er et godt tegn:-)

Skrevet

Hehe.. Ja altså nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ville ha to tette, men kanskje ikke såååå tette som disse blir..

Vi skulle i bryllup i Glasgow, og jeg var skikkelig hissig og irritabel og da sa bare mannen, "Herregud, du er like irrasjonell som da du var gravid.. Vedder på at du er gravid igjen..!" Og da ble jeg jo bare enda mer hissig og ba han om å skjerpe seg. Han var like inneforstått med at det ikke gikk an enda som meg. Må jo nesten få mensen tilbake først din dust liksom.. Hehe! Så jeg tok liksom en test for å få han til å klappe igjen..

Oooppss.. Pregnant 2-3 weeks! Å faen! Hehe..

Men nr 1 kom i slutten av desember 2008, så det blir jo ihvertfall to skoleår imellom dem om ikke annet:o)

Og jeg må ærlig innrømme at jeg er ikke helt fremmed for tanken på 3 jeg altså..

Jeg tør nesten sette penger på at du får 1-2 uker før termin Linyen..

Så det blir vel jeg som sitter igjen her etter 21. April uten baby.

Men har jo heldigvis fått innkallelse til å møte opp på føden den dagen, så vet med sikkerhet at det ikke blir veldig mye overtid denne gangen:o)

Ha en strålende påskelørdag!

Skrevet

åå hysj på deg! Jeg tør ikke håpe! hehe...

"Alle" gjetter på at lillegutt kommer 1-2 uker fø termin, så håper dere får rett! Jeg vil så gjerne bare bli ferdig!

Har en helt grei dag idag med tanke på bekknet, men har fryktelig vondt i hodet i dag:-( Er det ikke det ene, så er det jaggu meg det andre!

hehe, genialt! Mannen din kjenner deg nok bedre enn du tror:P hihi...

Hvor i verden holder du til hen egentlig?

Nå skal jeg i butikken å kjøpe påskemiddag.. lurer på hva det blir i dag, dårlig matlyst om dagen...:s

Skal på fødselsforberedende samtale til torsdagen da:-) Det kan jo bli interessant! JM har satt av en hel time til å prate om fødselen. Gleder meg! Har så masse tanker rundt det som kan gå galt under en fødsel!

Kos dere i påske..ehm,,,regnet?:S (Hvor ble sola av a? )...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...